Napi Online
Technológiai forradalom a lengyel háztartásokban
Az elmúlt egy évben 45 százalékról 54-re nőtt azoknak a lengyel háztartásoknak az aránya, amelyek legalább egy számítógéppel rendelkeznek - adta hírül a varsói statisztikai hivatal.
Ez 6,8 millió családot jelent, ezen belül 5 millió azok száma, amelyek internet-hozzáféréssel is rendelkeznek - ez az összes háztartás 41 százaléka. Egymillióval nőtt a szélessávú internet-összeköttetést használók száma, ami azt jelenti, hogy a lakosság nem egyharmada így kapcsolódik a világhálóra. Az internetkapcsolattal nem rendelkezők ezt általában azzal magyarázzák, hogy nem hiányolják az életükből a világháló kínálta előnyöket (ezt mondta a megkérdezettek 41 százaléka), míg a második helyen a magas hardver- és hozzáférési költségek állnak (ez a kifogása a válaszadók 31 százalékának).
2007-ben 4,6 millió lengyel rendelt valamilyen terméket az internetes áruházakból, ami azt jelenti, hogy a 16-74 éves korú lakosságon belül a tavalyi 12 százalékról 16-ra nőtt az online-kiskereskedelemben részt vevők aránya. 2006-ban még csak 2,7 milliárd zlotyt, míg 2007-ben már 4,5 milliárdot költöttek internetes vásárlásra a lengyelek.
Ez 6,8 millió családot jelent, ezen belül 5 millió azok száma, amelyek internet-hozzáféréssel is rendelkeznek - ez az összes háztartás 41 százaléka. Egymillióval nőtt a szélessávú internet-összeköttetést használók száma, ami azt jelenti, hogy a lakosság nem egyharmada így kapcsolódik a világhálóra. Az internetkapcsolattal nem rendelkezők ezt általában azzal magyarázzák, hogy nem hiányolják az életükből a világháló kínálta előnyöket (ezt mondta a megkérdezettek 41 százaléka), míg a második helyen a magas hardver- és hozzáférési költségek állnak (ez a kifogása a válaszadók 31 százalékának).
2007-ben 4,6 millió lengyel rendelt valamilyen terméket az internetes áruházakból, ami azt jelenti, hogy a 16-74 éves korú lakosságon belül a tavalyi 12 százalékról 16-ra nőtt az online-kiskereskedelemben részt vevők aránya. 2006-ban még csak 2,7 milliárd zlotyt, míg 2007-ben már 4,5 milliárdot költöttek internetes vásárlásra a lengyelek.