MTI
Megháromszorozta nyereségét a Sony Ericsson
A japán-svéd Sony Ericsson, a nagyságra negyedik mobilkészülék-gyártó a világon, csütörtökön 267 millió eurós adózott eredményt jelentett a harmadik negyedévről, 10 százalékkal kevesebbet a tavalyi harmadik negyedévi 298 milliónál.
A negyedévben 25,9 millió készüléket adtak át, 31 százalékkal többet az egy évvel korábbi 19,8 milliónál, de a fejlődő piacok megdolgozása miatt a növekmény ismét főleg az olcsó és közepes árú telefonokból származott, ezért az átlagár 120 euróra csökkent az egy évvel azelőtti 147 euróhoz képest. Emiatt gyengült már az eredmény, miután a korábbi negyedévekben a sokkal nagyobb arányú mennyiségi növekedés még - habár egyre szerényebb és szerényebb mértékben - ellensúlyozta az átlagár csökkenésének hatását.
A bevétel 3,108 milliárd euróra nőtt 2,913 milliárdhoz képest. A cég piaci részaránya 1 százalékponttal valamivel több mint 9 százalékra nőtt. A világ idei mobiltelefon-piacát több mint 1,1 milliárd készülékre becsülik a Sony Ericssonnál.
A negyedévben 25,9 millió készüléket adtak át, 31 százalékkal többet az egy évvel korábbi 19,8 milliónál, de a fejlődő piacok megdolgozása miatt a növekmény ismét főleg az olcsó és közepes árú telefonokból származott, ezért az átlagár 120 euróra csökkent az egy évvel azelőtti 147 euróhoz képest. Emiatt gyengült már az eredmény, miután a korábbi negyedévekben a sokkal nagyobb arányú mennyiségi növekedés még - habár egyre szerényebb és szerényebb mértékben - ellensúlyozta az átlagár csökkenésének hatását.
A bevétel 3,108 milliárd euróra nőtt 2,913 milliárdhoz képest. A cég piaci részaránya 1 százalékponttal valamivel több mint 9 százalékra nőtt. A világ idei mobiltelefon-piacát több mint 1,1 milliárd készülékre becsülik a Sony Ericssonnál.