MTI
A németek harmada keresett már rá magára az interneten
A 14 éven felüli lakosság 34 százaléka legalább egyszer már kutakodott a saját magával kapcsolatos adatok után a Google, a Yahoo vagy más kereső segítségével - derül ki a Bitkom távközlési és infotechnológiai szakmai szervezet felméréséből.
A ma közzétett eredmények szerint az "ön-google-ozás" elsősorban a 18 és 29 év közöttiek körében szokás; ebben a korosztályban 67 százalék keresett rá a nevére legalább egyszer. A 30-44 év közötti korosztályban 41 százalék ez az arány, a 45 és 59 közöttieknél 34 százalék, míg a hatvanon felül csupán 10 százalék foglalkozik ilyesmivel. Az online tükörkép különösen a cégek számára lehet érdekes a vállalati arculatépítés és -ápolás miatt. A kutatás szerint főként az egyéni vállalkozókat érdekli az internetes lenyomatuk, 66 százalék arról számolt be, hogy rendszeresen nyomon követi, mi jelent meg róla a világháló nyilvánosságában.
A Forsa közvélemény-kutató intézet közreműködésével végzett reprezentatív felmérésben 1001 németet faggattak internetezési szokásaikról.
A ma közzétett eredmények szerint az "ön-google-ozás" elsősorban a 18 és 29 év közöttiek körében szokás; ebben a korosztályban 67 százalék keresett rá a nevére legalább egyszer. A 30-44 év közötti korosztályban 41 százalék ez az arány, a 45 és 59 közöttieknél 34 százalék, míg a hatvanon felül csupán 10 százalék foglalkozik ilyesmivel. Az online tükörkép különösen a cégek számára lehet érdekes a vállalati arculatépítés és -ápolás miatt. A kutatás szerint főként az egyéni vállalkozókat érdekli az internetes lenyomatuk, 66 százalék arról számolt be, hogy rendszeresen nyomon követi, mi jelent meg róla a világháló nyilvánosságában.
A Forsa közvélemény-kutató intézet közreműködésével végzett reprezentatív felmérésben 1001 németet faggattak internetezési szokásaikról.