SG.hu
Magyar vállalatot vásárol a Yahoo!
A Yahoo! Inc. vezető globális internet vállalat ma bejelentette, hogy megállapodott a magyar Tensa Kft., ismertebb nevén az IndexTools jelentős részének felvásárlásáról.
Az IndexTools a webanalitikai software piac egyik vezető vállalata. A felvásárlást követően az IndexTools megoldások tovább bővítik a Yahoo szolgáltatásainak körét, amelyek az ügyfelek online marketing tevékenységének sikerességét támogatják. A megállapodás óriási elismerést jelent a webanalitika és online marketing ipar magyar szakemberi részére.
"A Yahoo! hisz abban, hogy az igazán értékes és fontos információk megszerzésének képessége elengedhetetlen a piaci lehetőségek kiaknázásához és a sikeres kampányok kivitelezéséhez" - mondta Bassel Ojjeh vezető alelnök és a Yahoo! Strategic Data Solutions csoportjának vezetője. "Úgy gondoljuk, hogy az IndexTools technológiai platformja abban fogja segíteni ügyfeleinket, hogy ezen értékes információk által minél hamarabb felfedezhessék az online marketing tevékenységeik esetleges hiányosságait és ennek ismeretében reagálhassanak. Az új szolgáltatásnak köszönhetően megerősödik a Yahoo! szerepe az online marketing piacon - a vállalat kihagyhatatlan szolgáltatást kínál a hirdetőknek világszerte."
A felvásárolt technológia további képességekkel bővíti a Yahoo! jelenlegi analitikai szolgáltatási körét oly módon, hogy a Yahoo! teljes hálózatán futó online kampányok esetében segít feltárni a lényeges összefüggéseket és elkészíteni fontos üzleti mutatókat. A felvásárlást követően elsőként az a több, mint 150 000 kis és közép méretű vállalkozás élvezheti ezeknek a megoldásoknak az előnyeit, aki a Yahoo!-n keresztül folytatja marketing tevékenységét.
"Az IndexTools jelentős ügyfélbázist épített ki világszerte a komplex marketing kampányok folyamatos nyomon követéséhez és elemzéséhez nyújtott megbízható, testreszabott átfogó szolgáltatásaival" - mondta Szőke Márton a Tensa ügyvezető igazgatója. "Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleink számára online marketing tevékenységük sikerességéhez mindig a legfontosabb információkat nyújtsuk. Ezzel az IndexTools platformja tökéletesen illeszkedik a Yahoo világába. Rendkívül izgatottak vagyunk a lehetőségtől, hogy a világ egyik vezető márkájának részeként segíthetjük az online marketing további fejlődését."
Az IndexTools testreszabott analitikai szolgáltatást nyújt ügyfelei online marketing tevékenységeihez valamennyi ügyfél-életciklusban. Az IndexTools webanalitikai és a kattintás alapú kampányok (Pay Per Click) optimalizálását támogató (Bid management) megoldásaival a vállalkozások pontos és percre kész információhoz juthatnak online kampányuk hatékonyságáról. A felvásárlási tranzakció jelenleg a végső szakaszába érkezett és várhatóan 2008 első felében fog lezárulni.
A Yahoo! több milliárd forintot fizet egy 50 millió forintból létrehozott magyar informatikai fejlesztésért és a mögötte álló csapatért - erősítette meg a Népszabadságnak a szerda este nyilvánosságra hozott hírt a Szőke Márton, az IndexTools webanalitikai szolgáltatást kifejlesztő Tensa Kft. ügyvezető résztulajdonosa, a pontos vételárat azonban nem közölte. A 3 millió forintos törzstőkéjű Tensa Szőke, egy kollégája és egy őket képviselő ciprusi cég kezében van, a világcég tőlük veszi meg a fejlesztést, amely abban segíti az interneten hirdetőket, hogy reklámjaik célzottan minél több hirdetőhöz jussanak el.
Az ügylet lezárultával a Tensa Kft. megszűnik, az eladók és kollégáik pedig a Yahoo-csapat részeként dolgoznak tovább. A vételár utáni társasági adót Magyarországon fizetik be, a fejlesztőközpontot pedig Pesten hagyná és bővítené a világcég. Az eddigi 40-50 Budapesten és 10 külföldön dolgozó munkatárs mellé már az első körben 15-20 mérnököt vennének fel, de a létszám később több százra is nőhet a magyar központban.
