SG.hu
A magyar közönségnek még túl okos az okostévé
A magyar lakosság körében végzett kutatást a FilmBox Magyaroszág, amelyben az újhullámos tévézési szokásokra helyezte a fókuszt. A nem reprezentatív felmérésből kiderül, milyen eszközöket használunk Magyarországon tartalomfogyasztásra és tudják-e magyarok mi mindenre jó az okostévé? Az eredmények rámutattak arra is, hogy a fiatalabb generáció már egyre nyitottabb az eredeti nyelvű tartalmakra is.
Több mint 120 fő részvételével végzett kutatást a FilmBox Magyarországon. A kérdőívet a csatorna hazai Facebook oldalán tették közzé, ezért túlnyomórészt olyan felhasználók töltötték ki, akik napi szinten használnak több, az internetre is csatlakoztatható eszközt. A válaszokból kiderül, hogy új trend van kibontakozóban a lineáris tartalomfogyasztás piacán nem csak a filmnézéssel töltött időt illetően, de az eszközök megválasztásával és a nyelvi preferenciákkal kapcsolatban is.
Eddig az volt az általános vélekedés, hogy folyamatosan nő a televíziózással töltött idő a lakosság körében, de most úgy néz ki, hogy ez a tendencia változóban van. A felmérés résztvevőinek 55%-a kevesebb, mint 3 órát tölt a TV csatornák által kínált műsorok nézésével, és egyre többen vannak azok is, akik egyáltalán nem néznek televíziót. Ráadásul az utóbbi csoportba túlnyomó részt (32%) a fiatal korosztályhoz tartozó, 18-29 év közötti válaszadók tartoznak.
Joggal merül fel a gyanú, hogy a fiatal generáció szokásainak köszönhetően merőben megváltoztak a tartalom- és információfogyasztási trendek. Ma már párhuzamosan több eszköz is használható ezekre a célokra, és a válaszadók többsége él is a lehetőséggel. A kérdőívet kitöltők jelentős része már tipikus ’multiscreen fogyasztó’, azaz egy időben néznek sorozatot a laptopon, chatelnek a barátaikkal az okostelefonjukon és figyelik a közösségi portálokat a táblagépen.
Abban mégis van némi eltérés, hogy melyik korosztály milyen eszközön preferálja a klasszikus filmezést. A 30 év felettiek nagyobb arányban használnak táblagépet tévéműsorok, filmek nézésére, mint a fiatalabbak, akik még mindig inkább az asztali számítógépet vagy az okostelefont részesítik előnyben. A laptopot viszont jellemzően azok választották, akik naponta átlagosan 3-8 órát, vagy 8 óránál több időt töltenek sorozat- és filmnézéssel.
A felmérésből kiderült, hogy a magyar háztartások többségében (64%) még nem található meg az okostévé, és akiknek van, azok sem ismerik teljességében az eszköz nyújtotta funkciókat. Leggyakrabban filmrögzítésre használják vagy interneteznek rajta, de azon belül is a YouTube applikáció a legnépszerűbb. Pedig számos lehetőség van még ezeken kívül is, pédául az internet segítségével elérhető videótárak, amelyek közül már több is ismert a magyar háztartásokban. A legtöbben a Netflixet jelölték meg, mint olyan online videótárat, ami ismerősen cseng számukra, de harmadik helyen végzett a FilmBox Live, a FilmBox saját VoD szolgáltatása is.
Több mint 120 fő részvételével végzett kutatást a FilmBox Magyarországon. A kérdőívet a csatorna hazai Facebook oldalán tették közzé, ezért túlnyomórészt olyan felhasználók töltötték ki, akik napi szinten használnak több, az internetre is csatlakoztatható eszközt. A válaszokból kiderül, hogy új trend van kibontakozóban a lineáris tartalomfogyasztás piacán nem csak a filmnézéssel töltött időt illetően, de az eszközök megválasztásával és a nyelvi preferenciákkal kapcsolatban is.
Eddig az volt az általános vélekedés, hogy folyamatosan nő a televíziózással töltött idő a lakosság körében, de most úgy néz ki, hogy ez a tendencia változóban van. A felmérés résztvevőinek 55%-a kevesebb, mint 3 órát tölt a TV csatornák által kínált műsorok nézésével, és egyre többen vannak azok is, akik egyáltalán nem néznek televíziót. Ráadásul az utóbbi csoportba túlnyomó részt (32%) a fiatal korosztályhoz tartozó, 18-29 év közötti válaszadók tartoznak.
Joggal merül fel a gyanú, hogy a fiatal generáció szokásainak köszönhetően merőben megváltoztak a tartalom- és információfogyasztási trendek. Ma már párhuzamosan több eszköz is használható ezekre a célokra, és a válaszadók többsége él is a lehetőséggel. A kérdőívet kitöltők jelentős része már tipikus ’multiscreen fogyasztó’, azaz egy időben néznek sorozatot a laptopon, chatelnek a barátaikkal az okostelefonjukon és figyelik a közösségi portálokat a táblagépen.
Abban mégis van némi eltérés, hogy melyik korosztály milyen eszközön preferálja a klasszikus filmezést. A 30 év felettiek nagyobb arányban használnak táblagépet tévéműsorok, filmek nézésére, mint a fiatalabbak, akik még mindig inkább az asztali számítógépet vagy az okostelefont részesítik előnyben. A laptopot viszont jellemzően azok választották, akik naponta átlagosan 3-8 órát, vagy 8 óránál több időt töltenek sorozat- és filmnézéssel.
A felmérésből kiderült, hogy a magyar háztartások többségében (64%) még nem található meg az okostévé, és akiknek van, azok sem ismerik teljességében az eszköz nyújtotta funkciókat. Leggyakrabban filmrögzítésre használják vagy interneteznek rajta, de azon belül is a YouTube applikáció a legnépszerűbb. Pedig számos lehetőség van még ezeken kívül is, pédául az internet segítségével elérhető videótárak, amelyek közül már több is ismert a magyar háztartásokban. A legtöbben a Netflixet jelölték meg, mint olyan online videótárat, ami ismerősen cseng számukra, de harmadik helyen végzett a FilmBox Live, a FilmBox saját VoD szolgáltatása is.