Gyurkity Péter

Megvan az áttörés: zenét kínálhat a Google

A Google sikeresen megállapodott a nagy zenekiadók egyikével, mégpedig egy új zeneportál elindításáról, amely a reklámokból hajtaná a bevételt. A technológiát a YouTube adja, a tartalmakat pedig az Universal Music.

Az elmúlt hetekben egyre-másra jelentek meg a hírek a Google terveiről, amelyekben sorra bukkantak fel a nagy filmstúdiók és zenekiadók nevei, mégpedig többnyire a YouTube portállal kapcsolatban. Egyre világosabban körvonalazódott a keresőcég vezetésének elképzelése: mindenképpen meg kell szerezni a tartalomszolgáltató óriások beleegyezését ahhoz, hogy a népszerű alkotásokat ők maguk kínálják az interneten.

Nemrég még arról számolhattunk be, hogy az ingyen zene egyedül Kínában elérhető a Google oldalain, az ország azonban speciális helyzetben van, hiszen óriási piacot kínál, amelyet valósággal átitatnak a kalózmásolatok. Most azonban hivatalos közlemény jelent meg arról, hogy az Universal Music beleegyezett egy új portál indításába, amely (egyelőre) kizárólag az ő tartalmaikat teszi elérhetővé az internetezők számára. A portál neve Vevo lesz, elindulása még idén várható - a technológiát a YouTube biztosítja (hiszen klipekről van szó, nem pusztán a hanganyagról), a négy legnagyobb között is vezető zenekiadó pedig rendelkezésre bocsátja teljes kínálatát.

A bejelentéshez Doug Morris, az Universal Music első embere hozzátette, hogy ő maga tárgyal az ágazat több nagyobb szereplőjével, és várakozása szerint hamarosan a többi kiadó is csatlakozik majd a kezdeményezéshez. Az egyes tartalmak kizárólag a Vevo oldalán lesznek elérhetők, egyedül az oldal saját beágyazott lejátszójában, a reklámbevételeken pedig a Google és partnerei osztoznak. A YouTube táborának kreatívabb tagjai továbbra is felhasználhatják a kiadó kínálatát saját alkotásaik kiegészítéséhez, a prémium tartalmak azonban csak a Vevo-n lesznek láthatók.

Morris terveiről egyébként már tavaly megjelentek különböző híresztelések, amelyek arról szóltak, hogy a vezető a YouTube táborához hasonló méretű közönséget szeretne elérni, ám a videóportálnál jobb minőségben, nagyobb felbontású tartalmakkal - a jelek szerint megtalálták az arany középutat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kukacS3K #7
    hát ennek így nincs sok értelme, ahelyett hogy a youtubeba raktak volna reklámokat lemásolták az egész youtubeot raktak bele reklámokat de csak videóklippekkel
  • roliika #6
    Szerintem ezt még időben kopirájtold le. :DD
  • Tocke #5
    A portál neve: Vevo... Mindent a Vevoért? :)
  • Ferrer #4
    A Limewire jobb.
  • passatgt #3
    Már van hasonló:

    http://musicnow.fm/ vagy http://www.vattoz.com
  • FoodLFG #2
    Csak aztán nehogy itt is úgy legyen, hogy az egyik országból elérhető, a másikból pedig nem..

    Egyébként meg: hiszem ha látom.
  • artschi #1
    Na, ez súlyos lenne.