Berta Sándor
Milliókért vásárolnak virtuális ajándékokat
Nem foghatják a kezükbe és nem vehetik le az áruházak polcairól. Nem tekinthetnek bele a csomagolás mögé. Mégis egyre népszerűbbek és dollármilliókért kelnek el világszerte a virtuális ajándékok.
A nem kézzelfogható ajándékok üzletága egyre inkább aranybányának bizonyul az online cégek számára. Mindegy, hogy nem valóságos tárgyakról van szó, sokan így is szinte megőrülnek a virtuális ajándékokért. Úgy tűnik, az embereket leginkább az fogja meg, hogy olcsón vagy ingyen is nagy örömet szerezhetnek a szeretteiknek és az ismerőseiknek.
A Facebook közösségi portál februárban vezette be a virtuális ajándékokat, ruhákat és kiegészítőket kínáló szolgáltatását, amelynek keretében egy dollárért bárki - haszontalan vagy nagyon is hasznos - csecsebecséket vásárolhat szeretteinek vagy az ismerőseinek. Az első eladási adatok meglehetősen impresszívek, eddig ugyanis 24 millió dollár értékű 1 dolláros dolog talált gazdára. Vannak, akik az avatárjaikat öltöztetik fel, aminek valljuk be, nem sok értelme, de az illetőknek ez attól még fontos.
De nem csak a közösségi oldalakon hódít az új divat, hanem az online világokban is. Végül is miért ne ajándékozhatna valaki egy másik embernek az avatárján keresztül ajándékot vagy miért ne díszíthetné fel saját avatárját? - tették fel maguknak a kérdést a Second Life és a többi oldal üzemeltetői. Ráadásul amennyiben a fő célt tekintjük, az örömszerzést, ez megvalósul, és ugyan egy virtuális csizmát soha nem vehet fel a megajándékozott, maga a gesztus nagyon is sokat számít.
Nyilván vannak előnyök: az első, hogy maga az ajándékozás így is megtörténhet, kényelmesen, anélkül, hogy a vásárlással, csomagolással bajlódni kellene. Nem kell amiatt sem aggódni, hogy a csomag időben célba ér-e. Vannak olyan cégek is, ahol már virtuális ajándékokra beváltható bónokat osztogatnak. "A megajándékozottnak egy ilyen csomag ugyanakkora örömet okoz, mint egy kézzelfogható ajándék" - véli Dave Coffrey, egy a floridai Sapientnek dolgozó online tendenciákat figyelő szakember. "Képes lennék akár 5 vagy 10 dollárt is kiadni egy valóban vicces vagy eredeti virtuális ajándékért" - nyilatkozta Kel Kelly marketingszakértő, aki idén február óta saját bevallása szerint eddig 100 dollár értékben vásárolt Facebook ajándékszimbólumokat.
A nem kézzelfogható ajándékok üzletága egyre inkább aranybányának bizonyul az online cégek számára. Mindegy, hogy nem valóságos tárgyakról van szó, sokan így is szinte megőrülnek a virtuális ajándékokért. Úgy tűnik, az embereket leginkább az fogja meg, hogy olcsón vagy ingyen is nagy örömet szerezhetnek a szeretteiknek és az ismerőseiknek.
A Facebook közösségi portál februárban vezette be a virtuális ajándékokat, ruhákat és kiegészítőket kínáló szolgáltatását, amelynek keretében egy dollárért bárki - haszontalan vagy nagyon is hasznos - csecsebecséket vásárolhat szeretteinek vagy az ismerőseinek. Az első eladási adatok meglehetősen impresszívek, eddig ugyanis 24 millió dollár értékű 1 dolláros dolog talált gazdára. Vannak, akik az avatárjaikat öltöztetik fel, aminek valljuk be, nem sok értelme, de az illetőknek ez attól még fontos.
De nem csak a közösségi oldalakon hódít az új divat, hanem az online világokban is. Végül is miért ne ajándékozhatna valaki egy másik embernek az avatárján keresztül ajándékot vagy miért ne díszíthetné fel saját avatárját? - tették fel maguknak a kérdést a Second Life és a többi oldal üzemeltetői. Ráadásul amennyiben a fő célt tekintjük, az örömszerzést, ez megvalósul, és ugyan egy virtuális csizmát soha nem vehet fel a megajándékozott, maga a gesztus nagyon is sokat számít.
Nyilván vannak előnyök: az első, hogy maga az ajándékozás így is megtörténhet, kényelmesen, anélkül, hogy a vásárlással, csomagolással bajlódni kellene. Nem kell amiatt sem aggódni, hogy a csomag időben célba ér-e. Vannak olyan cégek is, ahol már virtuális ajándékokra beváltható bónokat osztogatnak. "A megajándékozottnak egy ilyen csomag ugyanakkora örömet okoz, mint egy kézzelfogható ajándék" - véli Dave Coffrey, egy a floridai Sapientnek dolgozó online tendenciákat figyelő szakember. "Képes lennék akár 5 vagy 10 dollárt is kiadni egy valóban vicces vagy eredeti virtuális ajándékért" - nyilatkozta Kel Kelly marketingszakértő, aki idén február óta saját bevallása szerint eddig 100 dollár értékben vásárolt Facebook ajándékszimbólumokat.