Berta Sándor
Nem lesz az idén IFA
Egy darabig még volt esély a rendezvény megtartására.
A berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállítás (IFA) a világ egyik legmeghatározóbb innovációs vására, ahol a fogyasztói és az otthoni elektronikai piac legjelentősebb márkái szokták bemutatni a legújabb fejlesztéseiket és elképzeléseiket. A hasonló rendezvények szerepe ugyanakkor az elmúlt esztendőkben fokozatosan a háttérbe szorult és a koronavírus-járvány is jelentős mértékben rontott a helyzeten.
Az IFA két szervezője, a Messe Berlin és a gfu Consumer & Home Electronics GmbH most azt közölte, hogy az idén semmiképpen sem tartják meg fizikai formában a rendezvényt. A két cég a döntést a biztonságos perspektívák hiányával indokolta. Eldőlt továbbá, hogy a legközelebbi IFA-t 2022 szeptember 2. és 6. között rendezik meg. Döntés született viszont arról is, hogy a Berlin Photo Week és SHIFT Mobility nevű rendezvényeket az eredeti terveknek megfelelően megtartják.
Kai Hillebrandt, a gfu Consumer & Home Electronics GmbH vezetője hangsúlyozta, hogy az innovációknak globális platformra van szükségük. A teljes technológiai ágazat márkái és gyártói éppen ezért kinyilvánították azt a véleményüket, hogy szeretnének elmenni Berlinbe az idei IFA-ra. Miután azonban túl sok a bizonytalan tényező, ezért nem lehetett felelősségteljesen megtervezni egy megfelelő időpontot.
Martin Ecknig, a Messe Berlin első embere leszögezte, hogy nem volt egyszerű levonni a konzekvenciákat, hiszen az IFA az ipar, a kereskedelem, valamint a fogyasztói és az otthoni elektronikai ágazat számára is az év legfontosabb eseménye. A kiállítás minden más rendezvénynél jobban összeköti a különböző iparágakat a szakmai látogatókkal, a sajtóval és a felhasználókkal. Ugyanakkor miután az emberek egészsége a legfontosabb és az oltási programok nem haladnak túl gyorsan, ezért végül meg kellett hozniuk ezt a nehéz döntést.
Tavaly májusban derült ki, hogy addig a koronavírus-járvány miatt világszerte 2539 nagy rendezvényt mondtak le. A különböző szervezők és vállalatok folyamatosan keresik azokat az alternatív módszereket, amelyek segítségével világszerte ismertté tehetik az innovációikat. Ez nem pusztán a hivatalos termékbejelentések miatt fontos, hanem számos társaság számára a túlélést is jelentheti a következő hónapokban.
A berlini Nemzetközi Híradástechnikai Kiállítás (IFA) a világ egyik legmeghatározóbb innovációs vására, ahol a fogyasztói és az otthoni elektronikai piac legjelentősebb márkái szokták bemutatni a legújabb fejlesztéseiket és elképzeléseiket. A hasonló rendezvények szerepe ugyanakkor az elmúlt esztendőkben fokozatosan a háttérbe szorult és a koronavírus-járvány is jelentős mértékben rontott a helyzeten.
Az IFA két szervezője, a Messe Berlin és a gfu Consumer & Home Electronics GmbH most azt közölte, hogy az idén semmiképpen sem tartják meg fizikai formában a rendezvényt. A két cég a döntést a biztonságos perspektívák hiányával indokolta. Eldőlt továbbá, hogy a legközelebbi IFA-t 2022 szeptember 2. és 6. között rendezik meg. Döntés született viszont arról is, hogy a Berlin Photo Week és SHIFT Mobility nevű rendezvényeket az eredeti terveknek megfelelően megtartják.
Kai Hillebrandt, a gfu Consumer & Home Electronics GmbH vezetője hangsúlyozta, hogy az innovációknak globális platformra van szükségük. A teljes technológiai ágazat márkái és gyártói éppen ezért kinyilvánították azt a véleményüket, hogy szeretnének elmenni Berlinbe az idei IFA-ra. Miután azonban túl sok a bizonytalan tényező, ezért nem lehetett felelősségteljesen megtervezni egy megfelelő időpontot.
Martin Ecknig, a Messe Berlin első embere leszögezte, hogy nem volt egyszerű levonni a konzekvenciákat, hiszen az IFA az ipar, a kereskedelem, valamint a fogyasztói és az otthoni elektronikai ágazat számára is az év legfontosabb eseménye. A kiállítás minden más rendezvénynél jobban összeköti a különböző iparágakat a szakmai látogatókkal, a sajtóval és a felhasználókkal. Ugyanakkor miután az emberek egészsége a legfontosabb és az oltási programok nem haladnak túl gyorsan, ezért végül meg kellett hozniuk ezt a nehéz döntést.
Tavaly májusban derült ki, hogy addig a koronavírus-járvány miatt világszerte 2539 nagy rendezvényt mondtak le. A különböző szervezők és vállalatok folyamatosan keresik azokat az alternatív módszereket, amelyek segítségével világszerte ismertté tehetik az innovációikat. Ez nem pusztán a hivatalos termékbejelentések miatt fontos, hanem számos társaság számára a túlélést is jelentheti a következő hónapokban.