Berta Sándor
Egységesítenék a mobilos fizetést
Egy új szolgáltatás segítségével a brit mobil szolgáltatók egyenlő esélyeket akarnak teremteni minden előfizető számára.
A szakemberek azt remélik, hogy a PayForIt nevű szolgáltatással végre áttörést érhető el a mobilos fizetés piacán és a megoldás széles körben elterjed. A PayForIt segítségével egyszerre legfeljebb tíz font értékű összeg továbbítható. A rendszert, amely például csengőhangok vásárlására, parkolási díjak kifizetésére vagy jegyvásárlásra használható, mind az öt nagy szigetországi mobilszolgáltató támogatja. A projekt célja annak elősegítése, hogy az emberek végre bízzanak meg a mobilos fizetésben.
A tranzakciók bármely mobiltelefonon és bármelyik GSM-hálózatban elvégezhetők, az ár azonnal megjelenik a készülékek kijelzőjén. Az összeget a következő számlához csatolják és annak összegével együtt vonják le az egyenlegből. "Nagy segítséget jelent, hogy az emberek azonnal és pontosan tudhatják, hogy mit vásároltak és az mennyibe került" - nyilatkozta Mike Short, a brit Mobile Data Association nevű szervezet munkatársa.
Az elképzelések szerint a PayForIt a közeljövőben felváltaná a hasonló szolgáltatásokat, például az emelt díjas SMS-eket. "Utóbbiak esetében sokan bizonytalanok voltak, hogy végül mennyit kell majd fizetniük és hogy kihez fordulhatnak, ha valami balul ütne ki" - tette hozzá a szakember.
A mobil fizetés világszerte terjed. A szomszédos Ausztriában immár 300 000 mobil előfizető használja a paybox nevű rendszert. Hátránya, hogy ugyan bárki használhatja, de csak az A1 és a One ügyfelei fizethetik ki a számláikkal együtt a tranzakciók díját. Ezt megerősítette Veronika Jilek, a One képviselője is. Más előfizetőknél a díjat a bankfolyószámláról vonják le. "Más szolgáltatók felé is nyitottak vagyunk, azonban azt tudomásul kell venni, hogy az összegek nem vonhatók le mindenkitől a mobil számlájáról, ezért a mobilos fizetés sosem válthatja fel igazán a banki folyószámlás utalásokat" - összegezte véleményét Alexandra Radl, a paybox szóvivője.
A szakemberek azt remélik, hogy a PayForIt nevű szolgáltatással végre áttörést érhető el a mobilos fizetés piacán és a megoldás széles körben elterjed. A PayForIt segítségével egyszerre legfeljebb tíz font értékű összeg továbbítható. A rendszert, amely például csengőhangok vásárlására, parkolási díjak kifizetésére vagy jegyvásárlásra használható, mind az öt nagy szigetországi mobilszolgáltató támogatja. A projekt célja annak elősegítése, hogy az emberek végre bízzanak meg a mobilos fizetésben.
A tranzakciók bármely mobiltelefonon és bármelyik GSM-hálózatban elvégezhetők, az ár azonnal megjelenik a készülékek kijelzőjén. Az összeget a következő számlához csatolják és annak összegével együtt vonják le az egyenlegből. "Nagy segítséget jelent, hogy az emberek azonnal és pontosan tudhatják, hogy mit vásároltak és az mennyibe került" - nyilatkozta Mike Short, a brit Mobile Data Association nevű szervezet munkatársa.
Az elképzelések szerint a PayForIt a közeljövőben felváltaná a hasonló szolgáltatásokat, például az emelt díjas SMS-eket. "Utóbbiak esetében sokan bizonytalanok voltak, hogy végül mennyit kell majd fizetniük és hogy kihez fordulhatnak, ha valami balul ütne ki" - tette hozzá a szakember.
A mobil fizetés világszerte terjed. A szomszédos Ausztriában immár 300 000 mobil előfizető használja a paybox nevű rendszert. Hátránya, hogy ugyan bárki használhatja, de csak az A1 és a One ügyfelei fizethetik ki a számláikkal együtt a tranzakciók díját. Ezt megerősítette Veronika Jilek, a One képviselője is. Más előfizetőknél a díjat a bankfolyószámláról vonják le. "Más szolgáltatók felé is nyitottak vagyunk, azonban azt tudomásul kell venni, hogy az összegek nem vonhatók le mindenkitől a mobil számlájáról, ezért a mobilos fizetés sosem válthatja fel igazán a banki folyószámlás utalásokat" - összegezte véleményét Alexandra Radl, a paybox szóvivője.