Gyurkity Péter
Az Apple a legkedveltebb gyártó az USA-ban
Az amerikai vásárlók körében elvégzett elégedettségi felmérés szerint továbbra is az Apple vezeti a listát a számítógépgyártók között. Az eredmények a vásárlói elégedettség és ezzel együtt a kereslet csökkenését mutatják.
A National Quality Research Center által elvégzett felmérésben a nagyobb PC-gyártók mintegy 80 ezer vásárlójának megkérdezésével állították össze a végső listát, nem kis mintáról van tehát szó. Ebből kitűnik, hogy az átlagfogyasztók kevésbé elégedettek a számítógépgyártók termékeivel és szolgáltatásaival, ám a vezető cégek most is igen jól teljesítettek. Az Apple némileg visszaesett, ám továbbra is vezeti a listát.
A 0-100 közötti skálán 79 ponttal záró Apple hagyományosan a legkedveltebb a tengerentúli vásárlók körében, még ha ezúttal - szokatlan módon - 5 ponttal rontott eredményén. Mindazonáltal 75 pont felett a felmérés készítői szerint sem lehet különösebb ok a panaszra, így Steve Jobs cége a jelek szerint továbbra is úton jár. Jól mutatja ezt, hogy az elmúlt öt évben a vállalat a négyszeresére duzzadt és a szolgáltatások színvonala is megfelelő szinten maradt. A növekedés természetesen a vásárlói bázis növekedésével egyenlő, bár itt kizárólag a személyi számítógépeket vették figyelembe.
A második helyen a HP végzett 76 ponttal, 1 ponttal javítva megítélésén, ami szintén igen jó eredménynek számít. Az általuk 2002-ben felvásárolt Compaq 73 pontot kapott - a felmérés készítői ezt azzal magyarázták, hogy a cég nem sok sikerrel javított a márka helyzetén, bár a lassú növekedés itt is megfigyelhető. A Dell, amely korábban a második volt, a Apple-hoz hasonlóan 5 pontot rontott és 74 ponttal zárt. Ez többek között az akkumulátorok visszahívásának köszönhető, bár azt a cég esetében kiemelik, hogy a Direct2Dell blogon keresztül élénk kommunikációt folytatnak a vásárlókkal, amire nem sok cég hajlandó.
A PC-ipar egészének megítélése szintén romlott és 75 pontra csökkent - Claes Fornell, a Michigan Egyetem professzora szerint ez a kereslet csökkenését vetíti előre, vagyis a szokásosnál némileg kisebb rohamra számítanak az ünnepek alatt. Ami a keresőket illeti, itt a Yahoo átvette a vezetést, ami a sikeres megújulás jele - a Google a második helyre esett vissza változatlan oldalával, míg a jól szereplő Ask.com is megközelítette a portál eredményét.
A National Quality Research Center által elvégzett felmérésben a nagyobb PC-gyártók mintegy 80 ezer vásárlójának megkérdezésével állították össze a végső listát, nem kis mintáról van tehát szó. Ebből kitűnik, hogy az átlagfogyasztók kevésbé elégedettek a számítógépgyártók termékeivel és szolgáltatásaival, ám a vezető cégek most is igen jól teljesítettek. Az Apple némileg visszaesett, ám továbbra is vezeti a listát.
A 0-100 közötti skálán 79 ponttal záró Apple hagyományosan a legkedveltebb a tengerentúli vásárlók körében, még ha ezúttal - szokatlan módon - 5 ponttal rontott eredményén. Mindazonáltal 75 pont felett a felmérés készítői szerint sem lehet különösebb ok a panaszra, így Steve Jobs cége a jelek szerint továbbra is úton jár. Jól mutatja ezt, hogy az elmúlt öt évben a vállalat a négyszeresére duzzadt és a szolgáltatások színvonala is megfelelő szinten maradt. A növekedés természetesen a vásárlói bázis növekedésével egyenlő, bár itt kizárólag a személyi számítógépeket vették figyelembe.
A második helyen a HP végzett 76 ponttal, 1 ponttal javítva megítélésén, ami szintén igen jó eredménynek számít. Az általuk 2002-ben felvásárolt Compaq 73 pontot kapott - a felmérés készítői ezt azzal magyarázták, hogy a cég nem sok sikerrel javított a márka helyzetén, bár a lassú növekedés itt is megfigyelhető. A Dell, amely korábban a második volt, a Apple-hoz hasonlóan 5 pontot rontott és 74 ponttal zárt. Ez többek között az akkumulátorok visszahívásának köszönhető, bár azt a cég esetében kiemelik, hogy a Direct2Dell blogon keresztül élénk kommunikációt folytatnak a vásárlókkal, amire nem sok cég hajlandó.
A PC-ipar egészének megítélése szintén romlott és 75 pontra csökkent - Claes Fornell, a Michigan Egyetem professzora szerint ez a kereslet csökkenését vetíti előre, vagyis a szokásosnál némileg kisebb rohamra számítanak az ünnepek alatt. Ami a keresőket illeti, itt a Yahoo átvette a vezetést, ami a sikeres megújulás jele - a Google a második helyre esett vissza változatlan oldalával, míg a jól szereplő Ask.com is megközelítette a portál eredményét.