Berta Sándor
Hidrogén üzemanyagcella mobiltelefonokhoz
Új üzemanyagcellát fejlesztett ki a kanadai Angstrom Power. Az eszköz segítségével kiválthatók a jelenleg használt lítium-ionos akkumulátorok.
"Egyre nő a kereslet az okostelefonok és a multimédiás mobil készülékek iránt és ezzel párhuzamosan egyre többet, egyre hosszabb ideig használják azokat az emberek. Ezért dolgozunk együtt az Angstrommal egy új üzemanyagcella-technológia megalkotásán, amely akár a következő generációs eszközök energiaigényét is képes lesz kielégíteni" - jelentette ki Jerry Hallmark, a Motorola mobil készülék részlegének menedzsere. A két vállalat szakemberei fél éven át tesztelték az új megoldást. Az Angstrom hidrogén üzemanyagcelláját egy Motorola SLVR L7 típusú mobiltelefonba építették be. Az első tapasztalatok kedvezőek: a mobil kétszer annyi beszélgetési időt biztosított az új technológiával, mint lítium-ionos elődjével.
A kanadai cég megoldása mellett szól az is, hogy tavaly novemberben a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) olyan új szabályokat vezetett be, amelyek világszerte lehetővé teszik az Angstrom üzemanyagcelláit alkalmazó mobiltelefonok használatát a repülőgépek fedélzetén. "Mindez azt jelenti, hogy a mi technológiánk még repülés közben is biztonságos és ez egyfajta garancia az embereknek" - közölte Aron Levitz, az Angstrom fejlesztési és marketingmenedzsere.
Azonban az új üzemanyagcellák mindegyikének meg kell felelnie az IEC 62282-6-1 biztonsági szabványnak, így csak 2009-től lesznek használhatók a repülőgépeken. A tervek szerint 2010-ig évente egymilliárd hidrogén üzemanyagcellát gyártanak majd. Kérdéses azonban, hogy a szilícium-nanoszálak segítségével feljavított lítiumionos akkumulátorokkal szemben a kanadai vállalat megoldása miként teljesít majd.
MOTOSLVR L7 |
A kanadai cég megoldása mellett szól az is, hogy tavaly novemberben a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) olyan új szabályokat vezetett be, amelyek világszerte lehetővé teszik az Angstrom üzemanyagcelláit alkalmazó mobiltelefonok használatát a repülőgépek fedélzetén. "Mindez azt jelenti, hogy a mi technológiánk még repülés közben is biztonságos és ez egyfajta garancia az embereknek" - közölte Aron Levitz, az Angstrom fejlesztési és marketingmenedzsere.
Azonban az új üzemanyagcellák mindegyikének meg kell felelnie az IEC 62282-6-1 biztonsági szabványnak, így csak 2009-től lesznek használhatók a repülőgépeken. A tervek szerint 2010-ig évente egymilliárd hidrogén üzemanyagcellát gyártanak majd. Kérdéses azonban, hogy a szilícium-nanoszálak segítségével feljavított lítiumionos akkumulátorokkal szemben a kanadai vállalat megoldása miként teljesít majd.