Gyurkity Péter
A vártnál jobban terjed az Eee PC
Az optimista előrejelzéseket is túlszárnyalta az Asus olcsó laptopjának eddigi eredménye - ennek is köszönhető, hogy a cég az Acer és a HP mellett harmadikként tudott jelentős mértékben javítani eddigi pozícióján.
Tajvani források szerint ugyanis valamivel kevesebb mint egy negyedév alatt az Asustek nem 300, hanem összesen 350 ezer példányt értékesített, ezzel pedig túlszárnyalták még a meglehetősen optimista jóslatokat is. 2008-ban pedig további gyors terjedést prognosztizálnak, amit az új terjesztői csatornákra alapoznak.
Különösen két ilyen csatornától várnak előrelépést, ez pedig az amerikai Best Buy hálózata, illetve Japán, ahol szintén megkezdődik az olcsó laptopok értékesítése. Egyetlen probléma foghatja vissza a vállalat eredményét: a kínai munkajogi törvények módosítása. Az új előírások életbe lépése miatt növekedhetnek a költségek, igaz már tervezik az országon kívüli gyártósorok felépítését és beindítását. Ehhez eddig azért nem fogtak hozzá, mert óriási beruházást igényel, ám egyre jobban foglalkoztatja a cég vezetését egy esetleges mexikói, dél-amerikai, illetve vietnami gyártósor.
Mindeközben az IDC felmérése szerint idén a két tajvani gyártó, az Acer és az Asus tudott előrelépni a laptopgyártók globális toplistáján. Előbbi az új listán második, utóbbi pedig a nyolcadik helyet kaparintotta meg, eggyel javítva korábbi helyezésén. Ráadásul a HP mellett ez a két gyártó tudta a második és harmadik negyedévben több mint 60 százalékkal növelni eredményét, ami nem kis teljesítmény. Az Acer összesen 4,15 millió laptopot szállított le a harmadik negyedévben, az Asus pedig 1,22 milliót.
Az Acer egyetlen lépésével 14 százalékkal javított pozícióján, ez pedig a fogyasztói és vállalati vonal különválasztása volt. A listából a Sonyt emelik ki nagy vesztesként, amely főként a fogyasztóknak szánt CE-laptopok eladását erőltette, ezért a csúcskategóriában sokat rontott saját helyzetén.
Tajvani források szerint ugyanis valamivel kevesebb mint egy negyedév alatt az Asustek nem 300, hanem összesen 350 ezer példányt értékesített, ezzel pedig túlszárnyalták még a meglehetősen optimista jóslatokat is. 2008-ban pedig további gyors terjedést prognosztizálnak, amit az új terjesztői csatornákra alapoznak.
Különösen két ilyen csatornától várnak előrelépést, ez pedig az amerikai Best Buy hálózata, illetve Japán, ahol szintén megkezdődik az olcsó laptopok értékesítése. Egyetlen probléma foghatja vissza a vállalat eredményét: a kínai munkajogi törvények módosítása. Az új előírások életbe lépése miatt növekedhetnek a költségek, igaz már tervezik az országon kívüli gyártósorok felépítését és beindítását. Ehhez eddig azért nem fogtak hozzá, mert óriási beruházást igényel, ám egyre jobban foglalkoztatja a cég vezetését egy esetleges mexikói, dél-amerikai, illetve vietnami gyártósor.
Mindeközben az IDC felmérése szerint idén a két tajvani gyártó, az Acer és az Asus tudott előrelépni a laptopgyártók globális toplistáján. Előbbi az új listán második, utóbbi pedig a nyolcadik helyet kaparintotta meg, eggyel javítva korábbi helyezésén. Ráadásul a HP mellett ez a két gyártó tudta a második és harmadik negyedévben több mint 60 százalékkal növelni eredményét, ami nem kis teljesítmény. Az Acer összesen 4,15 millió laptopot szállított le a harmadik negyedévben, az Asus pedig 1,22 milliót.
Az Acer egyetlen lépésével 14 százalékkal javított pozícióján, ez pedig a fogyasztói és vállalati vonal különválasztása volt. A listából a Sonyt emelik ki nagy vesztesként, amely főként a fogyasztóknak szánt CE-laptopok eladását erőltette, ezért a csúcskategóriában sokat rontott saját helyzetén.