Gyurkity Péter
A Western Digital sem ugrik fejest az SSD-piacba
Nem a Seagate az egyetlen nagyobb merevlemezgyártó, amely egyelőre távol marad a hagyományos háttértárolókat leváltani hivatott meghajtóktól. A WD számára azonban mind a drága, mind pedig az olcsó fejlesztések érdekesek.
Richard Rutledge, a Western Digital marketingért felelős alelnöke a Register magazinnak adott interjújában beszélt a cég elképzeléseiről, kiemelve két fontos területet, az SSD-meghajtók, valamint a SCSI interfésszel ellátott, nagyvállalati felhasználásra szánt merevlemezek szegmensét. Kiderült, hogy utóbbi esetében még óvatosabbak, így ilyen termékeket egyhamar nem várhatunk a cégtől, míg az SSD-t illetően két változatban gondolkodnak.
Rutledge elmondása szerint a WD már létező piacokba kapcsolódik be, saját kínálatának kibővítését illetően pedig óvatosan, kellő körültekintéssel jár el. Ennek megfelelően (a Seagate-hez hasonlóan) a közeljövőben nem dobnak piacra saját SSD-meghajtókat, ám ez nem jelenti azt, hogy nem gondolkoznak az új termékek és a paletta kialakításán. Két eltérő szegmensben látnak értelmet: az egyik az olcsó, 30 dollár alatti áron megjelenő kisebb meghajtóké, amelyek elsősorban hordozható készülékekben kaphatnak majd helyet, a másik pedig a 200 dollár feletti, sebességre és gyors elérésre kifejlesztett változatoké, amelyek nyilván személyi számítógépekben és szerverekben találhatnak majd otthonra.
A gyártó emellett arra számít, hogy a netbook készülékek és a hagyományos okostelefonok között megjelenik a hordozható megoldások egy új típusa, amely 7, netán 9 hüvelykes kijelzőket alkalmazna. Ezen fejlesztések széles körben elterjedhetnek, a háttértároló szerepét pedig itt is az SSD töltheti majd be a jövőben. Idén a CeBIT-kiállításon arról is szót ejtettek, hogy az SSD-piacba történő bekapcsolódáshoz nem lesz szükségük sok időre, köszönhetően a SanDiskkel ápolt szoros kapcsolatnak, ám az továbbra is kérdéses, hogy erre mikor szánják el magukat.
Egyelőre tehát nem várhatunk ilyen terméket a gyártótól, annál is inkább, mert az élettartammal kapcsolatos problémák miatt a cég attól tart, hogy a mainstream felhasználásnak jelenleg nem sok értelme van.
Richard Rutledge, a Western Digital marketingért felelős alelnöke a Register magazinnak adott interjújában beszélt a cég elképzeléseiről, kiemelve két fontos területet, az SSD-meghajtók, valamint a SCSI interfésszel ellátott, nagyvállalati felhasználásra szánt merevlemezek szegmensét. Kiderült, hogy utóbbi esetében még óvatosabbak, így ilyen termékeket egyhamar nem várhatunk a cégtől, míg az SSD-t illetően két változatban gondolkodnak.
Rutledge elmondása szerint a WD már létező piacokba kapcsolódik be, saját kínálatának kibővítését illetően pedig óvatosan, kellő körültekintéssel jár el. Ennek megfelelően (a Seagate-hez hasonlóan) a közeljövőben nem dobnak piacra saját SSD-meghajtókat, ám ez nem jelenti azt, hogy nem gondolkoznak az új termékek és a paletta kialakításán. Két eltérő szegmensben látnak értelmet: az egyik az olcsó, 30 dollár alatti áron megjelenő kisebb meghajtóké, amelyek elsősorban hordozható készülékekben kaphatnak majd helyet, a másik pedig a 200 dollár feletti, sebességre és gyors elérésre kifejlesztett változatoké, amelyek nyilván személyi számítógépekben és szerverekben találhatnak majd otthonra.
A gyártó emellett arra számít, hogy a netbook készülékek és a hagyományos okostelefonok között megjelenik a hordozható megoldások egy új típusa, amely 7, netán 9 hüvelykes kijelzőket alkalmazna. Ezen fejlesztések széles körben elterjedhetnek, a háttértároló szerepét pedig itt is az SSD töltheti majd be a jövőben. Idén a CeBIT-kiállításon arról is szót ejtettek, hogy az SSD-piacba történő bekapcsolódáshoz nem lesz szükségük sok időre, köszönhetően a SanDiskkel ápolt szoros kapcsolatnak, ám az továbbra is kérdéses, hogy erre mikor szánják el magukat.
Egyelőre tehát nem várhatunk ilyen terméket a gyártótól, annál is inkább, mert az élettartammal kapcsolatos problémák miatt a cég attól tart, hogy a mainstream felhasználásnak jelenleg nem sok értelme van.