SG.hu

A BT és a Cisco a fenntartható fejlődés mellett

Vezető tudósok az innovációt és a globális együttműködést támogató új vállalati fenntarthatósági modellt alkottak. Az új megközelítés egyensúlyba hozza a részvényesi, társadalmi és környezetvédelmi érdekeket.

A nyereséges növekedésre törekvő szervezeteknek a jövőben a részvényesekre, a társadalomra és a környezetvédelemre párhuzamosan kell összpontosítaniuk. Ha a három közül bármelyiket is a többi elé helyezik, veszélybe sodorják hosszú távú sikerüket. Ez a "háromtényezős" stratégia a fenntarthatóság középpontba állításával valósítható meg a legjobban, ez vezet az innováció, az egyediség és a siker felé.

Fenti megállapításokat egy nemzetközi tudóscsoport által összeállított, a vállalatok társadalmi felelősségvállalásával és a fenntarthatósággal kapcsolatos tanulmány tartalmazza. A kutatási eredmények alapján a tudósok megalkották annak modelljét, hogy a fenntarthatóság milyen módon járulhat hozzá az innováció és a globális együttműködés szervezetek közötti elterjedéséhez.

"A vállalati fenntarthatóság új megközelítése" (A New Mindset for Corporate Sustainability) című tanulmányt a Cisco és a BT finanszírozta. A kínai, szingapúri, spanyol, brit és amerikai tudósokból álló csapat tanulmánya tömören megfogalmazott tanácsokkal látja el az üzleti élet vezetőit a vizsgálatba bevont vállalatok (pl. a Cemex, a Marks & Spencer és a Shenzhen Water) esettanulmányai, valamint a témában érvényes globális tudományos elvek alapján. A dokumentum tíz lépésben vázolja fel* annak módszereit, hogyan válhat egy szervezet fenntarthatóságra törekvő újítóvá.

A tudósok által a S2AVE betűszóval jelölt szemléletet javasló tanulmány (a "Shareholder and Social Added Value with Environmental Restoration" kifejezésből, mely a részvényesi és társadalmi hozzáadott érték és a környezet harmóniájára utal) hangsúlyozza a fenntarthatóság szerepét a vállalati működés minden területére kiterjedő innováció ösztönzésében, és kiemeli, hogy a fenntarthatóságnak cél helyett stratégiává kell válnia. Megállapítja, hogy a fenntarthatósági célok eléréséhez nem kell nagymértékben átalakítani a vállalati struktúrát, ehelyett arra van szükség, hogy a szervezet legmagasabb szintjein is meggyőződéssel támogassák az új szemléletet, s így a vállalat egészét áthassák a társadalmi felelősségvállalással és a fenntarthatósággal összhangban álló új értékek.

Bár a tudóscsoport több személyes megbeszélésen is részt vett, munkájuk nem igényelt külföldi utazásokat. A Cisco nagy felbontású videokonferencia-megoldása, a TelePresence segítségével úgy vitathatták meg egymással a kutatás kérdéseit, mint a hagyományos megbeszéléseken, miközben együttműködésük környezeti hatásait minimálisra tudták szorítani.

Sarah Slaughter, a Massachusetts Institute of Technology professzora így nyilatkozik a kutatásról: "Az alkalmazott kutatási módszertan egyedülálló lehetőséget teremtett számunkra, hogy megosszuk egymással nézeteinket és teljesen újszerű módon dolgozzunk együtt. A világ különböző részein szerzett tapasztalatok cseréje révén felismertük, milyen fontos szerepet játszik a határozott, jövőorientált vezetés a fenntarthatóság és ezen keresztül az innováció megvalósításában. A tanulmány bemutatja, hogy a megfelelően irányított szervezetek miként tudnak a fenntarthatóságban rejlő előnyöket kiaknázva meghódítani olyan piacokat, ahova egyébként be sem juthatnának, és hogyan működhetnek ezzel a módszerrel hosszú távon is sikeresen."

"Megállapítottuk, hogy a három cél többé nem válhat el egymástól, és nem szabad a részvényesi érdeket előtérbe állítani. A vállalati stratégiának mindhárom területre egyformán, integrált módon kell koncentrálnia, mivel - amint ezt esettanulmányaink is bizonyítják - mindegyik tényező komoly előnyökkel gazdagítja a másik kettőt" - folytatja Slaughter professzor.

Zsu Jing Csin, a Kínai Társadalomtudományi Akadémia professzora így reagál: "Példa nélküli együttműködési lehetőség volt ez számunkra, melynek során egy olyan dokumentumot sikerült összeállítanunk, amely a világ minden táján jól hasznosítható. Megbeszéléseinkből kiderült, hogy ha közkinccsé tudjuk tenni a világ különböző részein bevált fenntarthatósági gyakorlatot, akkor a szervezetek gyorsabban juthatnak ebből a tudásból származó kézzelfogható üzleti előnyökhöz. A fenntarthatóságot nem költségtényezőnek, hanem lehetőségnek kell tekinteni. Meggyőződésünk, hogy a fenntarthatóság elvei egyenes utat biztosítanak a szervezetek számára az innovációhoz és a sikeres jövőhöz."

"A BT és a Cisco olyan témában kívánt közös projektet indítani, amelyet mindkét cég fontosnak tart. Lényeges kritérium volt a globális jelleg, és az is, hogy a projekt során hasznosítani tudjuk azokat a technológiai és infrastrukturális megoldásokat, amelyeket közösen forgalmazunk. Úgy látjuk, a kutatás eredményei jól kiemelik a BT, a Cisco és többi globális vállalat előtt álló kihívásokat. Ha szervesen beépítjük stratégiáinkba a fenntarthatóságot, egyúttal cégeink hatékonyságát és versenyképességét is javítjuk" - fogalmaz Francois Barrault, a BT Global Services vezérigazgatója.

Phil Smith, a Cisco technológiai marketingért felelős alelnöke hozzáfűzi: "Nagyon lényeges, hogy a fenntarthatóság a vállalatok és a szervezetek stratégiai irányításának részévé váljon. A globális, virtuális csapatok egymással való kommunikációjának megvalósításával megtettük az első gyakorlati lépést abba az irányba, hogy rendszerünk használata realitássá váljon. Ahogy azt ez a világon eddig egyedülálló projekt jelzi, mára lehetővé vált globális csapatok alkotó, innovatív együtt gondolkodása a TelePresence-hez hasonló új eszközök segítségével."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!