Berta Sándor

Sokezer jegykiadó automatát telepít a Német Vasút

Míg nálunk sztrájkoktól hangos a vasút, addig a németek fejlesztenek: több ezer jegykiadó automatát telepítenek, amivel nemcsak kényelmesebbé és gyorsabbá teszik a jegyvásárlást, de költségeiket is csökkentik.

"A következő években összesen 7000 továbbfejlesztett automatát helyezünk majd el az egész országban több millió euróért. A tervek szerint a beruházás 2010-re zárul le. A kiemelten fontos pályaudvarokon és állomásokon még az idei év végén megkezdjük az új berendezések felszerelését. Ezek az eszközök már alkalmasak lesznek a helyi jegyek kiadására és elfogadják a papírpénzt is" - jelentette be Achim Stauß, a Deutsche Bahn személyszállítási üzletágának szóvivője. A cél azonban nemcsak az elektronikus jegyvásárlás népszerűsítése, hanem a személyi kiadások csökkentése is.

Az új automaták külsőre hasonlítanak a régi társaikra, azonban azoknál jóval fürgébben végzik a munkájukat, ráadásul egyszerűbben kezelhetők, így a szakemberek azt remélik, hogy az egész folyamat átláthatóbbá és gyorsabbá válik. Az első tesztek mindenesetre sikeresek voltak: a DB munkatársai még tavaly összesen hat nagy állomáson, köztük a berlini főpályaudvaron, Hamburgban, Frankfurtban és Drezdában szerelték fel az új berendezéseket. A visszajelzések pozitívak voltak.

"A célunk az volt, hogy a jegykiadást és a fizetést is egyetlen készüléknél lehessen elvégezni. A korábbi megosztott megoldás nem vált be, túl bonyolult volt folyamat. Ráadásul a két automata elhelyezése - különösen a kisebb állomásokon - túl sokba is került. Azt szeretnénk, ha az emberek rájönnének, hogy jobban járnak, ha elektronikus úton veszik meg a vonatjegyeiket, mert olcsóbb és így akár a helyjegyfoglalást is elvégezhetik" - közölte Achim Stauß.

2000 óta a jegykiadó automaták forgalma 8-ról 25 százalékra nőtt és jelenleg már minden második jegyet így vásárolnak meg az emberek. Az online jegyeladás forgalma a 2003. évi 2 százalékról 19 százalékra emelkedett. Mindez azonban azt jelenti, hogy az utazási központok forgalma folyamatosan csökken, emiatt pedig sokan újabb elbocsátásoktól tartanak. A szóvivő szerint ugyanakkor további központokat már nem fognak bezárni, ez a folyamat lezárult, így a 4600 jelenlegi létesítmény várhatóan megmarad.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Beyond silence #4
    "Míg nálunk sztrájkoktól hangos a vasút, addig a németek fejlesztenek: " láttom a cikk író nem hallott a német sztrájkról...
  • tproli #3
    "vizitdíj automata helyett talán erre kellett volna ráállni"
    Egyetértek. A néhány automatából, ami Mo-on van, nem lehet Miskolcra venni jegyet, pedig nem olyan kis város. Röhej az egész.
  • concrete #2
    Pár éve sokat vonatoztunk egy nyáron a DB-vel, és megdöbbentett, hogy a megállóhelyeken nem a közeli kisboltbba tolták át a jegyárusítást, hanem mindenhol - még a világ végén is - automata van.
    Nálunk a 3 nagy pályaudvar kb 20 automatáján kívül sehol sincs ... ez szánalom.
    vizitdíj automata helyett talán erre kellett volna ráállni... Kizárt hogy - hosszútávon - a nagyhangonbeszólós néni olcsóbban üzemeltethető mint egy ilyen automata.
  • Cat #1
    Verjük szét az automatákat, mert szükségtelenné teszik a jegyárusító néniket, akik nagyhangon beszólhatnak, és ma, 2007-ben is azt éreztethetik velem, hogy szivességet tesznek nekem azzal, hogy jegyet vehetek tőlük!