Napi Online
A Sony is kiszáll a másolásvédelemből
Ezentúl a második legnagyobb zenekiadó sem alkalmazza a DRM-programot.
A Sony BMG Music Entertainment, a világ második legnagyobb zenei kiadója, a négy nagy lemezcég közül utolsónak hagy fel a letölthető zenei fájlok másolásvédelmével. A lemezkiadók korábban azt várták a másolásvédelmi szoftvertől (DRM), hogy segítségével meggátolják, hogy a felhasználók másolatokat készítsenek a hanganyagokról, és ingyen továbbadják azokat barátaiknak.
A Sony január 15-én vezeti be a Platina Multipasst, amely tulajdonképpen egy ajándékkártya az eddigi előfizetőknek. Ennek segítségével a kiadó hamarosan megjelenő DRM nélküli mp3-fájl-formátumú albumokat jelentet meg. A kártyával zeneboltokban megvásárolhatók, vagy akár le is tölthetők a teljes albumok. A Sony szerint az új eljárással "közelebb lehet hozni a hallgatókhoz a zenét". Ez nyilván nem ártana a kiadónak sem, mert 2007-ben 15 százalékkal csökkent a CD-eladások száma. A digitális eladások pedig egyelőre nem egyensúlyozták ezt a kiesést.
A tavalyi én nagy kérdése az volt, hogy a DRM elhagyása vajon hogyan hat az eladásokra? Az Apple vezetője, Steve Jobs tavaly februárban szólította fel a kiadókat, hogy hagyjanak fel a másolásvédelemmel, annak érdekében, hogy növelhessék az értékesítések számát. Áprilisban aztán először az EMI hagyott fel vele, azt követte a Universal és múlt hónapban a Warner is az Amazonon keresztül megvásárolható mp3-fájlokat bocsátott ki.
A Sony BMG Music Entertainment, a világ második legnagyobb zenei kiadója, a négy nagy lemezcég közül utolsónak hagy fel a letölthető zenei fájlok másolásvédelmével. A lemezkiadók korábban azt várták a másolásvédelmi szoftvertől (DRM), hogy segítségével meggátolják, hogy a felhasználók másolatokat készítsenek a hanganyagokról, és ingyen továbbadják azokat barátaiknak.
A Sony január 15-én vezeti be a Platina Multipasst, amely tulajdonképpen egy ajándékkártya az eddigi előfizetőknek. Ennek segítségével a kiadó hamarosan megjelenő DRM nélküli mp3-fájl-formátumú albumokat jelentet meg. A kártyával zeneboltokban megvásárolhatók, vagy akár le is tölthetők a teljes albumok. A Sony szerint az új eljárással "közelebb lehet hozni a hallgatókhoz a zenét". Ez nyilván nem ártana a kiadónak sem, mert 2007-ben 15 százalékkal csökkent a CD-eladások száma. A digitális eladások pedig egyelőre nem egyensúlyozták ezt a kiesést.
A tavalyi én nagy kérdése az volt, hogy a DRM elhagyása vajon hogyan hat az eladásokra? Az Apple vezetője, Steve Jobs tavaly februárban szólította fel a kiadókat, hogy hagyjanak fel a másolásvédelemmel, annak érdekében, hogy növelhessék az értékesítések számát. Áprilisban aztán először az EMI hagyott fel vele, azt követte a Universal és múlt hónapban a Warner is az Amazonon keresztül megvásárolható mp3-fájlokat bocsátott ki.