SG.hu
Fizetős SMS mentené meg a magyar könnyűzenét
Bemutatták azt a világszinten is egyedülálló találmányt, mely nagyban javíthat a könnyűzeni élet szereplőinek az elmúlt években igencsak nehézzé vált helyzetén.
A zenészek munkáját ugyanis nagyban nehezíti az, hogy a kalózlemezek, és a fájlcserélő oldalakon történő dalletöltések után nem illeti meg őket jogdíj, ezért munkájuk anyagi ellentételezése az elmúlt években jelentősen csökkent, így több zenekar, előadó, szerző megélhetése került veszélybe. Nehezíti helyzetüket, hogy a rendezvények, szórakozóhelyek is mind ritkábban tudnak arra pénzt fordítani, hogy koncertekkel színesítsék programjaikat. Ezért az iparág egyik fő célkitűzésévé vált, hogy más területen próbálja meg biztosítani a zenészek megélhetését, hogy azok a közönség igényeit továbbra is kielégíthessék.
A hazai zeneipar a fizikai hanghordozók értékesítésének területén elveszített jogdíjakat mindeddig nem tudta digitális bevételekkel kompenzálni. Márcsak azért sem, mert az alternatívaként felmerülő telefonos csengőhang letöltés a jelenleg működő kódrendszerek miatt egyelőre bonyolultan működik
.
A 17611 Rádió SMS elnevezésű találmány lényege, hogy az eddigi gyakorlattól eltérően, bonyolult, összetett kódok használata nélkül teszi lehetővé mobil tartalmak - elsősorban true tone és polifonikus csengőhangok - letöltését. A találmány nagyságrendekkel leegyszerűsíti a felhasználó részére a megrendelési folyamatot, ezzel olyan eddig inaktív felhasználói réteget is bevon a mobil csengőhang üzletágba, akik elsősorban koruknál, valamint fogyasztói szokásaiknál fogva nem képezték részét a piacnak.
A jelenleg működő mobiltartalom-értékesítői modellek lényege, hogy különböző felületeken adott előadó, adott dalához kapcsolódó kódot kommunikál a szolgáltató (ahol a betűjelek általában a szolgáltatóra vonatkoznak, a számok pedig az adott szolgáltatáson belül elérhetővé tett, egy bizonyos dalra), melyet a felhasználó egy sms formájában elküld egy szintén a felületen kommunikált, emelt díjas telefonszámra. A kért mobiltartalomhoz kapcsolódó - általában wap - linket egy válasz sms-ben kapja meg a felhasználó. A tartalom megvásárlásához tehát pontosan ismerni kell az előadó nevét, a dal címét, valamint azt a bonyolult kódot, ami az adott dalra mutat.
Ezzel ellentétben a Rádió SMS esetében a felhasználó adott audio, vagy audio-vizuális médium műsorán észleli a megszerezni kívánt tartalmat. Az elhangzás ideje alatt egy meghatározott telefonszámra elküldi a médium nevét. A rendszer az elküldött SMS alapján beazonosítja, hogy az adott SMS elküldésekor az adott médiumban mely előadó mely dala hangzott el. Az így beazonosított dalból előre elkészített polifonikus, vagy true tone csengőhang wap linkjét a rendszer egy válasz SMS-ben juttatja el a felhasználóhoz.
Azaz nem kell ismernie sem az általa kiválsztott dal előadóját, sem a dal címét, sem pedig annak hosszú, bonyolult kódját! Ezáltal a találmány lényegében változtatja meg a mobiltartalomhoz jutás jelenlegi gyakorlatát. Előzetes közvéleménykutatások alapján ezzel a módszerrel a felhasználók sokkal nagyobb valószínűséggel töltik le kedvenc dalukat, ezáltal jelentősen hozzájárulhatnak ahhoz, a zenészek jogdíjai növekedjenek és lehetőségük legyen a továbbiakban is dolgozni, alkotni.
"Végre egy kezdeményezés, amely a szerzők és a zenészek számára is kontrollálható lesz" - vélekedett az újdonságról Pély Barna, a United frontembere. "Remek ötletnek tartom, hogy születik egy felület, ahonnan bejön a pénz, s nem csak a kiadások nőnek. Természetesen morális oldala is van a Rádió sms-nek, de ez már a szolgáltatókon múlik."
"Mindenképpen remek ötlet, csak azt bánom, hogy nem én találtam ki - kicsit irigylem is az ötletgazdát - nevetett a Hooligans dobosa, Kiss Endi. " A viccet félretéve azonban, nagyon örülök, hogy ennél a kezdeményezésnél végre a zenészek és szerzők érdekeit tartották szem előtt. Azt pedig kifejezetten büszkeséggel tölt el, hogy Magyarországról indul el, remélhetőleg világhódító útjára, ez az újdonság."
"Nagyon okos ötletnek tartom a Rádió sms-t, mint kezdeményezést" - mondta Péter Szabó Szilvia, a Nox énekesnője. "Szerintem ez jó a zenészeknek, szerzőknek és a hallgatóknak is egyaránt. Velem is számtalanszor előfordul, hogy hallok egy jó kis zenét a rádióból, s nem tudok rákeresni a wapon, ha nem tudom sem a címét, sem az előadóját. Ez nagyban megkönnyíti a rajongók dolgát is, s nekünk, zenészeknek is egy rendkívüli."
