MTI
100 millió felett a falusi indiai mobilfelhasználók száma
Az idei első negyedévi adatok szerint Indiában már 109,7 millió falun élő mobilfelhasználó van, ami 18 százalékos emelkedést jelez az év végéhez képest.
A városlakók közül 282 millióan használnak mobilt, ők teszik ki az összes felhasználó 72 százalékát - jelentette az indiai távközlési felügyelet (TRAI). Mivel a városi piac már kezd "megtelni", a mobilszolgáltatók egyre inkább a vidéki közönséget célozzák meg. Maguk a mobilgyártók is igyekeznek alkalmazkodni az új piachoz: a Nokia júniusban indította el Life Tools szolgáltatását, amely mezőgazdasági, illetve oktató jellegű és szórakoztató híreket is kínál a falusi és kisvárosi lakosságnak.
Az indiai mobilfelhasználók száma egy év alatt nem kevesebb mint 50 százalékkal nőtt: míg tavaly márciusban 261 millióan voltak, addig idén számuk már eléri 391 milliót. Ugyanakkor a helyi és a külföldi mobilszolgáltatóknak osztozniuk kell a piacon, ennek következtében a hazai cégnek némileg csökkentek a bevételei. Az ok egyértelműen a külföldi konkurencia megjelenésében keresendők: a Vodafone és az NTT DoCoMo például elviszik az előfizetők egy részét. Az indiai szolgáltatók azzal próbálnak érvényesülni, hogy a Life Tools-hoz hasonló szoftvereket kínálnak a felhasználók számára.
Persze a külföldi konkurencia sem tétlenkedik: a Tata Teleservices, amelyben az NTT DoCoMo befektető, országszerte olyan szolgáltatásokkal igyekszik megnyerni a vevőket, mint például a mobilinternet.
A városlakók közül 282 millióan használnak mobilt, ők teszik ki az összes felhasználó 72 százalékát - jelentette az indiai távközlési felügyelet (TRAI). Mivel a városi piac már kezd "megtelni", a mobilszolgáltatók egyre inkább a vidéki közönséget célozzák meg. Maguk a mobilgyártók is igyekeznek alkalmazkodni az új piachoz: a Nokia júniusban indította el Life Tools szolgáltatását, amely mezőgazdasági, illetve oktató jellegű és szórakoztató híreket is kínál a falusi és kisvárosi lakosságnak.
Az indiai mobilfelhasználók száma egy év alatt nem kevesebb mint 50 százalékkal nőtt: míg tavaly márciusban 261 millióan voltak, addig idén számuk már eléri 391 milliót. Ugyanakkor a helyi és a külföldi mobilszolgáltatóknak osztozniuk kell a piacon, ennek következtében a hazai cégnek némileg csökkentek a bevételei. Az ok egyértelműen a külföldi konkurencia megjelenésében keresendők: a Vodafone és az NTT DoCoMo például elviszik az előfizetők egy részét. Az indiai szolgáltatók azzal próbálnak érvényesülni, hogy a Life Tools-hoz hasonló szoftvereket kínálnak a felhasználók számára.
Persze a külföldi konkurencia sem tétlenkedik: a Tata Teleservices, amelyben az NTT DoCoMo befektető, országszerte olyan szolgáltatásokkal igyekszik megnyerni a vevőket, mint például a mobilinternet.