Berta Sándor
Nem népszerűek a mobil banki szolgáltatások
A felhasználóknak a korszerű bankszámla-funkciók sokkal fontosabbak a mobil banki lehetőségeknél.
Az internetezők számára a mobil banki szolgáltatásokat megelőzi, hogy a bankszámlájukon történő pénzmozgásokat valós időben nyomon követhessék és felügyelhessék, valamint hogy a számlakivonatok mindig részletesek és jól áttekinthetők legyenek. A valós idejű számlaadatokra és az egyszerűsített, de áttekinthető számlakivonatokra a megkérdezett emberek egyaránt 95-95 százaléka tartana igényt. Ez derült ki a PPI AG nevű konzultációs és szoftverház, a Handelsblatt.com és az IMWF menedzsment és gazdasági kutatótársaság közösen készített legfrissebb felméréséből.
A banki ügyfelek közül tíz személyből nyolcnak kiemelten fontos ugyanakkor, hogy a mobil készülékeikről is elérhessék pénzintézetük honlapját és szolgáltatásait. A lehetőség megléte vagy hiánya alapvetően befolyásolja a bank kiválasztását. A felhasználók elvárnák a bankjaiktól, hogy az oldalaik jobban átláthatóbbak és informatívabbak legyenek. 50 százalékuk szeretne például rendszeresen információkat kapni a piaci pénzmozgásokról és tőzsdeárfolyamokról. Emellett fontosnak tartják az emberek, hogy szükség esetén online is megtervezhessék - a pénzintézetek segítségével - a pénzügyeiket, a beruházásaikat és a vagyonuk megőrzésével kapcsolatban is tanácsokat kapjanak.
A biztonság szintén kiemelt terület. Tízből hét válaszadó a mobil banki ügyintézésben a legbiztonságosabb tranzakciós eljárást (a digitális aláírással ötvözött kártyaolvasót) használná, 30 százalékuk pedig alkalmazna egy automatikusan működő dinamikus TAN-generátort. A TAN-kódok mobil továbbítását, lekérdezését a megkérdezettek 30 százaléka tartja jó megoldásnak.
Az internetezők számára a mobil banki szolgáltatásokat megelőzi, hogy a bankszámlájukon történő pénzmozgásokat valós időben nyomon követhessék és felügyelhessék, valamint hogy a számlakivonatok mindig részletesek és jól áttekinthetők legyenek. A valós idejű számlaadatokra és az egyszerűsített, de áttekinthető számlakivonatokra a megkérdezett emberek egyaránt 95-95 százaléka tartana igényt. Ez derült ki a PPI AG nevű konzultációs és szoftverház, a Handelsblatt.com és az IMWF menedzsment és gazdasági kutatótársaság közösen készített legfrissebb felméréséből.
A banki ügyfelek közül tíz személyből nyolcnak kiemelten fontos ugyanakkor, hogy a mobil készülékeikről is elérhessék pénzintézetük honlapját és szolgáltatásait. A lehetőség megléte vagy hiánya alapvetően befolyásolja a bank kiválasztását. A felhasználók elvárnák a bankjaiktól, hogy az oldalaik jobban átláthatóbbak és informatívabbak legyenek. 50 százalékuk szeretne például rendszeresen információkat kapni a piaci pénzmozgásokról és tőzsdeárfolyamokról. Emellett fontosnak tartják az emberek, hogy szükség esetén online is megtervezhessék - a pénzintézetek segítségével - a pénzügyeiket, a beruházásaikat és a vagyonuk megőrzésével kapcsolatban is tanácsokat kapjanak.
A biztonság szintén kiemelt terület. Tízből hét válaszadó a mobil banki ügyintézésben a legbiztonságosabb tranzakciós eljárást (a digitális aláírással ötvözött kártyaolvasót) használná, 30 százalékuk pedig alkalmazna egy automatikusan működő dinamikus TAN-generátort. A TAN-kódok mobil továbbítását, lekérdezését a megkérdezettek 30 százaléka tartja jó megoldásnak.