MTI

E-diplomáciai offenzívát indított Hillary Clinton

Ahogy betette lábát a washingtoni külügyminisztériumba, Hillary Clinton és stábja azonnal belevetette magát az előző elnök, George W. Bush idején elkezdett e-diplomácia felpörgetésébe.

Clinton külügyminisztériuma kevesebb, mint három hónap alatt kidolgozott digitális diplomáciai stratégiája azt célozta meg, hogy helyrebillentsék a félresiklott imázst és a világban elterjesszék az új amerikai külpolitika képét. A washingtoni külügyminisztérium, amelyet elhelyezkedése és természeti adottságai miatt Foggy Bottomnak (ködös fenéknek) is neveznek, az internet és a közösségi portálok nyújtotta előnyöket kihasználva a rövid idő alatt olyan netes munkát végzett, aminek következtében jelentősen megnőtt az érdeklődés a minisztérium honlapja és a Dipnote, vagyis a tárca hivatalos blogoldala iránt.

"Az új média kritikus fontosságú a diplomácia eme új korszakában, amelyben a 'smart power' (okos erő) és a kiszélesedő párbeszéd alapvető külpolitikai céljaink elérésében" - fogalmazott Cheryl Mills, Clinton stábfőnöke. A tárca szakértői tehát kipofozták a hivatal weblapját és a Dipnote blogot, újragondolták a témaköröket, frissítették a dizájnt és színesebbé tették a tartalmat. Clinton útjait az országon belül és kívül interaktív térképen tették követhetővé. A felhasználók virtuálisan minden mozdulatát figyelhetik a Facebook, a Twitter, a Flickr és a YouTube közösségi portálokon keresztül.

A "Text the Secretary" rovatban egyenesen a miniszternek tehetik fel kérdéseiket az érdeklődők. Clinton minapi közel-keleti körutazása végére ez a rovat közel kétezer üzenetet kapott. Bár szakértők szerint a Hillary Clinton iránti fokozott érdeklődés is kiválthatta ezt az aktivitást, a Dipnote bejegyzéseire is kétszer annyian (húszezren) voltak kíváncsiak, mint a tavalyi év azonos időszakában. Az új külügyminiszter hivatalba lépése óta háromszor annyian követik a Twitteren, az ingyenes ismeretségi hálózat és mikroblog-szolgáltatáson hivatala tevékenységét, mint korábban. A Facebookon is két és félszeresére emelkedett a tárca barátainak száma.

Clinton már elnökjelöltségi kampánya kezdetétől komolyan számításba vette az új média adta lehetőségeket, és élt velük. Az elnökjelölő küzdelembe való beszállását is a neten jelentette be, és nemcsak rendszeresen csetelt, hanem adományokat is gyűjtött a hálón. Éppen férje, Bill Clinton volt az elnök, mikor a Fehér Ház weboldala 1994-ben bemutatkozott. A maihoz képest az természetesen elég fapados volt. Három évvel később, Madeleine Albright külügyminiszter idején már a Foggy Bottom is elérhetővé vált a hálózaton.

A Dipnote blogot Sean McCormack, Condoleeza Rice külügyminiszter szóvivője indította be 2007-ben. Az oldal a diplomácia titokzatoskodó, begyöpösödött természetével szakított. Clinton stábja a Twitterrel felszerelve felújította és több diplomáciai kérdést bevonva kibővítette a blogot. A dolog jelentősége nem lebecsülendő, tekintettel a múlt heti fejleményekre: a Twitter segítségével a diplomatáknak sikerült eloszlatniuk olyan hamis híreszteléseket, amelyek miatt már attól lehetett tartani, hogy a madagaszkári amerikai nagykövetség ostrom alá kerülhet.

Az e-diplomáciában pedig nincs megállás: Clinton munkatársai a közösségi hálózatok még alaposabb kiaknázásába fognak: be akarnak lépni a Second Life online világba és a mobiltechnológiát sem veszítik szem elől. A X-Life elnevezésű, februárban megjelent mobiljátékot például úgy akarják fejleszteni, hogy segítséget nyújtson a közel-keleti fiataloknak az angoltanulásban, valamint ismereteket adjon az amerikai történelemről, kultúráról és értékekről.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • valamit #7
    igényesen meg van csinálva
  • Garrett27 #6
    pont erre gondoltam én is...
  • Kerub #5
    Upsz, a Twittert felcseréltem véletlrn a Flickrrel. - javítva
  • Kerub #4
    Huhh. Kösz a tippet^^ Megnéztem, ez nem éppen az amire gondoltam. Majd ha a jövő évi választásokon valamelyik jelölt kampányútját Flickeren tudom követni, napjaít/kampánytevékenységeiről a fotókat Facebookon meg tudom nézni és gondolatit/beszédeit a blogján tudom követni akkor mondom azt h megtanulták a leckét :)
  • Majadi #3
    Kerub felismerték itthon is, kormányszovivo.hu = 200 000 000 Ft.
  • Balintos #2
    Nem lehetne a képről kicenzúrázni a fejét? :S
  • Kerub #1
    Nagyon profi. Már Obama kampánya alatt is csodáltam milyen hatékonyan használja az internetet.
    Igazán jó lenne ha M.országon is felismernék az internet ilyen fajta elõnyeit és - szinte - ingyen marketink lehetõségeit. A híres bürokráciánkon is lehetne mit könyíteni. Ilyen megmozdulásra már volt példa: e-felvételi.
    Szóval nagyon tetszik a módszer és példaértékûnek tartom :)

    [plusz a cikk is jó volt]