MTI
A Facebook árt a tanulmányi eredményeknek
A Facebook közösségi oldal főiskolás felhasználói általában rosszabb eredményeket érnek el, mint azok, akik nem "lógnak" a közösségépítő portálon, miközben - ironikus módon - azt állítják, hogy a Facebookolás nem megy a tanulás rovására - derül ki egy amerikai kutató felméréséből.
Ez az ellentmondás azonban mégsem azt jelenti, hogy a Facebook miatt tanulnak kevesebbet az amerikai diákok, sokkal inkább a hallgatók iskolán kívüli tevékenységeinek hatásáról árulkodik. Aryn Karpinskinak, az Ohiói Állami Egyetem oktatáskutatójának tanulmánya szerint a Facebook-felhasználók átlagosan 80-89 százalékos teljesítményt mutattak fel, míg a többiek 90-100 százalékos átlagokat értek le. A felhasználók heti átlagban 1-5 órát tanulnak, akik nem használják az oldalt, 11-15 órát - olvasható a LiveScience tudományos portálon.
A kutató kiemelte, a Facebook használata nem okolható közvetlenül az alacsonyabb osztályzatokért és a rövidebb tanulási időért, mivel általában aki több időt áldoz saját örömeire, mint a tanulásra, az könnyen elcsábul az olyan szórakozási lehetőségeknek, mint a Facebook. Vagy lehet, hogy a közösségi oldalakat használók eleve több időt töltenek más tanuláson kívüli elfoglaltságokkal, például sporttal vagy zenével is. A tanulmány szerint azok, akik a tanulás mellett több órát dolgoznak, kevesebb időt töltenek a társasági oldalon, azok viszont, akik többféle iskolán kívüli tevékenységet folytattak, szívesebben használták a Facebookot is.
Korábbi tanulmányok adatai szerint a diploma előtt álló diákok 85, a posztgraduális hallgatók 52 százaléka használja a közösségi oldalt. A kutatók meglepődve tapasztalták, a diákok milyen gyorsan a védelmére kelnek saját internetes tevékenységeiknek, holott a kutatók ügyeltek arra, hogy a kérdőívben semmilyen értékítélet ne jelenjen meg. A kutatók - akik közül csak a kutatásvezető nem használja a Facebookot - eredményeikről az amerikai oktatáskutatók egyesületének éves konferenciáján fognak beszámolni.
Ez az ellentmondás azonban mégsem azt jelenti, hogy a Facebook miatt tanulnak kevesebbet az amerikai diákok, sokkal inkább a hallgatók iskolán kívüli tevékenységeinek hatásáról árulkodik. Aryn Karpinskinak, az Ohiói Állami Egyetem oktatáskutatójának tanulmánya szerint a Facebook-felhasználók átlagosan 80-89 százalékos teljesítményt mutattak fel, míg a többiek 90-100 százalékos átlagokat értek le. A felhasználók heti átlagban 1-5 órát tanulnak, akik nem használják az oldalt, 11-15 órát - olvasható a LiveScience tudományos portálon.
A kutató kiemelte, a Facebook használata nem okolható közvetlenül az alacsonyabb osztályzatokért és a rövidebb tanulási időért, mivel általában aki több időt áldoz saját örömeire, mint a tanulásra, az könnyen elcsábul az olyan szórakozási lehetőségeknek, mint a Facebook. Vagy lehet, hogy a közösségi oldalakat használók eleve több időt töltenek más tanuláson kívüli elfoglaltságokkal, például sporttal vagy zenével is. A tanulmány szerint azok, akik a tanulás mellett több órát dolgoznak, kevesebb időt töltenek a társasági oldalon, azok viszont, akik többféle iskolán kívüli tevékenységet folytattak, szívesebben használták a Facebookot is.
Korábbi tanulmányok adatai szerint a diploma előtt álló diákok 85, a posztgraduális hallgatók 52 százaléka használja a közösségi oldalt. A kutatók meglepődve tapasztalták, a diákok milyen gyorsan a védelmére kelnek saját internetes tevékenységeiknek, holott a kutatók ügyeltek arra, hogy a kérdőívben semmilyen értékítélet ne jelenjen meg. A kutatók - akik közül csak a kutatásvezető nem használja a Facebookot - eredményeikről az amerikai oktatáskutatók egyesületének éves konferenciáján fognak beszámolni.