Berta Sándor
Nő a környezettudatos vásárlást segítő honlapok száma
Egyre fontosabb szerepet játszik az emberek online vásárlásaiban, hogy egy termék mennyire környezetbarát.
Gombamódon szaporodnak a környezetvédelemmel és a tudatos vásárlással kapcsolatos tanácsadó oldalak. A segítségükkel a felhasználók megtudhatják, hogy az általuk kiválasztott árucikk milyen nyersanyagokból és milyen eljárásokkal készült, a gyártók az előállítás során mennyire ügyeltek a környezet védelmére.
Az egyik legfontosabb környezettudatos vásárlást segítő platform a GoodGuide.com, amelynek üzemeltetői nemrég megjelentették az iPhone-kompatibilis keretprogramjukat. Az adatbázisban több mint 75 000 háztartási termékkel, élelmiszerrel, textíliával és elektronikai készülékkel kapcsolatos információk érhetők el. Az egyes árucikkek adatait egyetemek, kutatóintézetek és non-profit szervezetek szakértőinek bevonásával értékelik. A GoodGuide.com működtetői így szeretnék elérni, hogy az emberek a rendeléseiknél figyeljenek arra is, hogy környezetbarát árucikkeket válasszanak.
"Kétségtelen tény, hogy a fogyasztók a korábbi évekkel szemben napjainkban sokkal jobban ügyelnek arra, hogy mit vesznek" - nyilatkozta Claudia Sprinz, a Greenpeace közép- és kelet-európai részlegének szóvivője. A Nielsen piackutató cég adatai szintén ezt támasztják alá. Tavaly a vásárlók 59 százaléka érdeklődött a környezetbarát termékek iránt és előnyben is részesítette a zöld árucikkeket.
A 2004 decembere óta működő Marktcheck oldalon a cégeket és a termékeiket állatvédelmi, környezetvédelmi és más hasonló szempontok alapján osztályozzák. "A célunk az, hogy a fogyasztókban tudatosítsuk: minden vásárlásnál ők dönthetik el, hogy melyik vállalatot támogatják" - hangsúlyozta Sprinz. Ugyan az adatbázisban jelenleg alig több mint 3600 árucikk található, de mind a gyártók, mind pedig a látogatók beírhatnak új termékinformációkat. A szakértők néhány nap alatt értékelik az adatokat.
Claudia Spinz elmondta, hogy különösen a nagyobb vállalatoknak egyre fontosabb, hogy jó osztályzatokat kapjanak. Azért, hogy megakadályozzák ügyfeleik elvándorlását, inkább alkalmazkodnak a trendhez és környezetbarát termékeket dobnak piacra.
Gombamódon szaporodnak a környezetvédelemmel és a tudatos vásárlással kapcsolatos tanácsadó oldalak. A segítségükkel a felhasználók megtudhatják, hogy az általuk kiválasztott árucikk milyen nyersanyagokból és milyen eljárásokkal készült, a gyártók az előállítás során mennyire ügyeltek a környezet védelmére.
Az egyik legfontosabb környezettudatos vásárlást segítő platform a GoodGuide.com, amelynek üzemeltetői nemrég megjelentették az iPhone-kompatibilis keretprogramjukat. Az adatbázisban több mint 75 000 háztartási termékkel, élelmiszerrel, textíliával és elektronikai készülékkel kapcsolatos információk érhetők el. Az egyes árucikkek adatait egyetemek, kutatóintézetek és non-profit szervezetek szakértőinek bevonásával értékelik. A GoodGuide.com működtetői így szeretnék elérni, hogy az emberek a rendeléseiknél figyeljenek arra is, hogy környezetbarát árucikkeket válasszanak.
"Kétségtelen tény, hogy a fogyasztók a korábbi évekkel szemben napjainkban sokkal jobban ügyelnek arra, hogy mit vesznek" - nyilatkozta Claudia Sprinz, a Greenpeace közép- és kelet-európai részlegének szóvivője. A Nielsen piackutató cég adatai szintén ezt támasztják alá. Tavaly a vásárlók 59 százaléka érdeklődött a környezetbarát termékek iránt és előnyben is részesítette a zöld árucikkeket.
A 2004 decembere óta működő Marktcheck oldalon a cégeket és a termékeiket állatvédelmi, környezetvédelmi és más hasonló szempontok alapján osztályozzák. "A célunk az, hogy a fogyasztókban tudatosítsuk: minden vásárlásnál ők dönthetik el, hogy melyik vállalatot támogatják" - hangsúlyozta Sprinz. Ugyan az adatbázisban jelenleg alig több mint 3600 árucikk található, de mind a gyártók, mind pedig a látogatók beírhatnak új termékinformációkat. A szakértők néhány nap alatt értékelik az adatokat.
Claudia Spinz elmondta, hogy különösen a nagyobb vállalatoknak egyre fontosabb, hogy jó osztályzatokat kapjanak. Azért, hogy megakadályozzák ügyfeleik elvándorlását, inkább alkalmazkodnak a trendhez és környezetbarát termékeket dobnak piacra.