Napi Online

Nagy forgalmat hozhat a netes jelenlét

Saját környezetében komoly versenyelőnyhöz juthat bármilyen cég, amely hajlandó versenytársainál nagyobb energiát fordítani internetes megjelenésére, ez különösen most, a válság okozta óhatatlan újrarendezési folyamatokban fontos - állapítja meg a Publicus Research által a Pont ez Holding Kft. megrendelésére az idén készített kutatás összegzése.

A hazai kis- és középvállalati (kkv) körben a megkérdezettek 87 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel. (A helyzet persze ennyire azért nem jó, hiszen az adatokat alaposan torzítja, hogy a megkérdezés részben eleve online módon történt. Ezt figyelembe kell venni az összességében azért elég biztató egyéb arányok értékelésénél is.)

A megkérdezett cégek 68 százaléka rendelkezik saját honlappal, Budapesten ez az arány eléri a 85 százalékot. Hasonlóan látványosak a különbségek az árbevétel szerinti megosztás mentén. Míg a 10 millió forintnál kevesebb éves bevétellel rendelkező cégek közül 38 százalék rendelkezik honlappal, addig a 10 és 25 millió forint közötti árbevételű cégek esetében 63 százalékos ez az arány, ami az árbevétel növekedésével azután egyenletesen nő. A megkérdezett kisebb vállalkozások tapasztalatai szerint a netes jelenlét jelentős forgalmat is generálhat.

Koródiné Antal Krisztina elmondta: bizsuáruháza kizárólag online működik, a karácsonyi időszakban így is meglepően élénk volt az üzletmenet. Koródiné tulajdonában egyébként egy lakáskultúrával foglalkozó üzlet is van, amely felfutását jelentős részben a netes jelenlétnek köszönheti. Itt nem lehet online rendelni, de úgy látszik, a termékismertetők is igen kedvező hatásúak.

Az 57 négyzetméteres boltnak már kialakult a saját vevőköre, de mint az üzletasszony elmondta, az utcáról először nem jönnek be a vevők. Az egyik kerti bútort és különböző berendezéseket árusító, Budapest külvárosában található vállalkozásnál egyenesen tízszeresére emelkedő forgalomról beszéltek a saját honlap (és annak a keresőkbe történő felvétele) kapcsán. A pécsi Baranya Solarnál elmondták: a világháló sokkal hatékonyabb bármilyen egyéb hirdetésnél.

A Publicus Research elemzésében kiemeli, hogy az internetes megjelenés kifejezetten olyan terület, ahol nem a méret a lényeg. A nagyokhoz képest rugalmasabb, sokszor kreatívabb és nagyobb innovációkra képes kis cégek ebben lekörözhetnék a nagyokat, mint azt számtalan példa mutatja. Mint megállapítják: a céges honlap léte önmagában tíz évvel ezelőtt még elegendő lehetett a piaci előnyhöz, ma már azonban kevés. A cégek négyötöde (84 százalék) mégis leginkább tájékoztatásra használja vállalati site-ját, ebben a szegmensben csak minden harmadik (38 százalék) piaci szereplő igyekszik új ügyfeleket szerezni a világhálón.

A kutatók úgy látták, hogy a hazai kkv-szektorban tevékenykedő cégek túlnyomó többsége statikus honlapot tart fenn, amely elsősorban általános információkat közöl és ritkán frissül. Mindössze a honlapok egyötöde kereskedési vagy szolgáltatási folyamat integrált része, azaz rendelhető segítségével termék vagy szolgáltatás. A fejlődés irányát pedig - állapítja meg az elemzés - egyértelműen a dinamikus, az általános információkon túlmutató tartalmat nyújtó céges honlapok jelentik.

Az elemzés szerint a válság miatt is élesedő versenyben óriási pluszt jelent a biztonság, a kommunikáció vagy az "önmagáért beszélő" weblap, ami új ügyfeleket és megrendelőket képes megszólítani. Az it-fejlesztések a hasznukhoz képest alacsony beruházásokkal, mégis komolyan lendíthetnek egy cég kommunikációján, nem beszélve a komolyabb fejlesztésekről, mint a például a vállalatirányítási rendszerek vagy a racionalizálást, a dokumentációt, a megfelelő tudásmenedzsmentet szolgáló szoftverek bevezetése.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • TeDDyRuSh #1
    Korábban volt egy hasonló cikk, miszerint sok "nagy" szarik bele az internetes lehetőségekbe, vagy akár ügyfélszolgálatba. Az oldal kész, infók fent vannak...ennyi. Szomorúan tapasztalom én is, hogy van olyan multi, aki a területén piacvezető, nem csak Mo-n, és 1 hónap kell míg kapok egy választ a termékével kapcsolatban. Nem először történt meg velem és nem is utoljára. Nagyon szeretném azt hinni, hogy én folyamatosan abba a kis hibaszázalékba esek bele, amikor is a szolgáltatónál elkallódik az üzenetem. Vaaagy...