Berta Sándor
A Microsoft is felfedezte a YouTube előnyeit
A Dell, az AMD és az Intel után a redmondi szoftveróriás is úgy döntött, annak ellenére hogy a portál a nagy ellenfél Google tulajdonában van, ideje kiaknázni a népszerű videomegosztó portálban rejlő lehetőségeket.
A Microsoft a jövőben komoly marketingszerepet szán a YouTubenak. A cég saját csatornát indított, ahol többek között a termékeit népszerűsítő videókat akar megjelentetni. Az első így reklámozott szoftver a tervek szerint a Windows Server 2008 lesz és már most biztos, hogy a jövő év első felében számos videó fog megjelenni.
"A YouTube legnagyobb előnye talán az, hogy a felhasználók maguk dönthetik el, hogy milyen programot állítanak össze és mit jelentetnek meg a segítségével. A másik előny kétségtelenül a nagy látogatószám. Amennyiben egy cég meg tudja szólítani az embereket, akkor nagyon rövid idő alatt jelentős terjesztési sikereket érhet el. Ugyanakkor az is biztos, hogy mind a Microsoft, mind a szoftverei tekintetében nem minden visszajelzés lesz pozitív" - értékelte a konszern lépését Markus Hübner marketingszakértő.
"Fontos, hogy a cégek megtanulják, hogy ezeket a lehetőségeket és a YouTube-csatornákat célirányosan használják ki. Ráadásul rá kell érezniük, hogy mely termékeket lehet a videomegosztó oldalon népszerűsíteni, melyek váltják ki a megfelelő hatást, és melyek esetében semmiképpen sem jó ez a megoldás. Jó példa erre, hogy gyakran túl nyájas vagy éppen túl visszafogott stílusú hirdetésekkel jelentkeznek a vállalatok, ami pont az ellenkező hatást váltja ki, mint amire számítanak. A lényeg, hogy az ötlet némileg tréfás, de mindenképpen kreatív legyen és szólítsa meg az embereket" - tette hozzá a szakember.
A Microsoft csatornáján egyelőre csak néhány videó látható, amelyekben a fejlesztők mesélnek a munkájukról és az elérendő célokról. Az elképzelések szerint a kínálatot már a következő hetekben folyamatosan bővíteni fogják.
A Microsoft a jövőben komoly marketingszerepet szán a YouTubenak. A cég saját csatornát indított, ahol többek között a termékeit népszerűsítő videókat akar megjelentetni. Az első így reklámozott szoftver a tervek szerint a Windows Server 2008 lesz és már most biztos, hogy a jövő év első felében számos videó fog megjelenni.
"A YouTube legnagyobb előnye talán az, hogy a felhasználók maguk dönthetik el, hogy milyen programot állítanak össze és mit jelentetnek meg a segítségével. A másik előny kétségtelenül a nagy látogatószám. Amennyiben egy cég meg tudja szólítani az embereket, akkor nagyon rövid idő alatt jelentős terjesztési sikereket érhet el. Ugyanakkor az is biztos, hogy mind a Microsoft, mind a szoftverei tekintetében nem minden visszajelzés lesz pozitív" - értékelte a konszern lépését Markus Hübner marketingszakértő.
"Fontos, hogy a cégek megtanulják, hogy ezeket a lehetőségeket és a YouTube-csatornákat célirányosan használják ki. Ráadásul rá kell érezniük, hogy mely termékeket lehet a videomegosztó oldalon népszerűsíteni, melyek váltják ki a megfelelő hatást, és melyek esetében semmiképpen sem jó ez a megoldás. Jó példa erre, hogy gyakran túl nyájas vagy éppen túl visszafogott stílusú hirdetésekkel jelentkeznek a vállalatok, ami pont az ellenkező hatást váltja ki, mint amire számítanak. A lényeg, hogy az ötlet némileg tréfás, de mindenképpen kreatív legyen és szólítsa meg az embereket" - tette hozzá a szakember.
A Microsoft csatornáján egyelőre csak néhány videó látható, amelyekben a fejlesztők mesélnek a munkájukról és az elérendő célokról. Az elképzelések szerint a kínálatot már a következő hetekben folyamatosan bővíteni fogják.