SG.hu
Nemsokára megszűnik az analóg kábeltévé Magyarországon
A Magyar Telekom április 1-jétől 145 településen, 14 ezer háztartásban megszünteti ezt a lehetőséget és több digitális tévécsomag-szolgáltatást is kivezet.
A szolgáltató a kapcsolódó szerződéseket március végi hatállyal felmondta, az előfizetőknek más, digitális kábeltévécsomagot, illetve úgynevezett IPTV-szolgáltatást kínáltak fel. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerint az érintettek előtt három fő lehetőség áll, ha továbbra is tévéznének: maradnak az eddigi szolgáltatónál és az ajánlatok közül választva digitális tévézésre vagy IPTV-zésre váltanak, illetve dönthetnek úgy is, hogy átszerződnek egy másik szolgáltatóhoz, ha van ilyen a lakóhelyükön. A piaci trendeket jelzi, hogy a kábelszolgáltatókon keresztül televíziószolgáltatásra szerződött fogyasztók háromnegyede már digitális kábeltévé- vagy IPTV-előfizetést használ - írták.
Váltás előtt egyrészt javasolt alaposan megismerni a felajánlott új konstrukciókat, összevetve a feltételeket a szolgáltatói általános szerződési feltételekkel (ÁSZF). Másrészt az előfizetőknek érdemes tájékozódniuk arról, van-e jelen más olyan szolgáltató az adott lakóhelyen, amelyik az igényeiknek esetleg jobban megfelel (ha nincs, akkor viszont akár szolgáltatás nélkül is maradhat a fogyasztó). Ha az előfizetők a felmondáskor vagy új szerződés megkötésekor esetleg jogsértést tapasztalnak a szolgáltató magatartásában, az NMHH-hoz fordulhatnak.
Noha a digitális átállás számos előnnyel jár, érhetik hátrányok is az előfizetőket: például elképzelhető, hogy ugyanazért az előfizetési díjért az átállás után kevesebb csatornából válogathatnak, mint korábbi csomagjaikban; vagy ugyanannyi csatornáért többet kell majd fizetniük, ha több készüléken szeretnének tévézni, akkor a digitális vételhez több médiakonverterre (set-top-boxra) lesz szükségük, melyek közül a szolgáltatók csak az elsőt szokták díjmentesen biztosítani.
A szolgáltató a kapcsolódó szerződéseket március végi hatállyal felmondta, az előfizetőknek más, digitális kábeltévécsomagot, illetve úgynevezett IPTV-szolgáltatást kínáltak fel. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerint az érintettek előtt három fő lehetőség áll, ha továbbra is tévéznének: maradnak az eddigi szolgáltatónál és az ajánlatok közül választva digitális tévézésre vagy IPTV-zésre váltanak, illetve dönthetnek úgy is, hogy átszerződnek egy másik szolgáltatóhoz, ha van ilyen a lakóhelyükön. A piaci trendeket jelzi, hogy a kábelszolgáltatókon keresztül televíziószolgáltatásra szerződött fogyasztók háromnegyede már digitális kábeltévé- vagy IPTV-előfizetést használ - írták.
Váltás előtt egyrészt javasolt alaposan megismerni a felajánlott új konstrukciókat, összevetve a feltételeket a szolgáltatói általános szerződési feltételekkel (ÁSZF). Másrészt az előfizetőknek érdemes tájékozódniuk arról, van-e jelen más olyan szolgáltató az adott lakóhelyen, amelyik az igényeiknek esetleg jobban megfelel (ha nincs, akkor viszont akár szolgáltatás nélkül is maradhat a fogyasztó). Ha az előfizetők a felmondáskor vagy új szerződés megkötésekor esetleg jogsértést tapasztalnak a szolgáltató magatartásában, az NMHH-hoz fordulhatnak.
Noha a digitális átállás számos előnnyel jár, érhetik hátrányok is az előfizetőket: például elképzelhető, hogy ugyanazért az előfizetési díjért az átállás után kevesebb csatornából válogathatnak, mint korábbi csomagjaikban; vagy ugyanannyi csatornáért többet kell majd fizetniük, ha több készüléken szeretnének tévézni, akkor a digitális vételhez több médiakonverterre (set-top-boxra) lesz szükségük, melyek közül a szolgáltatók csak az elsőt szokták díjmentesen biztosítani.