MTI
Árcsökkentéssel csalogatnak a könyves portálok
Kínálati oldalról a kisebb adminisztratív költségek, keresleti oldalról az állandó akciók jelentik az internetes könyvértékesítés legfőbb előnyeit, ezek pedig a válsággal csak felértékelődnek.
A webáruházak lehetnek a megtorpant gazdasági helyzet nyertesei a könyvpiacon - véli Starcz Ákos, a Bookline.hu Nyrt. vezérigazgatója. Az internetes áruház forgalma 2008-ban mintegy 50 százalékkal haladta meg a 2007-est, a karácsonyi forgalom pedig 40 százalékkal tudott nőni, így a nettó árbevétel decemberben meghaladta a 650 millió forintot. Idén az év első két hónapjában a csoport annak ellenére volt képes növelni forgalmát, hogy a tavalyi bázisadatokban komoly súlyt képvisel az akkor megjelenő és az elmúlt évek egyik legnagyobb sikerének számító Harry Potter könyv.
A Bookline mellett az e-kereskedelem kiemelkedő mértékű fejlődéséről számol be a Libri is. E területen nemhogy visszaesés nincs, de a növekedés üteme sem lassul: a megrendelési állomány darabszámra és értékben is több mint 60 százalékkal növekedett, eközben pedig az internetes kosárérték (az egy vásárlásra jutó érték) 50 százalékkal nagyobb a könyvesboltinál - sorolja a világhálós értékesítésre vonatkozó adatokat Walitschek Csilla, a Libri ügyvezető igazgatója.
A gazdasági válság hatására a könyvpiac online-szereplői is kénytelenek lesznek átgondolni üzletpolitikájukat, áthelyezni a hangsúlyokat, ez az ésszerűbb kereskedelem felé tereli a piacot. A Bookline is a hagyományos eszközökkel - így szigorú költség- és készletgazdálkodással vagy a szerződések újratárgyalásával - igyekszik tompítani a krízis hatásait - mondta Starcz. A vállalat vezetése hosszú távú terveinek megvalósítását előrébb hozva a webáruház-fejlesztésekre koncentrál, a szakemberek számos új termék és kreatív marketingmegoldás megvalósításán dolgoznak jelenleg is.
A hagyományos s a vásárlók körében igen népszerűnek bizonyult akciók - mint például a Könyvszerda vagy a Hihetetlen hétvége - továbbra is folytatódnak, s a vásárlási kedvet fellendítendő, új típusú akciókra, nyereményjátékokra is számítani lehet, ezenkívül a Bookline a könyvpiacon kívül is terjeszkedik, komoly vásárlórétege alakul például a drogéria-üzletágnak. Az internetes könyváruház alapvetően optimistán tekint a jövőbe, abban bízva, hogy továbbra is növekedési pályán tudják tartani a céget.
A Libri a jelenlegi folyamatok folytatódására számít, vagyis éves szinten is az eddigivel megegyező mértékű forgalomcsökkenéssel számol, s a szolgáltatások bővítésével, kedvezményekkel, magasabb színvonallal igyekszik a vásárlók kedvében járni. A piac általánosságban is árcsökkenésre, az év egészében folytatódó akciókra számít.
A várakozásoknak megfelelően alakult a november 17-én indult polc.hu, a Sanoma Budapest Zrt. tulajdonában lévő internetes könyváruház november végi-december eleji forgalma - mondta aSzemere Gabriella, az online-áruház és a Sanoma Budapest könyvkiadási részlegének vezetője. A portál a karácsonyi szezonban összesen 35 millió forintos forgalmat bonyolított, ez nagyjából 4500-5000 megrendelést jelent. A polc.hu célja, hogy az árbevétel alapján idén felzárkózzon az online-könyvpiac három másik nagy szereplője mellé, ennek érdekében a termékkör bővítésére és a site fejlesztésére egyaránt koncentrálnak.
A Bookline.hu a Fotexnet Kft.-től megvásárolja a DVDrent.hu internetes cím alatt működő online dvd-kölcsönző szolgáltatást és április 11-től átveszi annak üzemeltetését; a konstrukció pontos részleteit nem tették közzé. A DVDrent.hu Magyarország első és egyetlen interneten keresztül elérhető videotékája, több mint nyolcezer címből álló filmkínálattal, havidíjas fizetési konstrukcióval, ingyenes házhoz szállítással. A szolgáltatás regisztrált felhasználóinak száma már csaknem 40 ezer.
