Napi Online
Piacvezető lesz az USA-ban a Philips
A világ legnagyobb világítótest-gyártója, a holland Royal Philips Electronics NV 2,7 milliárd dollárért megvásárolja a Genlyte Group Inc.-t, amely az Egyesült Államok második legnagyobb gyártója ebben az ágazatban.
A Philips 95,50 dollár készpénzt ad versenytársa minden részvényéért, ami 52 százalékos felárat jelent a pénteki záróárhoz képest. A Genlyte igazgatósága támogatja a két társaság fúzióját, de a jelek szerint a Philips befektetői sem sokallják az árat: a nagyvállalat részvényei 1,6 százalékkal drágultak a bejelentés után. A támogatás annak szól, hogy a Genlyte tökéletes kiegészítője a Philipsnek, ugyanis a holland cég a segítségével előre tud törni az energiatakarékos világítótestek gyorsan bővülő egyesült államokbeli piacán. A fúzió nyomán a Philips lesz a legnagyobb világítótest-gyártója az USA-ban.
A Philips szerint a felvásárlás révén a szinergiák kihasználásával összesen 60 millió euró megtakarítást érhetnek el - ezt konzervatív becslésnek tartják -, nagyjából fele-fele részben a költségek lefaragásával és az értékesítés ésszerűsítésével. Egyszerűen fogalmazva a Philips arra számít, hogy új szerzeménye bővíti vásárlói bázisát. A fúzió mélyíti kapcsolatunkat a végfelhasználókkal, felgyorsítja az egyre kevesebb energiát fogyasztó termékek, illetve az új világítási technológiák piaci bevezetését - nyilatkozta a Reutersnek Theo van Deursen, a Philips Lighting üzletágának igazgatója.
A Philips 95,50 dollár készpénzt ad versenytársa minden részvényéért, ami 52 százalékos felárat jelent a pénteki záróárhoz képest. A Genlyte igazgatósága támogatja a két társaság fúzióját, de a jelek szerint a Philips befektetői sem sokallják az árat: a nagyvállalat részvényei 1,6 százalékkal drágultak a bejelentés után. A támogatás annak szól, hogy a Genlyte tökéletes kiegészítője a Philipsnek, ugyanis a holland cég a segítségével előre tud törni az energiatakarékos világítótestek gyorsan bővülő egyesült államokbeli piacán. A fúzió nyomán a Philips lesz a legnagyobb világítótest-gyártója az USA-ban.
A Philips szerint a felvásárlás révén a szinergiák kihasználásával összesen 60 millió euró megtakarítást érhetnek el - ezt konzervatív becslésnek tartják -, nagyjából fele-fele részben a költségek lefaragásával és az értékesítés ésszerűsítésével. Egyszerűen fogalmazva a Philips arra számít, hogy új szerzeménye bővíti vásárlói bázisát. A fúzió mélyíti kapcsolatunkat a végfelhasználókkal, felgyorsítja az egyre kevesebb energiát fogyasztó termékek, illetve az új világítási technológiák piaci bevezetését - nyilatkozta a Reutersnek Theo van Deursen, a Philips Lighting üzletágának igazgatója.