A zenészek munkáját ugyanis nagyban nehezíti az, hogy a kalózlemezek, és a fájlcserélő oldalakon történő dalletöltések után nem illeti meg őket jogdíj, ezért munkájuk anyagi ellentételezése az elmúlt években jelentősen csökkent, így több zenekar, előadó, szerző megélhetése került veszélybe. Nehezíti helyzetüket, hogy a rendezvények, szórakozóhelyek is mind ritkábban tudnak arra pénzt fordítani, hogy koncertekkel színesítsék programjaikat. Ezért az iparág egyik fő célkitűzésévé vált, hogy más területen próbálja meg biztosítani a zenészek megélhetését, hogy azok a közönség igényeit továbbra is kielégíthessék.
A hazai zeneipar a fizikai hanghordozók értékesítésének területén elveszített jogdíjakat mindeddig nem tudta digitális bevételekkel kompenzálni. Márcsak azért sem, mert az alternatívaként felmerülő telefonos csengőhang letöltés a jelenleg működő kódrendszerek miatt egyelőre bonyolultan működik
.
A 17611 Rádió SMS elnevezésű találmány lényege, hogy az eddigi gyakorlattól eltérően, bonyolult, összetett kódok használata nélkül teszi lehetővé mobil tartalmak - elsősorban true tone és polifonikus csengőhangok - letöltését. A találmány nagyságrendekkel leegyszerűsíti a felhasználó részére a megrendelési folyamatot, ezzel olyan eddig inaktív felhasználói réteget is bevon a mobil csengőhang üzletágba, akik elsősorban koruknál, valamint fogyasztói szokásaiknál fogva nem képezték részét a piacnak.
A jelenleg működő mobiltartalom-értékesítői modellek lényege, hogy különböző felületeken adott előadó, adott dalához kapcsolódó kódot kommunikál a szolgáltató (ahol a betűjelek általában a szolgáltatóra vonatkoznak, a számok pedig az adott szolgáltatáson belül elérhetővé tett, egy bizonyos dalra), melyet a felhasználó egy sms formájában elküld egy szintén a felületen kommunikált, emelt díjas telefonszámra. A kért mobiltartalomhoz kapcsolódó - általában wap - linket egy válasz sms-ben kapja meg a felhasználó. A tartalom megvásárlásához tehát pontosan ismerni kell az előadó nevét, a dal címét, valamint azt a bonyolult kódot, ami az adott dalra mutat.
Ezzel ellentétben a Rádió SMS esetében a felhasználó adott audio, vagy audio-vizuális médium műsorán észleli a megszerezni kívánt tartalmat. Az elhangzás ideje alatt egy meghatározott telefonszámra elküldi a médium nevét. A rendszer az elküldött SMS alapján beazonosítja, hogy az adott SMS elküldésekor az adott médiumban mely előadó mely dala hangzott el. Az így beazonosított dalból előre elkészített polifonikus, vagy true tone csengőhang wap linkjét a rendszer egy válasz SMS-ben juttatja el a felhasználóhoz.
Azaz nem kell ismernie sem az általa kiválsztott dal előadóját, sem a dal címét, sem pedig annak hosszú, bonyolult kódját! Ezáltal a találmány lényegében változtatja meg a mobiltartalomhoz jutás jelenlegi gyakorlatát. Előzetes közvéleménykutatások alapján ezzel a módszerrel a felhasználók sokkal nagyobb valószínűséggel töltik le kedvenc dalukat, ezáltal jelentősen hozzájárulhatnak ahhoz, a zenészek jogdíjai növekedjenek és lehetőségük legyen a továbbiakban is dolgozni, alkotni.
"Végre egy kezdeményezés, amely a szerzők és a zenészek számára is kontrollálható lesz" - vélekedett az újdonságról Pély Barna, a United frontembere. "Remek ötletnek tartom, hogy születik egy felület, ahonnan bejön a pénz, s nem csak a kiadások nőnek. Természetesen morális oldala is van a Rádió sms-nek, de ez már a szolgáltatókon múlik."
"Mindenképpen remek ötlet, csak azt bánom, hogy nem én találtam ki - kicsit irigylem is az ötletgazdát - nevetett a Hooligans dobosa, Kiss Endi. " A viccet félretéve azonban, nagyon örülök, hogy ennél a kezdeményezésnél végre a zenészek és szerzők érdekeit tartották szem előtt. Azt pedig kifejezetten büszkeséggel tölt el, hogy Magyarországról indul el, remélhetőleg világhódító útjára, ez az újdonság."
"Nagyon okos ötletnek tartom a Rádió sms-t, mint kezdeményezést" - mondta Péter Szabó Szilvia, a Nox énekesnője. "Szerintem ez jó a zenészeknek, szerzőknek és a hallgatóknak is egyaránt. Velem is számtalanszor előfordul, hogy hallok egy jó kis zenét a rádióból, s nem tudok rákeresni a wapon, ha nem tudom sem a címét, sem az előadóját. Ez nagyban megkönnyíti a rajongók dolgát is, s nekünk, zenészeknek is egy rendkívüli."