A webáruházak lehetnek a megtorpant gazdasági helyzet nyertesei a könyvpiacon - véli Starcz Ákos, a Bookline.hu Nyrt. vezérigazgatója. Az internetes áruház forgalma 2008-ban mintegy 50 százalékkal haladta meg a 2007-est, a karácsonyi forgalom pedig 40 százalékkal tudott nőni, így a nettó árbevétel decemberben meghaladta a 650 millió forintot. Idén az év első két hónapjában a csoport annak ellenére volt képes növelni forgalmát, hogy a tavalyi bázisadatokban komoly súlyt képvisel az akkor megjelenő és az elmúlt évek egyik legnagyobb sikerének számító Harry Potter könyv.
A Bookline mellett az e-kereskedelem kiemelkedő mértékű fejlődéséről számol be a Libri is. E területen nemhogy visszaesés nincs, de a növekedés üteme sem lassul: a megrendelési állomány darabszámra és értékben is több mint 60 százalékkal növekedett, eközben pedig az internetes kosárérték (az egy vásárlásra jutó érték) 50 százalékkal nagyobb a könyvesboltinál - sorolja a világhálós értékesítésre vonatkozó adatokat Walitschek Csilla, a Libri ügyvezető igazgatója.
A gazdasági válság hatására a könyvpiac online-szereplői is kénytelenek lesznek átgondolni üzletpolitikájukat, áthelyezni a hangsúlyokat, ez az ésszerűbb kereskedelem felé tereli a piacot. A Bookline is a hagyományos eszközökkel - így szigorú költség- és készletgazdálkodással vagy a szerződések újratárgyalásával - igyekszik tompítani a krízis hatásait - mondta Starcz. A vállalat vezetése hosszú távú terveinek megvalósítását előrébb hozva a webáruház-fejlesztésekre koncentrál, a szakemberek számos új termék és kreatív marketingmegoldás megvalósításán dolgoznak jelenleg is.
A hagyományos s a vásárlók körében igen népszerűnek bizonyult akciók - mint például a Könyvszerda vagy a Hihetetlen hétvége - továbbra is folytatódnak, s a vásárlási kedvet fellendítendő, új típusú akciókra, nyereményjátékokra is számítani lehet, ezenkívül a Bookline a könyvpiacon kívül is terjeszkedik, komoly vásárlórétege alakul például a drogéria-üzletágnak. Az internetes könyváruház alapvetően optimistán tekint a jövőbe, abban bízva, hogy továbbra is növekedési pályán tudják tartani a céget.
A Libri a jelenlegi folyamatok folytatódására számít, vagyis éves szinten is az eddigivel megegyező mértékű forgalomcsökkenéssel számol, s a szolgáltatások bővítésével, kedvezményekkel, magasabb színvonallal igyekszik a vásárlók kedvében járni. A piac általánosságban is árcsökkenésre, az év egészében folytatódó akciókra számít.
A várakozásoknak megfelelően alakult a november 17-én indult polc.hu, a Sanoma Budapest Zrt. tulajdonában lévő internetes könyváruház november végi-december eleji forgalma - mondta aSzemere Gabriella, az online-áruház és a Sanoma Budapest könyvkiadási részlegének vezetője. A portál a karácsonyi szezonban összesen 35 millió forintos forgalmat bonyolított, ez nagyjából 4500-5000 megrendelést jelent. A polc.hu célja, hogy az árbevétel alapján idén felzárkózzon az online-könyvpiac három másik nagy szereplője mellé, ennek érdekében a termékkör bővítésére és a site fejlesztésére egyaránt koncentrálnak.
A Bookline.hu a Fotexnet Kft.-től megvásárolja a DVDrent.hu internetes cím alatt működő online dvd-kölcsönző szolgáltatást és április 11-től átveszi annak üzemeltetését; a konstrukció pontos részleteit nem tették közzé. A DVDrent.hu Magyarország első és egyetlen interneten keresztül elérhető videotékája, több mint nyolcezer címből álló filmkínálattal, havidíjas fizetési konstrukcióval, ingyenes házhoz szállítással. A szolgáltatás regisztrált felhasználóinak száma már csaknem 40 ezer.