SG.hu
Kelendőek az Oracle alkalmazásai
A kedvező globális és regionális forgalmi adatok alapján jól működik az Oracle alkalmazás stratégiája.
A 2008-as pénzügyi év első negyedévében az új Oracle-alkalmazáslicencekből származó bevételek 65%-kal nőttek az előző év hasonló időszakához képest, szemben az SAP által az új licencek terén a legutóbb lezárult negyedévében elért 18%-os növekedéssel. Az EMEA régióban a növekedés aránya e téren elérte az 50 %-ot. Mindezek alapján beigazolódni látszik a cég alkalmazás-stratégiája, amelyben iparág-specifikus, a teljes vertikumot kiszolgáló rendszerek felé terjeszkedik, a nagyvállalatoktól a középvállalati méretekig.
A dinamikus fejlődés mögött többek között az áll, hogy a cég egyre több "zöldmezős" üzleti alkalmazást vezet be Kelet-Európában és a CIS államokban, azaz egyre több olyan ügyfélre tesz szert ebben a régióban, ahol korábban még nem rendelkeztek ilyen megoldásokkal. A régióban kétszámjegyű a növekedés e téren, emellett a kiugróan magas a CRM terjedése, elsősorban a telekommunikációs, a pénzügyi és a gyártói szektorban. A nagyvállalatok komoly átszervezési projekteket hajtanak végre, hogy jobban megfeleljenek a nyugat-európai szintnek megfelelő termelékenység elérése érdekében.
Az Oracle további komoly üzleti lehetőséget lát Kelet-Európában és a CIS térségben, ahol az EMEA régiónál gyorsabb a növekedés. A cég már nem csak Amerikában és a világ több más pontján előzte meg az SAP-t, hanem Oroszország főbb területein, Dél-Kelet-Európában és Törökországban is. Mindemellett erős a jelenléte olyan kisebb országokban is, mint Szlovákia vagy Ausztria. Mindez nem csak annak köszönhető, hogy a cég alkalmazásai megfelelnek a régió agilitásra és gyorsaságra építő fejlesztési igényeinek, hanem a heterogén architektúrának és köztesplatformnak, illetve az egyedi fejlesztési lehetőségeknek is. Az akvizíciók és a házon belül folyó fejlesztések révén az Oracle iparági megoldásokat kínál az összes nagyobb gazdasági szektor számára, illetve piacvezető a speciális és “niche" termékek terén is. (G-Log, Demantra, Metasolv, stb.)
Az Oracle magyar leányvállalatának alkalmazás-bevétele megtízszereződött az elmúlt négy évben, a vállalat ezzel a piaci részesedés tekintetében is lényegesen közelebb került legfőbb versenytársához. Gyors ütemben terjednek az elmúlt években végrehajtott akvizíciók során a céghez került termékek, különösen a JD Edwards és a banki számlavezető i-Flex.
A 2008-as pénzügyi év első negyedévében az új Oracle-alkalmazáslicencekből származó bevételek 65%-kal nőttek az előző év hasonló időszakához képest, szemben az SAP által az új licencek terén a legutóbb lezárult negyedévében elért 18%-os növekedéssel. Az EMEA régióban a növekedés aránya e téren elérte az 50 %-ot. Mindezek alapján beigazolódni látszik a cég alkalmazás-stratégiája, amelyben iparág-specifikus, a teljes vertikumot kiszolgáló rendszerek felé terjeszkedik, a nagyvállalatoktól a középvállalati méretekig.
A dinamikus fejlődés mögött többek között az áll, hogy a cég egyre több "zöldmezős" üzleti alkalmazást vezet be Kelet-Európában és a CIS államokban, azaz egyre több olyan ügyfélre tesz szert ebben a régióban, ahol korábban még nem rendelkeztek ilyen megoldásokkal. A régióban kétszámjegyű a növekedés e téren, emellett a kiugróan magas a CRM terjedése, elsősorban a telekommunikációs, a pénzügyi és a gyártói szektorban. A nagyvállalatok komoly átszervezési projekteket hajtanak végre, hogy jobban megfeleljenek a nyugat-európai szintnek megfelelő termelékenység elérése érdekében.
Az Oracle további komoly üzleti lehetőséget lát Kelet-Európában és a CIS térségben, ahol az EMEA régiónál gyorsabb a növekedés. A cég már nem csak Amerikában és a világ több más pontján előzte meg az SAP-t, hanem Oroszország főbb területein, Dél-Kelet-Európában és Törökországban is. Mindemellett erős a jelenléte olyan kisebb országokban is, mint Szlovákia vagy Ausztria. Mindez nem csak annak köszönhető, hogy a cég alkalmazásai megfelelnek a régió agilitásra és gyorsaságra építő fejlesztési igényeinek, hanem a heterogén architektúrának és köztesplatformnak, illetve az egyedi fejlesztési lehetőségeknek is. Az akvizíciók és a házon belül folyó fejlesztések révén az Oracle iparági megoldásokat kínál az összes nagyobb gazdasági szektor számára, illetve piacvezető a speciális és “niche" termékek terén is. (G-Log, Demantra, Metasolv, stb.)
Az Oracle magyar leányvállalatának alkalmazás-bevétele megtízszereződött az elmúlt négy évben, a vállalat ezzel a piaci részesedés tekintetében is lényegesen közelebb került legfőbb versenytársához. Gyors ütemben terjednek az elmúlt években végrehajtott akvizíciók során a céghez került termékek, különösen a JD Edwards és a banki számlavezető i-Flex.