Gyurkity Péter
Megállapodott a YouTube a filmstúdiókkal
A jogvédett zenei tartalmak után a teljes mozifilmek és televíziós műsorok sugárzásáról is megállapodott a portál a szórakoztatóiparral: jönnek az olyannyira kívánt hosszabb anyagok, egy bökkenővel.
A YouTube oldalán a megállapodásnak köszönhetően a jövőben két külön fülön navigálhatunk, ezek egyike (Shows) közvetlenül az új, eddig nem elérhető tartalmakhoz vezet, a máik pedig (Subscriptions) az eddig megszokott módon kedvenc feltöltőink kínálatához mutatja az utat. A csütörtökön bejelentett egyezség a második nagy áttörést jelenti a portál számára, hiszen ezzel a zenei tartalmak után az igazi kincsesbányának tartott mozis és tévés anyagokat teszik elérhetővé a látogatók számára, egyelőre teljesen ingyen.
A bevételeket ugyanis a reklámokból szerzik majd, és ahogy azt Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója elmondta, ez az üzleti modell élvez abszolút prioritást az első körben. A jövőben elképzelhetőnek tartja a különböző előfizetéses, mikrofizetésekkel operáló alternatívák megjelenését, ám a reklámok mindenképpen elsőbbséget élveznek. Az együttműködő partnerek között olyan nevek szerepelnek, mint a Sony Pictures, a CBS, a Metro-Goldwyn-Mayer, a Lionsgate, a Starz, valamint a BBC. Ők televíziós és mozis alkotások ezreit kínálják majd az oldalon, első körben azonban kizárólag az Egyesült Államok területén, ahogy azt az igen népszerű Hulu.com esetében is megszokhattuk. Arról nem szól a fáma, hogy mikor kerül sor a további terjeszkedésre.
Az újdonsült partnerek közül magasan kiemelkedik a Sony Pictures, amely saját Crackle lejátszóján keresztül teszi elérhetővé tartalmait - ahogy azt korábban a jól értesültek is pedzegették. A lejátszón keresztül hajtják be a reklámbevételeket, illetve a nézettségi adatokkal is közvetlenül a cég saját platformjának mutatóit turbózzák fel. A YouTube oldalán megjelenő tartalmaknál példaként említik a Casino Royale és a Cliffhanger című mozifilmeket, valamint az olyan sorozatokat, mint a Beverly Hillbillies, illetve a Rém Rendes Család.
A keresőcég ezzel egy időben jelezte, hogy elérhetővé teszik a Google TV Ads Online platformot, amely a hirdetők számára könnyíti meg a megfelelő reklámok közvetítését az adott online tartalmakon keresztül. Ezeket a filmek és sorozatok lejátszása közben, többnyire a beiktatott szünetekben láthatjuk majd.
A YouTube oldalán a megállapodásnak köszönhetően a jövőben két külön fülön navigálhatunk, ezek egyike (Shows) közvetlenül az új, eddig nem elérhető tartalmakhoz vezet, a máik pedig (Subscriptions) az eddig megszokott módon kedvenc feltöltőink kínálatához mutatja az utat. A csütörtökön bejelentett egyezség a második nagy áttörést jelenti a portál számára, hiszen ezzel a zenei tartalmak után az igazi kincsesbányának tartott mozis és tévés anyagokat teszik elérhetővé a látogatók számára, egyelőre teljesen ingyen.
A bevételeket ugyanis a reklámokból szerzik majd, és ahogy azt Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója elmondta, ez az üzleti modell élvez abszolút prioritást az első körben. A jövőben elképzelhetőnek tartja a különböző előfizetéses, mikrofizetésekkel operáló alternatívák megjelenését, ám a reklámok mindenképpen elsőbbséget élveznek. Az együttműködő partnerek között olyan nevek szerepelnek, mint a Sony Pictures, a CBS, a Metro-Goldwyn-Mayer, a Lionsgate, a Starz, valamint a BBC. Ők televíziós és mozis alkotások ezreit kínálják majd az oldalon, első körben azonban kizárólag az Egyesült Államok területén, ahogy azt az igen népszerű Hulu.com esetében is megszokhattuk. Arról nem szól a fáma, hogy mikor kerül sor a további terjeszkedésre.
Az újdonsült partnerek közül magasan kiemelkedik a Sony Pictures, amely saját Crackle lejátszóján keresztül teszi elérhetővé tartalmait - ahogy azt korábban a jól értesültek is pedzegették. A lejátszón keresztül hajtják be a reklámbevételeket, illetve a nézettségi adatokkal is közvetlenül a cég saját platformjának mutatóit turbózzák fel. A YouTube oldalán megjelenő tartalmaknál példaként említik a Casino Royale és a Cliffhanger című mozifilmeket, valamint az olyan sorozatokat, mint a Beverly Hillbillies, illetve a Rém Rendes Család.
A keresőcég ezzel egy időben jelezte, hogy elérhetővé teszik a Google TV Ads Online platformot, amely a hirdetők számára könnyíti meg a megfelelő reklámok közvetítését az adott online tartalmakon keresztül. Ezeket a filmek és sorozatok lejátszása közben, többnyire a beiktatott szünetekben láthatjuk majd.