Berta Sándor

A Microsoft is felfedezte a YouTube előnyeit

A Dell, az AMD és az Intel után a redmondi szoftveróriás is úgy döntött, annak ellenére hogy a portál a nagy ellenfél Google tulajdonában van, ideje kiaknázni a népszerű videomegosztó portálban rejlő lehetőségeket.

A Microsoft a jövőben komoly marketingszerepet szán a YouTubenak. A cég saját csatornát indított, ahol többek között a termékeit népszerűsítő videókat akar megjelentetni. Az első így reklámozott szoftver a tervek szerint a Windows Server 2008 lesz és már most biztos, hogy a jövő év első felében számos videó fog megjelenni.

"A YouTube legnagyobb előnye talán az, hogy a felhasználók maguk dönthetik el, hogy milyen programot állítanak össze és mit jelentetnek meg a segítségével. A másik előny kétségtelenül a nagy látogatószám. Amennyiben egy cég meg tudja szólítani az embereket, akkor nagyon rövid idő alatt jelentős terjesztési sikereket érhet el. Ugyanakkor az is biztos, hogy mind a Microsoft, mind a szoftverei tekintetében nem minden visszajelzés lesz pozitív" - értékelte a konszern lépését Markus Hübner marketingszakértő.


"Fontos, hogy a cégek megtanulják, hogy ezeket a lehetőségeket és a YouTube-csatornákat célirányosan használják ki. Ráadásul rá kell érezniük, hogy mely termékeket lehet a videomegosztó oldalon népszerűsíteni, melyek váltják ki a megfelelő hatást, és melyek esetében semmiképpen sem jó ez a megoldás. Jó példa erre, hogy gyakran túl nyájas vagy éppen túl visszafogott stílusú hirdetésekkel jelentkeznek a vállalatok, ami pont az ellenkező hatást váltja ki, mint amire számítanak. A lényeg, hogy az ötlet némileg tréfás, de mindenképpen kreatív legyen és szólítsa meg az embereket" - tette hozzá a szakember.

A Microsoft csatornáján egyelőre csak néhány videó látható, amelyekben a fejlesztők mesélnek a munkájukról és az elérendő célokról. Az elképzelések szerint a kínálatot már a következő hetekben folyamatosan bővíteni fogják.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Epikurosz #9
    "Túl sokmindenbe beleakar fogni, és nem koncentrál normálisan egy dologra sem."

    Igen, szerintem is az MS jobb lenne, ha koncentrálna az oprendszerre és az Office, és a többi dagadt ruhát másra hagyná.
  • kanesoban #8
    "Nagyon az az érzésem hogy marketingel akarja mindíg elsímítani a hibákat, és nem javítanak gyorsan inkább"

    Több értelme van a jó marketingnek, mint a jó szoftvernek. Legalábbis üzleti szempontból biztosan.
  • flashdesigner #7
    "A Microsoft is felfedezte a YouTube előnyeit" - végülis jobb később, mint soha.

    "A Microsoft is felfedezte a YouTube előnyeit" - mi lenne ha végre az ingyenes és nyílt forráskód előnyeit is felfedezné egyszer ?

    "A Microsoft is felfedezte a YouTube előnyeit" - még csak az kell hogy a YouTubera is rátegye a kezét ! El a kezekkel vagy lövök !
  • gkalcso #6
    > Minden szélsőség alapja az emberi butaság!

    Az általánosításod alapja a kilógó dolgok ellenzése, legyen az jó vagy rossz.
  • gkalcso #5
    Bocsi, de amennyi pénzt kapnak, azért még fel lehetne venni néhány (100, 1000?) fejlesztőt/hibavadászt. Csak azzal foglalkoznak, azt javítják, ami nagyon égető. Biztonsági hibajavítást is csak akkor adnak ki, ha már vírus garázdálkodik, vagy közkézen forog a kód a kihasználáshoz. Sőt még akkor is ragaszkodnak a patch keddhez.
  • DjDano #4
    Szerinted ülnek a seggükön? Vista SP1 nemsokára megjelenik...

    Amugy február vége óta használok Vista-t de nem tudok jelentősebb hibáról, kellemetlenségről beszámolni. Most is az akkor telepített rendszer fut és még csak nem is lassult be...
  • intrex #3
    " Nagyon az az érzésem hogy marketingel akarja mindíg elsímítani a hibákat, és nem javítanak gyorsan inkább."

    Ez kézenfekvő.
    Mindig is kinevettem a microsoft szoftvereit, évek óta távol tartom magam tőkül, egy dolgot azonban el kell ismernem, a marketinghez piszkosul értenek.
  • sathinel #2
    Így is leht nézni. De úgy is hogy azt hitték ezen a téren is átvehetik a vezetést, mert van elég pénzük, és kicsit belebuktak. Ezért kell használni a vetélytárs eszközeit. Kb mint az opendocument formátumnál. Lehet hogy inkább a vista hibáit kéne kijavítani, és nem mindenhol reklámozni magukat. Túl sokmindenbe beleakar fogni, és nem koncentrál normálisan egy dologra sem. Nagyon az az érzésem hogy marketingel akarja mindíg elsímítani a hibákat, és nem javítanak gyorsan inkább.
  • DjDano #1
    Nincs ebben semmi... Sőt tulajdonképpen jó kis ingyenreklám, ráadásul a konkurencia eszközével :)