MTI
Japán mobilcéggel szövetkezik a Google
Google-alkalmazásokkal bővül a legnagyobb japán mobilszolgáltató, az NTT DoCoMo mobilinternet-rendszere.
A The Nikkei című tokiói gazdasági napilap szerint tavasztól a Google keresőmotorját, naptárprogramját, fotórendezőjét és a Gmail levelezőszoftvert is használhatja a DoCoMo i-mode nevű mobilinternet szolgáltatásának 48 millió felhasználója. A japán cég azt is tervezi, hogy a Google szabadon továbbfejleszthető mobiltelefonos operációs rendszerével felszerelt készülékeket dob piacra. Ez legkorábban 2008 második felére várható - áll a rendszerint jól értesült lap tudósításában.
A DoCoMo - az egykori állami telekommonopólium, az NTT 1991-ben alapított mobilkommunikációs leányvállalata - mostanáig mindent maga állított elő infrastruktúrától szolgáltatásig, készüléktől szoftverig. Az i-mode-ot például 1999-ben vezették be, igen nagy sikerrel: a waphoz hasonló technológiát a lakosság több mint egyharmada használja. Az üzleti stratégia sokáig jól működött, de a piac nagyjából felét uraló cég helyzete újabban egyre nehezebb. Amióta például 2006 őszén lehetővé vált a számhordozhatóság (szolgáltatóváltás a telefonszám változása nélkül), a DoCoMo vesztette el a legtöbb ügyfelet, és 2007 első félévében 20 százalékkal csökkent a nettó bevétel. Ez indokolja az együttműködést az amerikai óriáscéggel, a Google-nek pedig azért lehet előnyös a szövetség, mert így nagyobb eséllyel növelheti a népszerűségét a távol-keleti országban, ahol a világ legnagyobb részével ellentétben nem a Google keresőmotor a legnépszerűbb, hanem a Yahoo Japan.
Japán egyébként a legfejlettebb mobilszolgáltatási piac a világon. A mobil-előfizetések száma tavaly meghaladta a százmilliót, és a készülékek több mint 70 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal.
A The Nikkei című tokiói gazdasági napilap szerint tavasztól a Google keresőmotorját, naptárprogramját, fotórendezőjét és a Gmail levelezőszoftvert is használhatja a DoCoMo i-mode nevű mobilinternet szolgáltatásának 48 millió felhasználója. A japán cég azt is tervezi, hogy a Google szabadon továbbfejleszthető mobiltelefonos operációs rendszerével felszerelt készülékeket dob piacra. Ez legkorábban 2008 második felére várható - áll a rendszerint jól értesült lap tudósításában.
A DoCoMo - az egykori állami telekommonopólium, az NTT 1991-ben alapított mobilkommunikációs leányvállalata - mostanáig mindent maga állított elő infrastruktúrától szolgáltatásig, készüléktől szoftverig. Az i-mode-ot például 1999-ben vezették be, igen nagy sikerrel: a waphoz hasonló technológiát a lakosság több mint egyharmada használja. Az üzleti stratégia sokáig jól működött, de a piac nagyjából felét uraló cég helyzete újabban egyre nehezebb. Amióta például 2006 őszén lehetővé vált a számhordozhatóság (szolgáltatóváltás a telefonszám változása nélkül), a DoCoMo vesztette el a legtöbb ügyfelet, és 2007 első félévében 20 százalékkal csökkent a nettó bevétel. Ez indokolja az együttműködést az amerikai óriáscéggel, a Google-nek pedig azért lehet előnyös a szövetség, mert így nagyobb eséllyel növelheti a népszerűségét a távol-keleti országban, ahol a világ legnagyobb részével ellentétben nem a Google keresőmotor a legnépszerűbb, hanem a Yahoo Japan.
Japán egyébként a legfejlettebb mobilszolgáltatási piac a világon. A mobil-előfizetések száma tavaly meghaladta a százmilliót, és a készülékek több mint 70 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal.