SG.hu
VEKE: gyenge a BKV internetes tájékoztatása
A Városi és Előváros Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint a paraméterkönyv megvalósításának mélypontja az utastájékoztatás színvonala - közölte Vitézy Dávid szóvivő.
Vitézy Dávid szerint önmagában nehezen érthető, hogy 2008-ban, Európában igencsak egyedülálló módon miért még mindig csak a végállomási indulási időpontokat tüntetik fel a megállóhelyeken, az utasokat arra kényszerítve, hogy fejben adják össze a végállomási indulási időpontokat az általában a valósággal köszönőviszonyban sem lévő menetidőkkel. A szóvivő úgy látja, a BKV honlapjának utastájékoztatási színvonala a legigénytelenebb. A közlekedési társaság honlapja önmagában is inkább hasonlít egy színes, villogó reklámokkal teli hirdetési rovatra, mint egy információs portálra, azonban a sokszor gondosan elrejtett forgalmi adatok többsége is hibás, értelmezhetetlen, használhatatlan - olvasható a szóvivő közleményében.
Vitézy Dávid véleménye szerint "lejárató és valótlan információkat tartalmazó tájékoztatók" és több tucatnyi hibás vagy hiányos menetrend áll az érdeklődők rendelkezésére a bkv.hu-n. "A menetrendek fele elavult, az újonnan indult és a már rég megszűnt járatok vegyesen, összekeverve, még avatott szemek számára is nehezen kikereshető módon, ömlesztve tárulnak az olvasók elé. A teljes hálózatot bemutató térkép nem elérhető, ahogy egyébként ez nyomtatott formában sem hozzáférhető - szintén az uniós fővárosok közül egyedülálló módon. A változásokról egyetlen aktuális tájékoztató sem található a honlapon, a kitett tájékoztató rég nem aktuális" - tartalmazza a közlemény.
Az egyesület azt javasolja a BKV új vezérigazgatójának, hogy azonnal javítsák ki a bosszantó és az utasokat félretájékoztató hibákat. Ezt követően pedig mihamarabb készítsen egy London, Párizs vagy akár csak Prága közlekedési társasága honlapjának színvonalát megközelítő BKV-s weblapot.
Vitézy Dávid szerint önmagában nehezen érthető, hogy 2008-ban, Európában igencsak egyedülálló módon miért még mindig csak a végállomási indulási időpontokat tüntetik fel a megállóhelyeken, az utasokat arra kényszerítve, hogy fejben adják össze a végállomási indulási időpontokat az általában a valósággal köszönőviszonyban sem lévő menetidőkkel. A szóvivő úgy látja, a BKV honlapjának utastájékoztatási színvonala a legigénytelenebb. A közlekedési társaság honlapja önmagában is inkább hasonlít egy színes, villogó reklámokkal teli hirdetési rovatra, mint egy információs portálra, azonban a sokszor gondosan elrejtett forgalmi adatok többsége is hibás, értelmezhetetlen, használhatatlan - olvasható a szóvivő közleményében.
Vitézy Dávid véleménye szerint "lejárató és valótlan információkat tartalmazó tájékoztatók" és több tucatnyi hibás vagy hiányos menetrend áll az érdeklődők rendelkezésére a bkv.hu-n. "A menetrendek fele elavult, az újonnan indult és a már rég megszűnt járatok vegyesen, összekeverve, még avatott szemek számára is nehezen kikereshető módon, ömlesztve tárulnak az olvasók elé. A teljes hálózatot bemutató térkép nem elérhető, ahogy egyébként ez nyomtatott formában sem hozzáférhető - szintén az uniós fővárosok közül egyedülálló módon. A változásokról egyetlen aktuális tájékoztató sem található a honlapon, a kitett tájékoztató rég nem aktuális" - tartalmazza a közlemény.
Az egyesület azt javasolja a BKV új vezérigazgatójának, hogy azonnal javítsák ki a bosszantó és az utasokat félretájékoztató hibákat. Ezt követően pedig mihamarabb készítsen egy London, Párizs vagy akár csak Prága közlekedési társasága honlapjának színvonalát megközelítő BKV-s weblapot.