Berta Sándor
Minden tizedik német használ online fizetési rendszert
A banki átutalásos, az utánvétes és a bank- vagy hitelkártyás fizetés a legnépszerűbb a német internetes vásárlók körében.
A világhálón való vásárlásaik során a németek 38 százaléka a termékek árát a bankfolyószámlájáról való levonással, 20 százalékuk bank- vagy hitelkártyával, míg 17 százalékuk utánvéttel egyenlíti ki. Csupán a 11 százalékuk használja a Paypalt vagy más online fizetési rendszereket - derült ki a BITKOM szakmai szervezet és a Forsa piackutató cég közös felméréséből.
"A legtöbb ember a régi, jól bevált megoldásokat részesíti előnyben a virtuális vásárlókörútjai és beszerzései során. Azonban ez a közeljövőben változni fog és egyre többen részesítik majd előnyben az online fizetési szolgáltatásokat" - jelentette ki August-Wilhelm Scheer professzor, a BITKOM elnöke. A Paypal és a többi hasonló rendszer elsősorban a férfiak körében népszerű, 15 százalékuk választja ezt a megoldást, amennyiben van rá lehetőség. A nőknek csupán a hét százaléka dönt hasonlóképpen.
Az online fizetésekre a 18 és 29 év közötti korosztály tagjai a legnyitottabbak, 20 százalékuk használta már legalább egyszer a Paypalt. A 60 éven felülieknél ez az arány csak 2 százalék.
Németországban egyébként egyre többen vásárolnak az interneten, tavaly már a felhasználók 38 százaléka szerzett be a világhálón legalább egy terméket.
A világhálón való vásárlásaik során a németek 38 százaléka a termékek árát a bankfolyószámlájáról való levonással, 20 százalékuk bank- vagy hitelkártyával, míg 17 százalékuk utánvéttel egyenlíti ki. Csupán a 11 százalékuk használja a Paypalt vagy más online fizetési rendszereket - derült ki a BITKOM szakmai szervezet és a Forsa piackutató cég közös felméréséből.
"A legtöbb ember a régi, jól bevált megoldásokat részesíti előnyben a virtuális vásárlókörútjai és beszerzései során. Azonban ez a közeljövőben változni fog és egyre többen részesítik majd előnyben az online fizetési szolgáltatásokat" - jelentette ki August-Wilhelm Scheer professzor, a BITKOM elnöke. A Paypal és a többi hasonló rendszer elsősorban a férfiak körében népszerű, 15 százalékuk választja ezt a megoldást, amennyiben van rá lehetőség. A nőknek csupán a hét százaléka dönt hasonlóképpen.
Az online fizetésekre a 18 és 29 év közötti korosztály tagjai a legnyitottabbak, 20 százalékuk használta már legalább egyszer a Paypalt. A 60 éven felülieknél ez az arány csak 2 százalék.
Németországban egyébként egyre többen vásárolnak az interneten, tavaly már a felhasználók 38 százaléka szerzett be a világhálón legalább egy terméket.