Berta Sándor
10,5 millió német vásárol karácsonyi ajándékot az interneten
Németországban az idei esztendőben minden eddiginél többen élnek majd az ünnepek idején az online vásárlási lehetőségekkel.
A BITKOM szakmai szervezet felméréséből kiderült, hogy 10,5 millió német állampolgár már biztosan az interneten rendeli meg a karácsonyi ajándékait, míg további 7,7 millióan érdeklődnek a lehetőség iránt. Az eredmény azt jelenti, hogy minden hetedik 14 évesnél idősebb német személy inkább a monitora előtt ülve választja ki és vásárolja meg a szeretteinek az ajándékokat. Összesen egyébként több mint 18 millióan nyilatkoztak úgy, hogy jelenleg a világháló jelenti az ideális vásárlási megoldást a számukra.
Több mint kétmillióan már meg is vették a meglepetéscsomagokat, mivel nem akartak mindent az utolsó pillanatra hagyni és így akarták elkerülni a vásárlással járó stresszt. Az online megrendelést elsősorban a sokat dolgozók és az idősebbek kedvelik, mivel jól tájékozódhatnak a kínálatról és sok időt takaríthatnak meg. Ezenkívül a 18 és 44 év közötti emberek 25 százaléka is az interneten veszi meg az ajándékokat, viszont a 60 évesnél idősebb korosztály tagjainak csupán 2 százaléka él a lehetőséggel. A férfiak 18, a nők 13 százaléka böngészi inkább a világhálót megfelelő meglepetések után kutatva.
A BITKOM a felméréssel egyidejűleg igyekezett felhívni az emberek figyelmét arra, hogy az ünnepi forgatagban se feledkezzenek meg a legfontosabb tudnivalókról. Így például hasonlítsák össze az árakat, ne dőljenek be minden akciónak, alaposan válasszák ki a megfelelő terméket és ami a legfontosabb, hogy ne felejtsék el a számlát és a garanciapapírokat elkérni. Emellett ügyelni kell a biztonságra, ugyanis az adathalászok karácsonykor sem pihenek és célszerű a megrendelési információkat lementeni, hogy azok - amennyiben szükséges - később is meglegyenek. Ha valaki nem óvatos, annak a karácsony igazi rémálommá változhat és a számára az új esztendő keserű szájízzel indulhat.
A BITKOM szakmai szervezet felméréséből kiderült, hogy 10,5 millió német állampolgár már biztosan az interneten rendeli meg a karácsonyi ajándékait, míg további 7,7 millióan érdeklődnek a lehetőség iránt. Az eredmény azt jelenti, hogy minden hetedik 14 évesnél idősebb német személy inkább a monitora előtt ülve választja ki és vásárolja meg a szeretteinek az ajándékokat. Összesen egyébként több mint 18 millióan nyilatkoztak úgy, hogy jelenleg a világháló jelenti az ideális vásárlási megoldást a számukra.
Több mint kétmillióan már meg is vették a meglepetéscsomagokat, mivel nem akartak mindent az utolsó pillanatra hagyni és így akarták elkerülni a vásárlással járó stresszt. Az online megrendelést elsősorban a sokat dolgozók és az idősebbek kedvelik, mivel jól tájékozódhatnak a kínálatról és sok időt takaríthatnak meg. Ezenkívül a 18 és 44 év közötti emberek 25 százaléka is az interneten veszi meg az ajándékokat, viszont a 60 évesnél idősebb korosztály tagjainak csupán 2 százaléka él a lehetőséggel. A férfiak 18, a nők 13 százaléka böngészi inkább a világhálót megfelelő meglepetések után kutatva.
A BITKOM a felméréssel egyidejűleg igyekezett felhívni az emberek figyelmét arra, hogy az ünnepi forgatagban se feledkezzenek meg a legfontosabb tudnivalókról. Így például hasonlítsák össze az árakat, ne dőljenek be minden akciónak, alaposan válasszák ki a megfelelő terméket és ami a legfontosabb, hogy ne felejtsék el a számlát és a garanciapapírokat elkérni. Emellett ügyelni kell a biztonságra, ugyanis az adathalászok karácsonykor sem pihenek és célszerű a megrendelési információkat lementeni, hogy azok - amennyiben szükséges - később is meglegyenek. Ha valaki nem óvatos, annak a karácsony igazi rémálommá változhat és a számára az új esztendő keserű szájízzel indulhat.