Napi Online
Tarol a boltokban a fapados LCD-tévé
Olcsóságának és sok helyen kapható voltának köszönhetően élre tört az LCD-tévék piacán a Vizio márka.
Új márka vezeti az Egyesült Államok lapostévé-piacát: az egy évvel ezelőtt még ismeretlen amerikai Vizio meghódította a vevőket, mivel olcsó és a raktáráruházaktól a hipermarketekig mindenütt kapható - jelentette az iSuppli piackutató. Az idei első negyedévben több mint 76 százalékkal nőtt a Vizio-tévék forgalma, amivel a márka piaci részesdése 9,4-ről 14,5 százalékra bővült. Ezzel háttérbe szorította nagynevű versenytársait: a második helyezett dél-koreai Samsungot (11,4 százalékos piaci részesedés), a harmadik japán Sharpot (10,3 százalék), a negyedik holland Philipset (8,3 százalék) és az ötödik dél-koreai LG Electronicsot (7,3 százalék). Eközben Sony eladásai 36 százalékkal estek, amivel szinte a futottak még kategóriájába került.
Szakértők szerint a Vizio abból profitál, hogy az LCD-technika megszokott lett a fogyasztók körében, következésképpen már nem keresik az ismert márkákat attól való félelmükben, hogy enélkül nem működő gagyit sóznak rájuk. Emellett az is jól jön a jövevénynek, hogy az LCD lett a vezető lapostévé-technológia háttérbe szorítva a plazmát. Az észak-amerikai LCD-piac majdnem 15 százalékkal bővült a második negyedévben, az eladások az egy évvel korábbi 3,7 millióról 4,2 millió darabra nőttek.
A társaság honlapja szerint 105 centiméter képátlójú LCD-tévét már 190 ezer forintnak megfelelő dollárért kínálnak, amivel Magyarországon (is) magasan vernék minden versenytársukat.
Új márka vezeti az Egyesült Államok lapostévé-piacát: az egy évvel ezelőtt még ismeretlen amerikai Vizio meghódította a vevőket, mivel olcsó és a raktáráruházaktól a hipermarketekig mindenütt kapható - jelentette az iSuppli piackutató. Az idei első negyedévben több mint 76 százalékkal nőtt a Vizio-tévék forgalma, amivel a márka piaci részesdése 9,4-ről 14,5 százalékra bővült. Ezzel háttérbe szorította nagynevű versenytársait: a második helyezett dél-koreai Samsungot (11,4 százalékos piaci részesedés), a harmadik japán Sharpot (10,3 százalék), a negyedik holland Philipset (8,3 százalék) és az ötödik dél-koreai LG Electronicsot (7,3 százalék). Eközben Sony eladásai 36 százalékkal estek, amivel szinte a futottak még kategóriájába került.
Szakértők szerint a Vizio abból profitál, hogy az LCD-technika megszokott lett a fogyasztók körében, következésképpen már nem keresik az ismert márkákat attól való félelmükben, hogy enélkül nem működő gagyit sóznak rájuk. Emellett az is jól jön a jövevénynek, hogy az LCD lett a vezető lapostévé-technológia háttérbe szorítva a plazmát. Az észak-amerikai LCD-piac majdnem 15 százalékkal bővült a második negyedévben, az eladások az egy évvel korábbi 3,7 millióról 4,2 millió darabra nőttek.
A társaság honlapja szerint 105 centiméter képátlójú LCD-tévét már 190 ezer forintnak megfelelő dollárért kínálnak, amivel Magyarországon (is) magasan vernék minden versenytársukat.