Az IndexTools a webanalitikai software piac egyik vezető vállalata. A felvásárlást követően az IndexTools megoldások tovább bővítik a Yahoo szolgáltatásainak körét, amelyek az ügyfelek online marketing tevékenységének sikerességét támogatják. A megállapodás óriási elismerést jelent a webanalitika és online marketing ipar magyar szakemberi részére.
"A Yahoo! hisz abban, hogy az igazán értékes és fontos információk megszerzésének képessége elengedhetetlen a piaci lehetőségek kiaknázásához és a sikeres kampányok kivitelezéséhez" - mondta Bassel Ojjeh vezető alelnök és a Yahoo! Strategic Data Solutions csoportjának vezetője. "Úgy gondoljuk, hogy az IndexTools technológiai platformja abban fogja segíteni ügyfeleinket, hogy ezen értékes információk által minél hamarabb felfedezhessék az online marketing tevékenységeik esetleges hiányosságait és ennek ismeretében reagálhassanak. Az új szolgáltatásnak köszönhetően megerősödik a Yahoo! szerepe az online marketing piacon - a vállalat kihagyhatatlan szolgáltatást kínál a hirdetőknek világszerte."
A felvásárolt technológia további képességekkel bővíti a Yahoo! jelenlegi analitikai szolgáltatási körét oly módon, hogy a Yahoo! teljes hálózatán futó online kampányok esetében segít feltárni a lényeges összefüggéseket és elkészíteni fontos üzleti mutatókat. A felvásárlást követően elsőként az a több, mint 150 000 kis és közép méretű vállalkozás élvezheti ezeknek a megoldásoknak az előnyeit, aki a Yahoo!-n keresztül folytatja marketing tevékenységét.
"Az IndexTools jelentős ügyfélbázist épített ki világszerte a komplex marketing kampányok folyamatos nyomon követéséhez és elemzéséhez nyújtott megbízható, testreszabott átfogó szolgáltatásaival" - mondta Szőke Márton a Tensa ügyvezető igazgatója. "Elkötelezettek vagyunk az iránt, hogy ügyfeleink számára online marketing tevékenységük sikerességéhez mindig a legfontosabb információkat nyújtsuk. Ezzel az IndexTools platformja tökéletesen illeszkedik a Yahoo világába. Rendkívül izgatottak vagyunk a lehetőségtől, hogy a világ egyik vezető márkájának részeként segíthetjük az online marketing további fejlődését."
Az IndexTools testreszabott analitikai szolgáltatást nyújt ügyfelei online marketing tevékenységeihez valamennyi ügyfél-életciklusban. Az IndexTools webanalitikai és a kattintás alapú kampányok (Pay Per Click) optimalizálását támogató (Bid management) megoldásaival a vállalkozások pontos és percre kész információhoz juthatnak online kampányuk hatékonyságáról. A felvásárlási tranzakció jelenleg a végső szakaszába érkezett és várhatóan 2008 első felében fog lezárulni.
A Yahoo! több milliárd forintot fizet egy 50 millió forintból létrehozott magyar informatikai fejlesztésért és a mögötte álló csapatért - erősítette meg a Népszabadságnak a szerda este nyilvánosságra hozott hírt a Szőke Márton, az IndexTools webanalitikai szolgáltatást kifejlesztő Tensa Kft. ügyvezető résztulajdonosa, a pontos vételárat azonban nem közölte. A 3 millió forintos törzstőkéjű Tensa Szőke, egy kollégája és egy őket képviselő ciprusi cég kezében van, a világcég tőlük veszi meg a fejlesztést, amely abban segíti az interneten hirdetőket, hogy reklámjaik célzottan minél több hirdetőhöz jussanak el.
Az ügylet lezárultával a Tensa Kft. megszűnik, az eladók és kollégáik pedig a Yahoo-csapat részeként dolgoznak tovább. A vételár utáni társasági adót Magyarországon fizetik be, a fejlesztőközpontot pedig Pesten hagyná és bővítené a világcég. Az eddigi 40-50 Budapesten és 10 külföldön dolgozó munkatárs mellé már az első körben 15-20 mérnököt vennének fel, de a létszám később több százra is nőhet a magyar központban.