Gyurkity Péter
Kevesebb netbook kelt el az év elején
Dacára az olcsóbb és gyengébb megoldások körüli felhajtásnak, ezt a szegmenst sem kerülte el a válság hatása - visszaesett a forgalom, ám a netbookok növelték részesedésüket a mobil piacon belül.
A DisplaySearch által közzétett felmérésből kiderül, hogy az első negyedév során jelentős mértékben, 26 százalékkal esett vissza a netbook készülékek globális forgalma, ami minden korábbi várakozáshoz képest rosszabb eredményt jelentett. Egyértelművé vált, hogy a gazdasági válság a sokak által kedvelt, egyre gyorsabb ütemben terjedő fejlesztéseket sem hagyja érintetlenül, a kép azonban még így sem teljesen negatív.
A netbook megoldások ugyanis még a visszaesés ellenére is növelni tudták részesedésüket a mobil számítógépek szegmensén belül, ami számokban kifejezve azt jelentette, hogy csaknem minden ötödik ilyen eladott készülék a netbook kategóriába tartozott. A különböző gyártók összesen mintegy 6 millió példányban szállították le saját változataikat, a legjobban pedig Dél-Amerikában és Európában mutatkozott meg az erős kereslet. Az összes szállítmányok 45 százaléka az EMEA-régióban végezte, míg Észak-Amerika 26 százalékban részesedett az utánpótlásból.
A legtöbb ilyen készüléket az Acer szállította le, amely összesen 1,8 millió példánynak örülhetett. A szegmenst megteremtő Asus ennék felét tudta csak elérni, míg a harmadik helyre befutó Hewlett-Packard 700 ezer darabot terített szét. A negyedik a Dell lett a maga 400 ezres eredményével, őket pedig a Toshiba és a Lenovo követte, megosztozva az ötödik helyen, mintegy 200-200 ezer netbook készülékkel.
A hagyományos noteszgépek piacát a Hewlett-Packard uralta, amely a szegmens csaknem egynegyedét kaparintotta meg, 7,3 millió leszállított mobil számítógéppel.
A DisplaySearch által közzétett felmérésből kiderül, hogy az első negyedév során jelentős mértékben, 26 százalékkal esett vissza a netbook készülékek globális forgalma, ami minden korábbi várakozáshoz képest rosszabb eredményt jelentett. Egyértelművé vált, hogy a gazdasági válság a sokak által kedvelt, egyre gyorsabb ütemben terjedő fejlesztéseket sem hagyja érintetlenül, a kép azonban még így sem teljesen negatív.
A netbook megoldások ugyanis még a visszaesés ellenére is növelni tudták részesedésüket a mobil számítógépek szegmensén belül, ami számokban kifejezve azt jelentette, hogy csaknem minden ötödik ilyen eladott készülék a netbook kategóriába tartozott. A különböző gyártók összesen mintegy 6 millió példányban szállították le saját változataikat, a legjobban pedig Dél-Amerikában és Európában mutatkozott meg az erős kereslet. Az összes szállítmányok 45 százaléka az EMEA-régióban végezte, míg Észak-Amerika 26 százalékban részesedett az utánpótlásból.
A legtöbb ilyen készüléket az Acer szállította le, amely összesen 1,8 millió példánynak örülhetett. A szegmenst megteremtő Asus ennék felét tudta csak elérni, míg a harmadik helyre befutó Hewlett-Packard 700 ezer darabot terített szét. A negyedik a Dell lett a maga 400 ezres eredményével, őket pedig a Toshiba és a Lenovo követte, megosztozva az ötödik helyen, mintegy 200-200 ezer netbook készülékkel.
A hagyományos noteszgépek piacát a Hewlett-Packard uralta, amely a szegmens csaknem egynegyedét kaparintotta meg, 7,3 millió leszállított mobil számítógéppel.