Berta Sándor
Sikeres volt az idei IFA
Az idei IFA nagy sikernek nevezhető, hiszen a helyszínen a különböző cégek 3 milliárd euró értékű üzletet kötöttek és a rendezvényre összesen több mint 228 000-en látogattak el.
Az idei berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon (IFA) nem igazán érződött a gazdasági válság. Több volt a látogató és a kiállítók is optimisták voltak. Angela Merkel német kancellár nem véletlenül nevezte már a megnyitón az IT szektort a gazdaság mozdonyának. Dr. Rainer Hecker, az IFA-t rendező Szórakoztatóipari és Kommunikáció-elektronikai Társaság (gfu) felügyelő tanácsának elnöke is rendkívül elégedett volt. A kiállítás 119 000-rel több látogatót vonzott, mint tavaly és jelentősen nőtt a külföldi látogatók száma is.
"Ismét bebizonyosodott, hogy miénk az ágazat legnagyobb ilyen jellegű rendezvénye. Nálunk volt a legtöbb termékpremier és ezzel tovább erősítettük az IFA pozícióját" - jelentette ki Dr. Christian Göke, a Messe Berlin ügyvezetője.
Az idei Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon összesen 1164 cég és szervezet jelent meg, amelyek a termékeiket hét csarnokban, 121 000 négyzetméternyi területen állították ki. A HDTV-k, a 3D-s TV-k, a mobil videolejátszók, a note- és netbookok mellett megtalálhatók voltak a legújabb navigációs rendszerek, okostelefonok és házimozi rendszerek is. A legfontosabb téma ezúttal az energiahatékonyság és a környezetvédelem volt. A most bemutatott készülék a tíz évvel ezelőtti modelleknél jóval energiatakarékosabbak, a megtakarítás eléri a 30-50 százalékot.
78 országból összesen 6219 sajtóorgánum tudósított az eseményről. Volt algériai, indonéz, malawi, pakisztáni és venezuelai stáb is. A kiállítók között megtalálható volt a Grundig, a JVC, a Loewe, a NAVIGON, a TomTom, a Panasonic, a Philips, a Sennheiser, a Samsung Electronics, a SanDisk, a Sharp Electronics, a Siemens, a Sony, a Telefunken, a Toshiba és a Vodafone. A vállalatok képviselői szinte kivétel nélkül elégedettek voltak a néhány nappal, a látogatói számmal és egyértelműen pozitívan értékelték a kiállítást. Sokan úgy vélték, hogy az IFA segíthet kilábalni a gazdasági válságból és bebizonyította, hogy az új termékek iránt a krízishelyzetben is nagy az érdeklődés.
Az idei berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon (IFA) nem igazán érződött a gazdasági válság. Több volt a látogató és a kiállítók is optimisták voltak. Angela Merkel német kancellár nem véletlenül nevezte már a megnyitón az IT szektort a gazdaság mozdonyának. Dr. Rainer Hecker, az IFA-t rendező Szórakoztatóipari és Kommunikáció-elektronikai Társaság (gfu) felügyelő tanácsának elnöke is rendkívül elégedett volt. A kiállítás 119 000-rel több látogatót vonzott, mint tavaly és jelentősen nőtt a külföldi látogatók száma is.
"Ismét bebizonyosodott, hogy miénk az ágazat legnagyobb ilyen jellegű rendezvénye. Nálunk volt a legtöbb termékpremier és ezzel tovább erősítettük az IFA pozícióját" - jelentette ki Dr. Christian Göke, a Messe Berlin ügyvezetője.
Az idei Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításon összesen 1164 cég és szervezet jelent meg, amelyek a termékeiket hét csarnokban, 121 000 négyzetméternyi területen állították ki. A HDTV-k, a 3D-s TV-k, a mobil videolejátszók, a note- és netbookok mellett megtalálhatók voltak a legújabb navigációs rendszerek, okostelefonok és házimozi rendszerek is. A legfontosabb téma ezúttal az energiahatékonyság és a környezetvédelem volt. A most bemutatott készülék a tíz évvel ezelőtti modelleknél jóval energiatakarékosabbak, a megtakarítás eléri a 30-50 százalékot.
78 országból összesen 6219 sajtóorgánum tudósított az eseményről. Volt algériai, indonéz, malawi, pakisztáni és venezuelai stáb is. A kiállítók között megtalálható volt a Grundig, a JVC, a Loewe, a NAVIGON, a TomTom, a Panasonic, a Philips, a Sennheiser, a Samsung Electronics, a SanDisk, a Sharp Electronics, a Siemens, a Sony, a Telefunken, a Toshiba és a Vodafone. A vállalatok képviselői szinte kivétel nélkül elégedettek voltak a néhány nappal, a látogatói számmal és egyértelműen pozitívan értékelték a kiállítást. Sokan úgy vélték, hogy az IFA segíthet kilábalni a gazdasági válságból és bebizonyította, hogy az új termékek iránt a krízishelyzetben is nagy az érdeklődés.