SG.hu
Szájhagyomány útján terjednek a számlázószoftverek
A számlázóprogramot vásárló mikro- és kisvállalatok fele a kézi számlázásról tér át a gépi számlakiállításra - derül ki a rEVOLUTION Software saját ügyfélkörében végzett, közel 1000 fő bevonásával készített felmérésből.
Az eredmények igazolják a piaci trendeket, miszerint a modern kisvállalkozásoknál nagy hangsúlyt kap a hatékonyabb, kényelmesebb és professzionális megjelenést nyújtó gépi számlázás, így a számlázó- szoftverek piaca folyamatosan bővül. A kutatás érdekes eredménye, hogy a cégek a széles kínálattal rendelkező piacon nagy arányban a könyvelőik és ismerőseik ajánlása alapján választanak a szoftverek közül.
A felmérés szerint a számlázóprogramot vásárló cégek 51%-a a hagyományos kézi módszerről tér át gépi számlakiállításra, szemben a 2004-ben mért 59%-kal. Az "egyszerűbb" számlázó szoftvert választók között ez az arány 54%, de hasonló az arány (41%) a drágább változatokat megvásárló új ügyfelek körében is. További ok az új cég alapítása (23%) illetve a régi program lecserélése (14%). Utóbbi indok a nagyobb tudású kategóriánál jellemzőbb, a rEVOLUTION minden ötödik ügyfele korában valamilyen konkurens terméket használt. Ez a motiváció a 3 évvel korábban ugyancsak elvégzett felméréshez képest közel háromszor gyakrabban fordul elő, ami önmagában is jelzi a gép számlázás elterjedését.
"A kézi módszerről váltóknál a legfőbb ok a kényelmesebb számlázás, a profibb megjelenésű számla, illetve az időtakarékosság. A számlázóprogramokról az ügyfelek 46%-a továbbajánlás útján szerez tudomást, az ajánlások általában a könyvelőktől és ismerősöktől érkeznek. A tanácstalan ügyfelek az internet segítségével keresnek számlázó-programot, innen származik az új vevők 18 százaléka. A válaszadók 9%-a a kézhez kapott számlák segítségével, a rajtuk szereplő szoftvernév alapján jutott el és döntött a cég mellett" - mondta Kőrös Bernadett, a kutatásért felelős termékmenedzser.
A dobozos szoftverek piacát jellemzi, hogy egyre több mikro- és kisvállalat igényli a hatékony ügyviteli programokat, azonban a financiális korlátok csak a cég számára az adott pillanatban legszükségesebb funkciókat nyújtó szoftver megvásárlását teszik lehetővé. Szintén jellemző, hogy az ügyviteli programok hatékonyságát már ismerő cégek a fejlődésükkel párhuzamosan a szoftvereik funkcionalitásának kibővítésére is hangsúlyt fektetnek.
Az eredmények igazolják a piaci trendeket, miszerint a modern kisvállalkozásoknál nagy hangsúlyt kap a hatékonyabb, kényelmesebb és professzionális megjelenést nyújtó gépi számlázás, így a számlázó- szoftverek piaca folyamatosan bővül. A kutatás érdekes eredménye, hogy a cégek a széles kínálattal rendelkező piacon nagy arányban a könyvelőik és ismerőseik ajánlása alapján választanak a szoftverek közül.
A felmérés szerint a számlázóprogramot vásárló cégek 51%-a a hagyományos kézi módszerről tér át gépi számlakiállításra, szemben a 2004-ben mért 59%-kal. Az "egyszerűbb" számlázó szoftvert választók között ez az arány 54%, de hasonló az arány (41%) a drágább változatokat megvásárló új ügyfelek körében is. További ok az új cég alapítása (23%) illetve a régi program lecserélése (14%). Utóbbi indok a nagyobb tudású kategóriánál jellemzőbb, a rEVOLUTION minden ötödik ügyfele korában valamilyen konkurens terméket használt. Ez a motiváció a 3 évvel korábban ugyancsak elvégzett felméréshez képest közel háromszor gyakrabban fordul elő, ami önmagában is jelzi a gép számlázás elterjedését.
"A kézi módszerről váltóknál a legfőbb ok a kényelmesebb számlázás, a profibb megjelenésű számla, illetve az időtakarékosság. A számlázóprogramokról az ügyfelek 46%-a továbbajánlás útján szerez tudomást, az ajánlások általában a könyvelőktől és ismerősöktől érkeznek. A tanácstalan ügyfelek az internet segítségével keresnek számlázó-programot, innen származik az új vevők 18 százaléka. A válaszadók 9%-a a kézhez kapott számlák segítségével, a rajtuk szereplő szoftvernév alapján jutott el és döntött a cég mellett" - mondta Kőrös Bernadett, a kutatásért felelős termékmenedzser.
A dobozos szoftverek piacát jellemzi, hogy egyre több mikro- és kisvállalat igényli a hatékony ügyviteli programokat, azonban a financiális korlátok csak a cég számára az adott pillanatban legszükségesebb funkciókat nyújtó szoftver megvásárlását teszik lehetővé. Szintén jellemző, hogy az ügyviteli programok hatékonyságát már ismerő cégek a fejlődésükkel párhuzamosan a szoftvereik funkcionalitásának kibővítésére is hangsúlyt fektetnek.