MTI
Továbbra is veszteséges a Sony Ericsson
A Sony Ericsson, mobiltelefon gyártó konszern a vártnál alacsonyabb veszteségről számolt be a december 31-én zárt negyedik negyedévre.
Az új típusú, magasabb haszonkulcsos készülékek részarányának emelkedése és a költségcsökkentési programok javítottak jövedelmezőségén, de az idén még így is komoly kihívásokra számít. A Sony Ericsson a negyedik negyedévben 1,75 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el. Üzemi eredménye 181 millió euró veszteség, adó előtti eredménye 190 millió euró veszteség lett. Adózott eredménye 167 millió euró veszteség lett az előző évi 187 millió euró veszteség után. Az elemzők 254 millió eurós veszteséget vártak. A negyedik negyedévi eredményt 150 millió eurós átszervezési költségek terhelték meg.
A termékportfolió átrendezésének első eredményei már kezdenek megmutatkozni a vállalat mérlegében. A Sony Ericsson 2008 második negyedéve óta nem számolt be negyedéves nyereségről. Bruttó eredmény kulcsa viszont a 2009 negyedik negyedévben már 23 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 15 százalékról, ami az új készülékek részaránya növekedésének és a költségcsökkentéseknek köszönhető.
A globális recesszió súlyosan érintette a Sony Ericsson eredményét, mivel termékportfoliója nagyobbik hányadát a közép kategóriás telefonok adták. A vásárlók a középkategóriás készülékek esetében fogták vissza leginkább kiadásaikat, míg az alacsony és a magas kategóriák keresletét a válság kevésbé érintette. A negyedik negyedévben 14,6 millió készüléket adott el 120 eurós átlagos eladási áron, szemben az előző negyedik negyedévi 24,2 millió darabbal 121 eurós átlagáron. A magas kategóriában leginkább a fokozódó verseny szorította vissza a Sony Ericsson forgalmát, főként az Apple iPhone részéről.
A Sony Ericsson 2009 októbere óta hivatalban lévő vezérigazgatója Bert Nordberg szerint cége kihívások elé néz 2010-ben is. "Az idei év továbbra is kihívásokat támaszt számunkra, mivel a költségcsökkentési programok kedvező hatásának kiteljesedésére csak a második félévben lehet számítani, de meggyőződésem, hogy jó úton haladunk" - mondta. "A Sony Ericsson távközlési- és szórakoztatóipari márkaként való pozicionálásával, izgalmas közép- és felső kategóriás készülékekre támaszkodva vezetjük vissza a vállalatok a jövedelmező pályára."
Az új típusú, magasabb haszonkulcsos készülékek részarányának emelkedése és a költségcsökkentési programok javítottak jövedelmezőségén, de az idén még így is komoly kihívásokra számít. A Sony Ericsson a negyedik negyedévben 1,75 milliárd euró értékesítési árbevételt ért el. Üzemi eredménye 181 millió euró veszteség, adó előtti eredménye 190 millió euró veszteség lett. Adózott eredménye 167 millió euró veszteség lett az előző évi 187 millió euró veszteség után. Az elemzők 254 millió eurós veszteséget vártak. A negyedik negyedévi eredményt 150 millió eurós átszervezési költségek terhelték meg.
A termékportfolió átrendezésének első eredményei már kezdenek megmutatkozni a vállalat mérlegében. A Sony Ericsson 2008 második negyedéve óta nem számolt be negyedéves nyereségről. Bruttó eredmény kulcsa viszont a 2009 negyedik negyedévben már 23 százalékra emelkedett az egy évvel korábbi 15 százalékról, ami az új készülékek részaránya növekedésének és a költségcsökkentéseknek köszönhető.
A globális recesszió súlyosan érintette a Sony Ericsson eredményét, mivel termékportfoliója nagyobbik hányadát a közép kategóriás telefonok adták. A vásárlók a középkategóriás készülékek esetében fogták vissza leginkább kiadásaikat, míg az alacsony és a magas kategóriák keresletét a válság kevésbé érintette. A negyedik negyedévben 14,6 millió készüléket adott el 120 eurós átlagos eladási áron, szemben az előző negyedik negyedévi 24,2 millió darabbal 121 eurós átlagáron. A magas kategóriában leginkább a fokozódó verseny szorította vissza a Sony Ericsson forgalmát, főként az Apple iPhone részéről.
A Sony Ericsson 2009 októbere óta hivatalban lévő vezérigazgatója Bert Nordberg szerint cége kihívások elé néz 2010-ben is. "Az idei év továbbra is kihívásokat támaszt számunkra, mivel a költségcsökkentési programok kedvező hatásának kiteljesedésére csak a második félévben lehet számítani, de meggyőződésem, hogy jó úton haladunk" - mondta. "A Sony Ericsson távközlési- és szórakoztatóipari márkaként való pozicionálásával, izgalmas közép- és felső kategóriás készülékekre támaszkodva vezetjük vissza a vállalatok a jövedelmező pályára."