Napi Online
Árat emel a Vodafone Angliában
A brit távközlési cég szerint az új díjak nem lesznek hatással az ügyfelek többségére.
A brit Vodafone azt tervezi, hogy 25 százalékkal emeli a minimutarifákat, és az új árlistákat tartalmazó táblázatot a júliusi számlához mellékelve szét is küldte a brit ügyfeleknek. Ugyanakkor a fogyasztóvédelem (NCC) szerint aggályos, hogy a cég nem tájékoztatta ügyfeleit arról, hogy az árak felfelé mozdultak el. A társaság azzal próbál védekezni, hogy teljesen megújította a díjcsomagokat, így az ügyfelek 99 százaléka 10 százaléknál kisebb hízást tapasztalhat számlája kézhez vételekor. A díjemelés a számlás és a kártyás ügyfeleket egyaránt érinti.
A távközlési cég szerint az áremelésre szükség volt, mert bizonyos hívószámok esetében a kapcsolási díjak megugrottak, ugyanakkor az EU nyomására a tengerentúli hívások tarifáit jelentősen csökkenteni kellett. A Vodafone azt állítja, hogy már két éve nem emeltek árat, miközben a rivális O2 és a T-Mobile ezt már meglépte az idén. Amennyiben az ügyfelek mégis túl drámainak érzik az áremelést, akkor valahogy megpróbálnak kidolgozni a mindkét fél számára elfogadható feltételeket.
Az NCC már korábban jelezte a mobilszolgáltatóknak, hogy szeretné, ha átláthatók lennének a tarifák, míg az Európai Bizottság tavaly maximalizálta a roamingdíjakat. A mobiltársaságok akkor utaltak rá, hogy ez a limitálás a többi tarifa emelését vonhatja maga után.
A brit Vodafone azt tervezi, hogy 25 százalékkal emeli a minimutarifákat, és az új árlistákat tartalmazó táblázatot a júliusi számlához mellékelve szét is küldte a brit ügyfeleknek. Ugyanakkor a fogyasztóvédelem (NCC) szerint aggályos, hogy a cég nem tájékoztatta ügyfeleit arról, hogy az árak felfelé mozdultak el. A társaság azzal próbál védekezni, hogy teljesen megújította a díjcsomagokat, így az ügyfelek 99 százaléka 10 százaléknál kisebb hízást tapasztalhat számlája kézhez vételekor. A díjemelés a számlás és a kártyás ügyfeleket egyaránt érinti.
A távközlési cég szerint az áremelésre szükség volt, mert bizonyos hívószámok esetében a kapcsolási díjak megugrottak, ugyanakkor az EU nyomására a tengerentúli hívások tarifáit jelentősen csökkenteni kellett. A Vodafone azt állítja, hogy már két éve nem emeltek árat, miközben a rivális O2 és a T-Mobile ezt már meglépte az idén. Amennyiben az ügyfelek mégis túl drámainak érzik az áremelést, akkor valahogy megpróbálnak kidolgozni a mindkét fél számára elfogadható feltételeket.
Az NCC már korábban jelezte a mobilszolgáltatóknak, hogy szeretné, ha átláthatók lennének a tarifák, míg az Európai Bizottság tavaly maximalizálta a roamingdíjakat. A mobiltársaságok akkor utaltak rá, hogy ez a limitálás a többi tarifa emelését vonhatja maga után.