Gyurkity Péter
nVidia - elkészült a tripla SLI
A cég elkészült a három grafikus kártya egyidejű használatát lehetővé tévő változattal, amelytől csaknem háromszoros teljesítménynövekedést várnak. Szerintük az új játékoknál szükség is van erre.
A technológia előnyeit hirdető hivatalos weboldalon immár a tripla SLI újításait ecsetelik. Ezt a megoldást mér novemberben részletezték, leszögezve, hogy ezúttal igenis tekintélyes előnyre tehetünk szert az egy-, illetve kétkártyás felállásokhoz képest. Az ígéret nem véletlenül hangzott el, ugyanis ezen a téren a négyszeres SLI egyszer már megbukott.
A négyszeres összeállításokról először még 2005-ben esett szó. A megjelenéskor azonban az nVidia szemérmesen hallgatott a konkrét adatokról, nem sokkal ezt követően pedig inkább dobták a fejlesztést, mivel annak teljesítménye - egészen pontosan a teljesítmény növekedésének mértéke - messze elmaradt a várakozásoktól. Így nem látták értelmét folytatni a munkát, viszont a háromszoros SLI rácáfolhat a korábbi rossz eredményre. Ígéretük szerint ugyanis ezúttal valóban számíthatunk előrelépésre.
Az előzetes mérések szerint a háromszoros felállás egészen pontosan 2,8-szoros teljesítménynövekedést jelent egyetlen grafikus kártya alkalmazásával szemben, ami már nem lebecsülendő. Ami pedig az igényeket illeti, Ujesh Desai, a cég asztali fejlesztéseiért felelős igazgatója úgy véli, hogy erre igenis szükség van a legújabb PC-s játékok kellő élvezetéhez, hiszen csak három grafikus erőmű egyidejű alkalmazásával érhetünk el kellő sebességet. Példaként említette, hogy a tripla SLI esetén akár 2560x1600-as felbontás mellett, 8x-os antialiasing bekapcsolásával is 60 fps-t mérhetünk, ám arról már nem szól a fáma, hogy ez mely játék esetében, milyen kártyák alkalmazásával valósult meg.
Az egyetlen feltétel jelenleg, hogy nVidia 680i chipkészletet kell használnunk, ugyanis ez teszi lehetővé három különálló grafikus kártya csatlakoztatását. Kérdés, hogy akár a fanatikusok számára mennyire éri meg egy ilyen beruházás, hiszen a GeForce 8800 GTX 550-600 dollárba kerül és három ilyen beszerzése már igen komoly összegnek számít még a szerencsésebb országokban is.
A technológia előnyeit hirdető hivatalos weboldalon immár a tripla SLI újításait ecsetelik. Ezt a megoldást mér novemberben részletezték, leszögezve, hogy ezúttal igenis tekintélyes előnyre tehetünk szert az egy-, illetve kétkártyás felállásokhoz képest. Az ígéret nem véletlenül hangzott el, ugyanis ezen a téren a négyszeres SLI egyszer már megbukott.
A négyszeres összeállításokról először még 2005-ben esett szó. A megjelenéskor azonban az nVidia szemérmesen hallgatott a konkrét adatokról, nem sokkal ezt követően pedig inkább dobták a fejlesztést, mivel annak teljesítménye - egészen pontosan a teljesítmény növekedésének mértéke - messze elmaradt a várakozásoktól. Így nem látták értelmét folytatni a munkát, viszont a háromszoros SLI rácáfolhat a korábbi rossz eredményre. Ígéretük szerint ugyanis ezúttal valóban számíthatunk előrelépésre.
Az előzetes mérések szerint a háromszoros felállás egészen pontosan 2,8-szoros teljesítménynövekedést jelent egyetlen grafikus kártya alkalmazásával szemben, ami már nem lebecsülendő. Ami pedig az igényeket illeti, Ujesh Desai, a cég asztali fejlesztéseiért felelős igazgatója úgy véli, hogy erre igenis szükség van a legújabb PC-s játékok kellő élvezetéhez, hiszen csak három grafikus erőmű egyidejű alkalmazásával érhetünk el kellő sebességet. Példaként említette, hogy a tripla SLI esetén akár 2560x1600-as felbontás mellett, 8x-os antialiasing bekapcsolásával is 60 fps-t mérhetünk, ám arról már nem szól a fáma, hogy ez mely játék esetében, milyen kártyák alkalmazásával valósult meg.
Az egyetlen feltétel jelenleg, hogy nVidia 680i chipkészletet kell használnunk, ugyanis ez teszi lehetővé három különálló grafikus kártya csatlakoztatását. Kérdés, hogy akár a fanatikusok számára mennyire éri meg egy ilyen beruházás, hiszen a GeForce 8800 GTX 550-600 dollárba kerül és három ilyen beszerzése már igen komoly összegnek számít még a szerencsésebb országokban is.