Berta Sándor
Már 19 milliárd dollárt ér a Snapchat
A nem lementhető, csak pár másodpercig látható fotók küldésének ötletéből kinőtt szolgáltatás még sosem ért ennyit.
A Snapchat értékét a legutóbbi finanszírozási kör elején 16-19 milliárd dollárra becsülték, ezzel a vállalat már majdnem annyit ért, mint a WhatsApp, amikor felvásárolta a Facebook. (Az az összeg 22 milliárd dollár volt.) Amennyiben az új finanszírozási kör sikeresen zárul, akkor a Snapchat lesz a Szilícium-völgy legértékesebbnek tartott magánvállalkozása - erről írt bennfentesekre hivatkozva a The New York Times és a Bloomberg. A 16-19 milliárd dolláros összeg azt jelenti, hogy a Snapchat a személyszállítást megreformáló Uber Technologies Inc. és a Xiaomi mögött a harmadik legértékesebb startupnak fog számítani; előbbi értékét 40, utóbbiét 45 milliárd dollárra becsülték.
A mostani finanszírozási körben a társaság 500 millió dollárra akar szert tenni. A cég eddig 485,6 millió dollárt szerzett összesen 23 befektetőtől, akik között ott volt a Yahoo!, a Kleiner Perkins Caufield & Byers, a Lightspeed Venture Partners, a Benchmark Capital és a Institutional Venture Partners.
A Snapchat januárban elindította a Discover nevű gyermekműsorokat sugárzó televíziót. A szolgáltató tavaly azt közölte, hogy a felhasználók naponta 700 millió képet és üzenetet küldtek el, illetve 500 millió küldeményt tekintettek meg a segítségével. A szolgáltatás tavaly augusztusban már 10 milliárd dollárt ért, s különlegessége, hogy a továbbított digitális képek vagy a videók a címzett okostelefonjáról és a vállalat szervereiről is mindössze 10 másodperc után automatikusan törlődnek.
A Snapchat értékét a legutóbbi finanszírozási kör elején 16-19 milliárd dollárra becsülték, ezzel a vállalat már majdnem annyit ért, mint a WhatsApp, amikor felvásárolta a Facebook. (Az az összeg 22 milliárd dollár volt.) Amennyiben az új finanszírozási kör sikeresen zárul, akkor a Snapchat lesz a Szilícium-völgy legértékesebbnek tartott magánvállalkozása - erről írt bennfentesekre hivatkozva a The New York Times és a Bloomberg. A 16-19 milliárd dolláros összeg azt jelenti, hogy a Snapchat a személyszállítást megreformáló Uber Technologies Inc. és a Xiaomi mögött a harmadik legértékesebb startupnak fog számítani; előbbi értékét 40, utóbbiét 45 milliárd dollárra becsülték.
A mostani finanszírozási körben a társaság 500 millió dollárra akar szert tenni. A cég eddig 485,6 millió dollárt szerzett összesen 23 befektetőtől, akik között ott volt a Yahoo!, a Kleiner Perkins Caufield & Byers, a Lightspeed Venture Partners, a Benchmark Capital és a Institutional Venture Partners.
A Snapchat januárban elindította a Discover nevű gyermekműsorokat sugárzó televíziót. A szolgáltató tavaly azt közölte, hogy a felhasználók naponta 700 millió képet és üzenetet küldtek el, illetve 500 millió küldeményt tekintettek meg a segítségével. A szolgáltatás tavaly augusztusban már 10 milliárd dollárt ért, s különlegessége, hogy a továbbított digitális képek vagy a videók a címzett okostelefonjáról és a vállalat szervereiről is mindössze 10 másodperc után automatikusan törlődnek.