Berta Sándor
Németország: több, mint egy hónap egy új DSL-bekötés
Lesújtó eredménnyel zárult a Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége (VZBV) által készített felmérés a DSL-hozzáférésekről.
Komoly kívánnivalókat hagynak maguk után a német internetszolgáltatók ajánlatai - derült ki a VZBV által készített dokumentumból. A kérdőíveket közel 15 000-en töltötték ki, közülük már 13 500 embernek jelenleg is van DSL-előfizetése. "A legfontosabb tapasztalatunk az, hogy a cégek ajánlatai és a valóság mérföldekre vannak egymástól. Nem árt, ha a vállalatok odafigyelnek az eredményekre és komolyan veszik az ügyfelek válaszait" - jelentette ki Olaf Weinel, az Alsó-szászországi Fogyasztóvédelmi Központ vezetője.
A legnagyobb eltérések a reklámozott és a valódi letöltési sebességek esetében mutathatók ki. A válaszadók 48 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a szerződések aláírásakor nekik a jelenleginél jóval nagyobb letöltési sebességet ígértek. Ezenkívül rendkívül sokan bosszankodtak amiatt, hogy gyakran egy hónap vagy még hosszabb idő is eltelik egy új előfizetés megrendelése és a szerelés között. A szolgáltatót váltó 5489 felhasználónak legalább 30 százaléka több mint egy hónapot várt az átállásra, de ők voltak a szerencsésebbek. A megkérdezettek 11 százalékánál ugyanis ez az idő több mint két hónap, 8 százalékánál több mint három hónap, 6 százalékánál pedig több mint fél év volt.
Az előfizetők emellett elégedetlenek az ügyfélszolgálatokkal, a tájékoztatással is. Csak minden negyedik megkérdezett mondta azt, hogy neki nincs problémája a cégek hozzáállásával. A többség elsősorban a nehézkes telefonos ügyintézést, a gyakran lehetetlen telefonos segítségkérést és az alkalmazottak tudatlanságát bírálta. Az emberek 62 százaléka panaszkodott a hosszú sorban állásokra, 54 százaléka pedig azt kifogásolta, hogy a problémáját minden alkalommal újra és újra el kellett ismételnie. Az e-mailekre az internetszolgáltatók az esetek felében alig vagy egyáltalán nem reagáltak.
"A cégeknek arra kellene törekedniük, hogy az ügyfeleiket jó szolgáltatással maradásra bírják. A hamis reklámok és a rossz szolgáltatások az előfizetők frusztráltságához vezet és végül elmennek a konkurenciához" - szögezte le Cornelia Tausch, a VZBV gazdasági részlegének vezetője. A szervezet szerint szükség volna egy olyan dokumentum kidolgozására és elfogadására, amelyben rögzítenék a fogyasztóbarát minőségi szabványokat és szabályokat. Ezek közé tartozna a valós letöltési sebességek feltüntetése, a minden körülmények között biztosítható minimális letöltési és feltöltési sebességek meghatározása és ezek garantálása, az ügyfélszolgálatok munkájának és telefonos elérésének javítása, a szolgáltatóváltási idő maximum egy hónapra csökkentése, valamint az ügyfelek jelenleginél jobb színvonalú és körültekintőbb támogatása.
A helyzet javítása mellett emelt szót és az internetszolgáltatókat bírálta Ursula Heinen, a német fogyasztóvédelmi minisztérium parlamenti államtitkára is.
Komoly kívánnivalókat hagynak maguk után a német internetszolgáltatók ajánlatai - derült ki a VZBV által készített dokumentumból. A kérdőíveket közel 15 000-en töltötték ki, közülük már 13 500 embernek jelenleg is van DSL-előfizetése. "A legfontosabb tapasztalatunk az, hogy a cégek ajánlatai és a valóság mérföldekre vannak egymástól. Nem árt, ha a vállalatok odafigyelnek az eredményekre és komolyan veszik az ügyfelek válaszait" - jelentette ki Olaf Weinel, az Alsó-szászországi Fogyasztóvédelmi Központ vezetője.
A legnagyobb eltérések a reklámozott és a valódi letöltési sebességek esetében mutathatók ki. A válaszadók 48 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a szerződések aláírásakor nekik a jelenleginél jóval nagyobb letöltési sebességet ígértek. Ezenkívül rendkívül sokan bosszankodtak amiatt, hogy gyakran egy hónap vagy még hosszabb idő is eltelik egy új előfizetés megrendelése és a szerelés között. A szolgáltatót váltó 5489 felhasználónak legalább 30 százaléka több mint egy hónapot várt az átállásra, de ők voltak a szerencsésebbek. A megkérdezettek 11 százalékánál ugyanis ez az idő több mint két hónap, 8 százalékánál több mint három hónap, 6 százalékánál pedig több mint fél év volt.
Az előfizetők emellett elégedetlenek az ügyfélszolgálatokkal, a tájékoztatással is. Csak minden negyedik megkérdezett mondta azt, hogy neki nincs problémája a cégek hozzáállásával. A többség elsősorban a nehézkes telefonos ügyintézést, a gyakran lehetetlen telefonos segítségkérést és az alkalmazottak tudatlanságát bírálta. Az emberek 62 százaléka panaszkodott a hosszú sorban állásokra, 54 százaléka pedig azt kifogásolta, hogy a problémáját minden alkalommal újra és újra el kellett ismételnie. Az e-mailekre az internetszolgáltatók az esetek felében alig vagy egyáltalán nem reagáltak.
"A cégeknek arra kellene törekedniük, hogy az ügyfeleiket jó szolgáltatással maradásra bírják. A hamis reklámok és a rossz szolgáltatások az előfizetők frusztráltságához vezet és végül elmennek a konkurenciához" - szögezte le Cornelia Tausch, a VZBV gazdasági részlegének vezetője. A szervezet szerint szükség volna egy olyan dokumentum kidolgozására és elfogadására, amelyben rögzítenék a fogyasztóbarát minőségi szabványokat és szabályokat. Ezek közé tartozna a valós letöltési sebességek feltüntetése, a minden körülmények között biztosítható minimális letöltési és feltöltési sebességek meghatározása és ezek garantálása, az ügyfélszolgálatok munkájának és telefonos elérésének javítása, a szolgáltatóváltási idő maximum egy hónapra csökkentése, valamint az ügyfelek jelenleginél jobb színvonalú és körültekintőbb támogatása.
A helyzet javítása mellett emelt szót és az internetszolgáltatókat bírálta Ursula Heinen, a német fogyasztóvédelmi minisztérium parlamenti államtitkára is.