Gyurkity Péter

Nyáron jön az ATI következő generációja

Távol-keleti források szerint az ATI/AMD az év közepére készül el a Radeon HD 4000 sorozattal, amely már új architektúrára épül. A teljesítményről és a várható árról még nincs hír, ám az információ így is fontos.

Elsősorban azért fontos, mert többen úgy vélték, az ATI, pontosabban annak tulajdonosa, az AMD, nem tudja majd tartani az eredetileg tervezett menetrendet, így a következő generációs asztali grafikus chipek legkorábban 2008 végén, illetve 2009 elején bukkanhatnak fel. Most azonban úgy tűnik, hogy nem kell jelentős csúszással számolnunk, és a második negyedévben, vagyis nyáron mindenképpen szemügyre vehetjük az RV770 kódjelű fejlesztéseket.

A boltokban természetesen ATI Radeon HD 4000 néven lesznek elérhetők az új grafikus kártyák, azt azonban még nem tudjuk, hogy ezek - a technikai jellemzők és technológiák terén - pontosan milyen újdonságot kínálnak majd a meglévő példányokhoz képest. A DirectX 10.1 és a PCI Express 2.0 támogatása biztos, ám ez már most is elérhető, így az előrelépést nyilván máshol kell majd keresnünk. Az is kiderült, hogy két ilyen chip adja majd az új csúcskategóriás kártyák erejét (hasonlóan a HD 3800 X2-höz) és ezek minden bizonnyal jobban állnak majd erő és fogyasztás terén, mint a most elérhető fejlesztések. Az első, 55 nanométeren készülő tesztpéldányok állítólag már megérkeztek a partnerekhez, amelyek így időben felkészülhetnek a kártyák sorozatgyártására.


Az AMD és az Intel eközben egyaránt jelezte az elemzőknek, hogy nem tartanak az elkövetkező időszaktól, pontosabban az eredmények romlásától. Érdekes, hogy bár előbbi súlyos veszteségről, utóbbi pedig jelentős nyereségről számolhatott be a napokban, mindketten optimistán tekintenek a jövőbe. Az AMD elsősorban arra számít, hogy 2008 jóval kedvezőbb időszak lesz, mint 2007, amikor is az Intel által rákényszerített szigorú árverseny miatt gyorsan kellett csökkentenie termékei árát.

Az új fejlesztések, a négymagos Phenom, valamint a közeledő hibrid megoldások révén azonban magukra találhatnak, bár ehhez nyilván Góliátnak is lesz egy-két keresetlen szava

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Abu85 #25
    El kell, hogy szomorítsalak, de a Crysis, ha nem is példásan, de igen jól optimalizált. A probléma inkább ott keresendő, hogy ehhez a grafikai szinthez kevés a DX9 API képessége, és mindenképp szükségesek lennének az új és gyors DX10-es eljárások.
  • Darth Sith #24
    A crysis nem egy szép techdemo, hanem egy geci szarul optimalizált játék. Épp nem régiben futottam bele az ATI(akkor még ati) egy olyan techdemojába amit anno a 9800PRO-ra írtak, és majdnem a crysis szintjén nézett ki (ha nem is volt annyira élő a környezet), de mind ez volt 4-5 éve!!! Simán jobban nézett ki mint pl. a CS:Source maxon, és mind ezt a 9800OPro kártyára írták és azon akadás mentesen futott. Ergo, ebből is látszik, h a crysis-t is meglehtne úgy írni, h fele ilyen konfigon is elfusson jobb felbontásban és erősebb élsimítással, csak akkor lehet, hogy csak 2008 vége felé jött volna ki és nem 2007-ben. De ugyebár a profit mindenek előtt. Sajnos manapság már nem az van mint régen, h addig írták, amíg tényleg nem olyan lett mint amilyennek megálmodták. Nézzétek meg pl a CS:Source-t. Elég szép grafja van, és a legutolsó 5 éves gépen is fullosan fut, mert tudták h nagyon sokan akarják régebbi gépeken is játszani, ezért rendesen optimalizálva van, és láss csodát, tökéletesen fut. Míg a Crysis kurvára nincs optimalizálva. Tényleg szép, meg fantasztikus, de borzalamsan optimalizálatlan a kód. Gondolom azért, h minél előbb megjelenhessen illetve h hardver vásárlásra ösztönözze a felhasználókat. Manapság már joformán csak a Blizzard maradt az egyetlen olyan cég, ahol még mindig foglalkoznak a játék sebességével, és addig nema dják ki amíg olyan nem lesz mint amilyet akartak. (najo talán a supreme commander is ilyen, pláne az új többmagra optimalizáló patch-el)
  • Sanyix #23
    Középkategória inkább 80k körül van.
  • slaci1 #22
    Hogy a hírnél maradjunk, nemtom hallott-e valaki ezekről a 4000-es kártyákról egyebet? Kiadnak csúcskat kártyát is vagy csak "X2 féleséggel" erőlködnek? A 7950 GX 2-ből kiindulva... hát biztos jó lesz az X2 (meg GX2) azoknál a gameknél ahol menni fog a 2 mag, de aminél csak az egyik :S
  • dez #21
    Hány fps-t jelent nálad a nem szaggatás és az alig észrevehetően szaggatás? Nem egyformák az igények...
    AA-hoz kell egy patch.
  • dez #20
    Hát ja.
  • HöfEE #19
    Még jó hogy elolvastad mit iram. NEm arról beszéltem hogy ki mit bir finanszirozni hanem arról hogy nevetséges az uj szériák kidobása, és amit egy kommentelő irt is erre még rátesz egy lapáttal hogy sokszor az új széria alig erősebb mint az előző. Nevetséges.
  • archkoven #18
    Na, feltettem a Crysis-t is és 1024*768-on minden megy maxon és gyönyörű. Szerintem a játék is kurva jó nem értem mit fikázzák. A far cry nem tetszett, de ez nagyon, pedig nagyon hasonló a kettő.
    1280*1024-ben is játszható, de ott már alig észrevehetően szaggat. Az élsimítást viszont valmi nagyon nem szereti. Egyébkén meg az nélkül is gyönyörű, teljesen lélegzetelállító a grafikája, az egy baromság, hogy ne menne a mai gépeken rendesen. Gondolom egy sli-n még sokkal durvábban néz ki magasabb felbontáson.
    Tény, hogy aki pc-n akar játszani annak időnként áldozni is kell rá, de igazán csak annak kerül a dolog sokba aki folyton a maximumot akarja, én nem vagyok egy nagy játékos, így ritkán fejlesztek, ez így egyáltalán nem megterhelő.
    Nekem speciel attól olvadna le az agyam, ha 15 ezrekért kellene vennem a játékokat és fele nem tetszene. Szerintem egy konzol összességében többen van.
  • AgentKis #17
    Szerintem egy középkategóriás gép, jó ár/teljesítmény arányú cuccokkal úgy 100-120 között van moncsi nélkül. A tied inkább a felső kategória alsó harmada...
  • Kaadi #16
    Aki belefaradt a generaciok kovetesebe, annak ajanlom vegyen egy konzolt. ezek stabil konfiguraciok, minden rajuk irt jatek egyforman jol fog menni, nem kell allandoan memoria/proci/vga fejlesztesen gondolkozni. Plusz, ha vegigjatszottal egy jatekot, relativ jo aron el tudod adni ( a PCs jatekoknak nincs piaca, mert a csorobb jatekosok csak leszedik a netrol). Videozasra, netezesre meg egyeb munkakra jo egy integralt grafikas lap 1-2 GB rammal es belepo szintu procival.