Gyurkity Péter
Duplázódik az okostelefonok piaca
Legalábbis az Egyesült Államokban, míg világszerte csaknem egyharmadával bővült az első három hónap alatt. A kedvező trend a BlackBerry népszerűségének és az iPhone körüli felhajtásnak köszönhető.
A Gartner közzétette az első negyedév fontosabb eredményeit összegző részletes jelentését. Ebből kiderül, hogy míg világszerte 29 százalékkal bővült az okostelefonok piaca és ezen készülékek immár az összes mobil megoldás 11 százalékát teszik ki, addig az Egyesült Államokban megduplázódott a szegmens. A különböző gyártók összesen 32,2 millió ilyen telefont adtak el.
A növekedés motorjának egyértelműen a Research in Motion, illetve az általuk fejlesztett BlackBerry készülékek bizonyultak, amelyek a tengerentúlon a piac 42 százalékát uralják. Elsősorban nekik köszönhető a teljes piac itt mért 106 százalékos megugrása, míg a második helyen az Apple iPhone található, amelyből az első három hónap alatt 1,73 millió darabot adtak el. Utóbbi esetében azok a hírek is hozzájárultak a kedvező trendhez, miszerint a cég ezen a héten bemutatja a második készüléket, amely minden bizonnyal már 3G-támogatással érkezik.
Ami az EMEA-régiót, vagyis Európát, a Közel-Keletet és Afrikát illeti, az integrált készülékekből 11,7 millió talált gazdára, ami jóval visszafogottabb, ám még így is jelentős, 38,7 százalékos növekedést jelent. Globális szinten abszolút elsőnek számít a Nokia a maga 45,2 százalékos részesedésével, itt a második a RIM (alig 13,4 százalékkal), harmadik pedig a már szintén említett Apple, amely 5,3 százalékot tudott megkaparintani. Az első ötbe a Sharp és a Fujitsu fért még be, a többiek már a futottak még kategóriába tartoznak.
A legjobban a RIM és a Blackberry forgalma növekedett, ez ugyanis szintén duplázódott, egészen pontosan 107 százalékkal jobb eredményt érve el. A második leggyorsabban a Nokia bővítette holdudvarát (25 százalékkal), míg a legnagyobb csapást a Sharp szenvedte el, amelynek eladásai 24 százalékkal estek vissza az első három hónap alatt.
A Gartner közzétette az első negyedév fontosabb eredményeit összegző részletes jelentését. Ebből kiderül, hogy míg világszerte 29 százalékkal bővült az okostelefonok piaca és ezen készülékek immár az összes mobil megoldás 11 százalékát teszik ki, addig az Egyesült Államokban megduplázódott a szegmens. A különböző gyártók összesen 32,2 millió ilyen telefont adtak el.
A növekedés motorjának egyértelműen a Research in Motion, illetve az általuk fejlesztett BlackBerry készülékek bizonyultak, amelyek a tengerentúlon a piac 42 százalékát uralják. Elsősorban nekik köszönhető a teljes piac itt mért 106 százalékos megugrása, míg a második helyen az Apple iPhone található, amelyből az első három hónap alatt 1,73 millió darabot adtak el. Utóbbi esetében azok a hírek is hozzájárultak a kedvező trendhez, miszerint a cég ezen a héten bemutatja a második készüléket, amely minden bizonnyal már 3G-támogatással érkezik.
Ami az EMEA-régiót, vagyis Európát, a Közel-Keletet és Afrikát illeti, az integrált készülékekből 11,7 millió talált gazdára, ami jóval visszafogottabb, ám még így is jelentős, 38,7 százalékos növekedést jelent. Globális szinten abszolút elsőnek számít a Nokia a maga 45,2 százalékos részesedésével, itt a második a RIM (alig 13,4 százalékkal), harmadik pedig a már szintén említett Apple, amely 5,3 százalékot tudott megkaparintani. Az első ötbe a Sharp és a Fujitsu fért még be, a többiek már a futottak még kategóriába tartoznak.
A legjobban a RIM és a Blackberry forgalma növekedett, ez ugyanis szintén duplázódott, egészen pontosan 107 százalékkal jobb eredményt érve el. A második leggyorsabban a Nokia bővítette holdudvarát (25 százalékkal), míg a legnagyobb csapást a Sharp szenvedte el, amelynek eladásai 24 százalékkal estek vissza az első három hónap alatt.