Gyurkity Péter
Megnyílhat vagy eltűnhet az nVidia SLI
Ezt a két lehetőséget említik a jól értesültek, miután megszellőztették, hogy az Intel nem hajlandó licencelni készülő új technológiáját. Enélkül ugyanis az nVidia bajba kerülhet az Intel-alapú konfigurációknál.
Az Inquirer szellőztette meg, hogy a két gyártó között már most tárgyalások folynak az Intel által fejlesztett Common Serial Interface (CSI) licenceléséről. Ez az AMD által alkalmazott HyperTransport buszrendszerhez hasonló megoldásként jelenne meg a cég következő generációs chipkészleteiben, a gond viszont az, hogy az nVidia eddig sikertelenül próbálta megszerezni a szükséges licencet.
Márpedig enélkül könnyen előfordulhat, hogy a soron következő asztali inteles konfigurációkban semmilyen lehetőség nem adódik majd az nVidia (eddig kompatibilis) chipkészleteinek felhasználására, vagyis a cég nem tud majd megfelelő fejlesztéseket piacra dobni az Intel processzorai alá. Ez természetesen az SLI-re is negatív hatással lesz, így a lap lehetségesnek tartja, hogy az nVidia megnyitja saját technológiáját más vállalatok előtt, hogy azok is lehetővé tegyék az azonos típusú, vagy akár különböző grafikus kártyák összekötését és egyidejű használatát. A másik lehetőség, hogy a kukába hajítják a komplett platformot, ez viszont nyilván még nehezebb döntés lenne.
Az nVidia éppen hajthatatlansága révén érte el, hogy az SLI kizárólag saját chipkészleteiben működik. Az Intel Dual Socket Extreme Desktop Platform (DSEDP) gépeiben is csak úgy vált elérhetővé a megoldás, hogy az Intel külön chipeket vásárolt tőlük. Az AMD által fejlesztett CrossFire ezzel szemben minden probléma nélkül rendelkezésükre áll, ez utóbbi egyedül az nVidia megoldásaival nem működik együtt, szintén a cég makacssága (és nyilván a rivalizálás) miatt. A forrás kiemeli, hogy az Intel ugyan nem esett szerelembe legfőbb vetélytársával, ám mégis lehetségesnek tartják a szoros együttműködést, legalábbis ami a CrossFire technológiát illeti.
Az más kérdés, hogy az úgynevezett Multi-GPU technológiákat a játékosok elenyésző hányada használja csak. Egy drasztikus lépés így keveseket érintene, ám mindenképpen érdekes lenne, ha a két gyártó nem tudna megállapodni.
Az Inquirer szellőztette meg, hogy a két gyártó között már most tárgyalások folynak az Intel által fejlesztett Common Serial Interface (CSI) licenceléséről. Ez az AMD által alkalmazott HyperTransport buszrendszerhez hasonló megoldásként jelenne meg a cég következő generációs chipkészleteiben, a gond viszont az, hogy az nVidia eddig sikertelenül próbálta megszerezni a szükséges licencet.
Márpedig enélkül könnyen előfordulhat, hogy a soron következő asztali inteles konfigurációkban semmilyen lehetőség nem adódik majd az nVidia (eddig kompatibilis) chipkészleteinek felhasználására, vagyis a cég nem tud majd megfelelő fejlesztéseket piacra dobni az Intel processzorai alá. Ez természetesen az SLI-re is negatív hatással lesz, így a lap lehetségesnek tartja, hogy az nVidia megnyitja saját technológiáját más vállalatok előtt, hogy azok is lehetővé tegyék az azonos típusú, vagy akár különböző grafikus kártyák összekötését és egyidejű használatát. A másik lehetőség, hogy a kukába hajítják a komplett platformot, ez viszont nyilván még nehezebb döntés lenne.
Az nVidia éppen hajthatatlansága révén érte el, hogy az SLI kizárólag saját chipkészleteiben működik. Az Intel Dual Socket Extreme Desktop Platform (DSEDP) gépeiben is csak úgy vált elérhetővé a megoldás, hogy az Intel külön chipeket vásárolt tőlük. Az AMD által fejlesztett CrossFire ezzel szemben minden probléma nélkül rendelkezésükre áll, ez utóbbi egyedül az nVidia megoldásaival nem működik együtt, szintén a cég makacssága (és nyilván a rivalizálás) miatt. A forrás kiemeli, hogy az Intel ugyan nem esett szerelembe legfőbb vetélytársával, ám mégis lehetségesnek tartják a szoros együttműködést, legalábbis ami a CrossFire technológiát illeti.
Az más kérdés, hogy az úgynevezett Multi-GPU technológiákat a játékosok elenyésző hányada használja csak. Egy drasztikus lépés így keveseket érintene, ám mindenképpen érdekes lenne, ha a két gyártó nem tudna megállapodni.