Berta Sándor

Félidőnél sikeres az IFA

Az idén 47. alkalommal megrendezett berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállításra (IFA) az első három napon több mint 100 000 látogató volt kíváncsi.

"Teljesen elégedett vagyok az első napokkal. Úgy vélem, az IFA jó úton halad egy nagy siker felé. Nekünk a legjobbak az adataink a nemzetközi és a hazai kiállítókat, a szakmai látogatókat és a média képviselőit tekintve" - hnagsúlyozta Rainer Hecker, a Szórakoztató- és Kommunikációelektronikai Társaság (gfu) elnöke. A szakember optimizmusát osztotta Christian Göke, a Messe Berlin vezetője is, aki szerint az érdeklődés elsősorban az új technikai eszközöknek köszönhető.


Az IFA szeptember 5-ig tart és a kiállításon 32 országból összesen 1212 kiállító van jelen. A szórakoztató elektronikai, híradástechnikai és informatikai készülékeken túl elsősorban Pink koncertje aratott hatalmas sikert, vagyis bejött a szervezők korábbi ötlete. "Pink szenzációs fellépése után egy nagyon sokrétű szórakoztatóprogramot állítottunk össze a látogatók számára" - közölte Christian Göke.

Hans-Joachim Kamp, a gfu felügyelőtanácsi tagja és a ZVEI szakmai szervezet elnöke elmondta, hogy becslése szerint az IFA-n leadott megrendelések összege elérheti a 2,6 milliárd eurót. Tavaly ugyanez az összeg 2,5 milliárd euró volt.


Azonban közel sem minden cég elégedett. A Panasonic például az IFA korábban, májusban való megrendezését sürgette. "Ez egy óriási hátrány, hogy a rendezvényt mindig az év vége felé tartják. Ráadásul a legtöbb termék hagyományosan tavasszal jelenik meg, így sokkal nagyobb sikere lehetne egy korábbi, például májusi időpontnak" - nyilatkozta Joachim Reinhart, a Panasonic Europa vezetője.

Rainer Hecker ugyanakkor elvetette az időpont áthelyezését, mivel szerinte a kiállítás célja az, hogy a piac a kereskedőktől megrendeléseket kaphasson az év végén. "Ez az állítás nem állja meg a helyét, hiszen a cégek az IFA nélkül is eladják a termékeiket. Ugyanakkor ha előbbre hoznánk a kiállítás időpontját, akkor nem ütközne a január elején megrendezett Consumer Electronics Show (CES) időpontjával sem" - reagált Hecker szavaira Joachim Reinhart. Azt a Panasonic Europa vezetője is elismerte, hogy amennyiben az IFA májusban lenne, akkor az komoly problémát jelentene a mindig márciusban megrendezett CEBIT számára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Cat #5
    Egy ilyen kiállításon nemcsak lcd tévék vannak, hanem szolgáltatások, bemutatók is, minden cég nyomja a saját cuccát (pl. voip, helyi hálózat, outsourcing stb.). Ezeket nem tudod kézbe fogni.
  • metaljesus #4
    "az érdeklődés elsősorban az új technikai eszközöknek köszönhető."

    javítson ki valaki ha tévedek, de nem az egész kiállítás az új technikai eszközökről szól? :)
  • mikloss #3
    CSak 108" :) nekem 109-es van itthon...
  • sztechnika #2
    IFA sztem ezt a nevet lopták a magyaroktól:D
  • danithe #1
    Király :DDD Lehet h én is beruházok egyre