SG.hu
Növelte PC-eladásait az Albacomp
Az Albacomp 2007 első félévében - 2006 azonos időszakához képest - a mintegy 20%-kal csökkenő PC piacon 50%-kal tudta növelni a forgalmát, miközben a másféleszeresére nőtt noteszgép piacon lépést tartott az intenzív fejlődéssel.
A vállalat a jövőben az eladott készülékekhez kínált szolgáltatások fejlesztésével szeretné piaci pozícióját erősíteni, amelyhez jó hátteret nyújt az egyedülálló országos szervízhálózata. Az Albacomp 2007-re 28 000 db saját PC és 14 000 db saját notebook értékesítését tervezi.
Az Albacomp becslése szerint 2006 év első félévében mintegy 100-110 ezer asztali PC talált gazdára Magyarországon, ezzel szemben 2007 azonos időszakában mintegy 20%-os csökkenés mellett már csupán 80-85 ezer gépet értékesítettek. A vállalat e trend hátterében három fő okot lát. Egyrészt a vásárlók a PC-k helyett a folyamatosan csökkenő árú notebookokat választják, másrészt a megszorításoknak köszönhetően kevesebbet költenek ilyen berendezésekre. A harmadik ok a Sulinet program vége, amely olyan értékesítési csúcsot generált 2006 végén, ami az idei első félévben természetes módon csökkentette a keresletet.
A cég a kedvezőtlen piaci trendek ellenére növelni tudta PC eladásait, 2007 első félévében több mint 50%-al több (8000 db) saját márkás Albacomp gépet értékesített az előző év hasonló időszakához képest (5100 db). Mindez elsősorban a nagy műszaki áruházak számára eladott gépeknek köszönhető, ahol a kedvező árú és jó minőségű termékek iránt jelentősen megnőtt a kereslet.
2006 első félévében körülbelül 70-80 ezer notebookot értékesítettek a hazai piacon, ehhez képest idén 40-50%-kal több (100-120 ezer) gép talált gazdára, ami azt jelenti, hogy a nyugat-európai és amerikai trendeknek megfelelően a notebook eladások megelőzték a PC eladásokat.
Az Albacomp 2007 első félévben 5000 darab notebookot értékesített, ami 50%-al több a tavalyi év azonos időszakához képest, azaz a cég képes volt lépést tartani az erős piaci versenyben. A félév során kiemelkedő volt a kisméretű, 12"-os noteszgépekkel elért 200%-os növekedés, de természetesen továbbra is a legnépszerűbbek a 15,4"-os, széles ("wide") kijelzővel szerelt gépek. A processzorok terén komoly elmozdulás tapasztalható a Celeron-ról a Dual Core irányába. Az Albacomp a második félévtől nagyobb hangsúlyt helyez a Santa Rosa technológiával szerelt gépekre, de az eladások jelentős részét még a hagyományos NAPA technológiával szerelt készülékek fogják kitenni.
Az Albacomp 2007-ben 28 000 db saját PC és 14000 db saját notebook értékesítését tervezi. Ez 14 %-kal több PC illetve 30 %-kal több notebook értékesítést jelent 2006-hoz képest.
A vállalat a jövőben az eladott készülékekhez kínált szolgáltatások fejlesztésével szeretné piaci pozícióját erősíteni, amelyhez jó hátteret nyújt az egyedülálló országos szervízhálózata. Az Albacomp 2007-re 28 000 db saját PC és 14 000 db saját notebook értékesítését tervezi.
Az Albacomp becslése szerint 2006 év első félévében mintegy 100-110 ezer asztali PC talált gazdára Magyarországon, ezzel szemben 2007 azonos időszakában mintegy 20%-os csökkenés mellett már csupán 80-85 ezer gépet értékesítettek. A vállalat e trend hátterében három fő okot lát. Egyrészt a vásárlók a PC-k helyett a folyamatosan csökkenő árú notebookokat választják, másrészt a megszorításoknak köszönhetően kevesebbet költenek ilyen berendezésekre. A harmadik ok a Sulinet program vége, amely olyan értékesítési csúcsot generált 2006 végén, ami az idei első félévben természetes módon csökkentette a keresletet.
A cég a kedvezőtlen piaci trendek ellenére növelni tudta PC eladásait, 2007 első félévében több mint 50%-al több (8000 db) saját márkás Albacomp gépet értékesített az előző év hasonló időszakához képest (5100 db). Mindez elsősorban a nagy műszaki áruházak számára eladott gépeknek köszönhető, ahol a kedvező árú és jó minőségű termékek iránt jelentősen megnőtt a kereslet.
2006 első félévében körülbelül 70-80 ezer notebookot értékesítettek a hazai piacon, ehhez képest idén 40-50%-kal több (100-120 ezer) gép talált gazdára, ami azt jelenti, hogy a nyugat-európai és amerikai trendeknek megfelelően a notebook eladások megelőzték a PC eladásokat.
Az Albacomp 2007 első félévben 5000 darab notebookot értékesített, ami 50%-al több a tavalyi év azonos időszakához képest, azaz a cég képes volt lépést tartani az erős piaci versenyben. A félév során kiemelkedő volt a kisméretű, 12"-os noteszgépekkel elért 200%-os növekedés, de természetesen továbbra is a legnépszerűbbek a 15,4"-os, széles ("wide") kijelzővel szerelt gépek. A processzorok terén komoly elmozdulás tapasztalható a Celeron-ról a Dual Core irányába. Az Albacomp a második félévtől nagyobb hangsúlyt helyez a Santa Rosa technológiával szerelt gépekre, de az eladások jelentős részét még a hagyományos NAPA technológiával szerelt készülékek fogják kitenni.
Az Albacomp 2007-ben 28 000 db saját PC és 14000 db saját notebook értékesítését tervezi. Ez 14 %-kal több PC illetve 30 %-kal több notebook értékesítést jelent 2006-hoz képest.