Berta Sándor
Karácsonyi vásárlás - indul a roham
A karácsonyi roham idején nem mindenkinek van ideje órákig keresgélni ajándékokat, ezért ilyenkor rendkívüli módon nő a különböző árucikkeket összehasonlító honlapok látogatottsága.
Ez persze nem meglepő, hiszen egyszerűbb és gyorsabb egyetlen oldalon szembesülni a teljes kínálattal, mint több webshopot egyenként felkeresni. Hiába vannak a megoldásnak előnyei, a legnagyobb problémát a pontatlan információk jelentik: az adott termék már rég nem kapható vagy éppen elfogyott és ilyenkor a korábbi lelkesedés gyakran elkeseredettségbe, majd dühbe csaphat át, hiszen milyen jó lett volna a kinézett műszaki cikk vagy könyv a karácsonyfa alá.
Szintén komoly gond, hogy a kereskedők árukészlete a karácsony közeledtével egyre csappan és a legtöbb cég december 22-én már nem fog új árucikkeket rendelni, még akkor sem, ha a személyzet megérti a problémánkat és sajnál minket. Azonban még a kapkodás közben sem árt odafigyelni az olyan apróságokra, mint a garancialevél vagy a számla, hiszen, ha kiderül, hogy az ajándékba kapott vagy adott termék nem működik, meglehetősen bosszús lehet az újév első napja és a garanciális ügyintézés is egy sokáig emlegetett és átkos újévi folyamattá válhat.
Az online rendeléseknél nem árt például a megrendelt áru jellemzőit és magát a megrendelést is kinyomtatni, illetve eltárolni, hogy adott esetben lehessen mire hivatkozni. Karácsonykor különösen igaz lehet a mondás, a türelem rózsát terem, ugyanis nem árt, ha figyelembe vesszük: az eladó és a futár is ember, akinek ilyenkor az ünnepi roham során ezernyi teendője akad és bizony könnyen lehet, hogy elkeveri a megrendeléseket. S ha vita keletkezik, az senkinek sem jó, ráadásul nincs rosszabb ajándék egy elrontott karácsonynál.
Ez persze nem meglepő, hiszen egyszerűbb és gyorsabb egyetlen oldalon szembesülni a teljes kínálattal, mint több webshopot egyenként felkeresni. Hiába vannak a megoldásnak előnyei, a legnagyobb problémát a pontatlan információk jelentik: az adott termék már rég nem kapható vagy éppen elfogyott és ilyenkor a korábbi lelkesedés gyakran elkeseredettségbe, majd dühbe csaphat át, hiszen milyen jó lett volna a kinézett műszaki cikk vagy könyv a karácsonyfa alá.
Szintén komoly gond, hogy a kereskedők árukészlete a karácsony közeledtével egyre csappan és a legtöbb cég december 22-én már nem fog új árucikkeket rendelni, még akkor sem, ha a személyzet megérti a problémánkat és sajnál minket. Azonban még a kapkodás közben sem árt odafigyelni az olyan apróságokra, mint a garancialevél vagy a számla, hiszen, ha kiderül, hogy az ajándékba kapott vagy adott termék nem működik, meglehetősen bosszús lehet az újév első napja és a garanciális ügyintézés is egy sokáig emlegetett és átkos újévi folyamattá válhat.
Az online rendeléseknél nem árt például a megrendelt áru jellemzőit és magát a megrendelést is kinyomtatni, illetve eltárolni, hogy adott esetben lehessen mire hivatkozni. Karácsonykor különösen igaz lehet a mondás, a türelem rózsát terem, ugyanis nem árt, ha figyelembe vesszük: az eladó és a futár is ember, akinek ilyenkor az ünnepi roham során ezernyi teendője akad és bizony könnyen lehet, hogy elkeveri a megrendeléseket. S ha vita keletkezik, az senkinek sem jó, ráadásul nincs rosszabb ajándék egy elrontott karácsonynál.