Berta Sándor
Környezetvédelmi platformot indított a Greenpeace
A Greenpeace célja az volt, hogy a felhasználókat az eddiginél nagyobb mértékben vonja be a különböző kampányaiba és akcióiba, emellett pedig, hogy megkönnyítse a környezetvédelem iránt érdeklődők kapcsolatfelvételét.
A nemzetközi környezetvédelmi szervezet GreenAction nevű új közösségi oldala augusztus elseje óta érhető el. "Az életkörülményeink védelmét célzó kampányokhoz még több segítőre van szükség, olyanokra, akik egyrészt maguk is aktívak lesznek, másrészt másokat is mozgósítanak. Egy környezetvédelmi szervezetnek nem elég, ha csak tájékoztat, egyre erősebben mobilizálnunk is kell az embereket. Erre pedig az internet egy kiváló platform, s csak egy saját közösségi oldal garantálja, hogy a vállalatoktól függetlenül és a reklámoktól mentesen, valamint a fő értékeinket - erőszakmentesség, a környezetvédelemre való koncentrálás - szem előtt tartva végezhessük a tevékenységünket. Azt reméljük, hogy így egy kicsit többet politizálóvá tehetjük a világhálót" - jelentette ki Volker Gaßner, a Greenpeace új médiákért és sajtóért felelős vezetője.
Az aktivista elmondta, hogy a GreenAction egy nyitott platform, amelyhez bármilyen más kezdeményezés, szervezet vagy környezetvédelmi mozgalom csatlakozhat, amely támogatni akar más kampányokat, saját kampányokat indítana vagy egyszerűen csak kapcsolatokat keres. A GreenAction a kreativitás és a közösen megvalósított ötletek gyűjtőhelye lehet. A honlap pont az egyes emberek és a kisebb közösségek számára nyújthat majd védelmet akkor, hogy ha egy nagy ellenféllel találják magukat szemben. Gaßner hozzátette, hogy ötvözni akarják az online és az offline kampányaikat, így akár az interneten is megvalósíthatók tiltakozóakciók, amelyeket később a valódi életben lehet folytatni.
A fő célközönséget a fiatalok jelentik, hiszen ők azok, akiknek külön motivációjuk van, az ő jövőjükről van szó. Az aktivistáknak ahhoz, hogy ezeket a csoportokat elérjék, oda kell menniük, ahol aktívan működnek és ez a hely az internet. Éppen ezért a Greenpeace a teljes online megjelenésén változtatni szeretne, azt a jelenleginél sokkal érdekesebbé akarja tenni. Ez azt jelenti, hogy még több videó, podcast és interaktív térkép, valamint háttéranyag lesz elérhető.
A június végén indított blogban az egyes témákhoz kapcsolódó aktuális bejegyzések, vélemények találhatók. Emellett a tengeri akciókban résztvevők személyes hajónaplóitól a politikusi állásfoglalásokig sok minden elolvasható. A cél az, hogy a látogatók független segítséget kapjanak az eligazodáshoz az eltérő vélemények dzsungelében. A szakember leszögezte, hogy a szolgáltatást kiegészítik a Twitter-oldalukon megjelenő, illetve a 90 regionális Greenpeace-csoporttól beérkező információk is. A platform elindításával párhuzamosan kereken 50 kampányt hirdetett meg a Greenpeace. A szolgáltatást a felhasználók visszajelzései, észrevételei alapján folyamatosan fejleszteni és bővíteni fogják.
A nemzetközi környezetvédelmi szervezet GreenAction nevű új közösségi oldala augusztus elseje óta érhető el. "Az életkörülményeink védelmét célzó kampányokhoz még több segítőre van szükség, olyanokra, akik egyrészt maguk is aktívak lesznek, másrészt másokat is mozgósítanak. Egy környezetvédelmi szervezetnek nem elég, ha csak tájékoztat, egyre erősebben mobilizálnunk is kell az embereket. Erre pedig az internet egy kiváló platform, s csak egy saját közösségi oldal garantálja, hogy a vállalatoktól függetlenül és a reklámoktól mentesen, valamint a fő értékeinket - erőszakmentesség, a környezetvédelemre való koncentrálás - szem előtt tartva végezhessük a tevékenységünket. Azt reméljük, hogy így egy kicsit többet politizálóvá tehetjük a világhálót" - jelentette ki Volker Gaßner, a Greenpeace új médiákért és sajtóért felelős vezetője.
Az aktivista elmondta, hogy a GreenAction egy nyitott platform, amelyhez bármilyen más kezdeményezés, szervezet vagy környezetvédelmi mozgalom csatlakozhat, amely támogatni akar más kampányokat, saját kampányokat indítana vagy egyszerűen csak kapcsolatokat keres. A GreenAction a kreativitás és a közösen megvalósított ötletek gyűjtőhelye lehet. A honlap pont az egyes emberek és a kisebb közösségek számára nyújthat majd védelmet akkor, hogy ha egy nagy ellenféllel találják magukat szemben. Gaßner hozzátette, hogy ötvözni akarják az online és az offline kampányaikat, így akár az interneten is megvalósíthatók tiltakozóakciók, amelyeket később a valódi életben lehet folytatni.
A fő célközönséget a fiatalok jelentik, hiszen ők azok, akiknek külön motivációjuk van, az ő jövőjükről van szó. Az aktivistáknak ahhoz, hogy ezeket a csoportokat elérjék, oda kell menniük, ahol aktívan működnek és ez a hely az internet. Éppen ezért a Greenpeace a teljes online megjelenésén változtatni szeretne, azt a jelenleginél sokkal érdekesebbé akarja tenni. Ez azt jelenti, hogy még több videó, podcast és interaktív térkép, valamint háttéranyag lesz elérhető.
A június végén indított blogban az egyes témákhoz kapcsolódó aktuális bejegyzések, vélemények találhatók. Emellett a tengeri akciókban résztvevők személyes hajónaplóitól a politikusi állásfoglalásokig sok minden elolvasható. A cél az, hogy a látogatók független segítséget kapjanak az eligazodáshoz az eltérő vélemények dzsungelében. A szakember leszögezte, hogy a szolgáltatást kiegészítik a Twitter-oldalukon megjelenő, illetve a 90 regionális Greenpeace-csoporttól beérkező információk is. A platform elindításával párhuzamosan kereken 50 kampányt hirdetett meg a Greenpeace. A szolgáltatást a felhasználók visszajelzései, észrevételei alapján folyamatosan fejleszteni és bővíteni fogják.