SG.hu
Nem blogolnak a magyar vállalatok
Az amerikai cégek 86 százaléka nem blogol, a magyar vállalatok sem látják az előnyöket.
A kis- és középvállalatok kevesebb, mint öt százaléka rendelkezik vállalati bloggal jelenleg - derült ki a LEWIS PR nemzetközi felméréséből. Míg az Egyesült Államokban egyre inkább teret hódít az üzleti blogolás, a világ többi részén még mindig kevesen ismerték fel az ebben rejlő potenciális lehetőségeket. Az eredményeket - melyek 11 ország 300 cégének válaszain alapulnak - a Belgiumban, Ghentben megrendezett "EuroBlog 2007“ konferencián hozták nyilvánosságra. A LEWIS PR által megkérdezett európai cégek mindössze 2,5 százaléka rendelkezik egy vagy több vállalati bloggal. Nem sokkal jobb a helyzet az Ázsia-óceániai térségben sem (5,5%). A rangsort messze az Egyesült Államok vezeti a maga 14 százalékával.
Nem elhanyagolható szempont ugyanakkor, hogy a felmérésben részt vevő vállalatok többsége a technológiai szektorban - például az IT vagy a média területén - tevékenykedik. Így a LEWIS PR becslése szerint ez az arány még ennél is kisebb. Mi lehet ennek az oka? "Meglepő módon az USA kivételével minden ország úgy gondolja, hogy a vállalati blog kérdésében még jócskán le van maradva a világ többi részétől“ - nyilatkozta Andres Wittermann, a LEWIS PR európai alelnöke. "Sokféle magyarázat létezik. A dél-európai országok, mint Olaszország vagy Spanyolország, úgy vélik, hogy ők hagyományosan lassabbak az IT innováció területén. Más nemzetek - például Németország vagy Hollandia - nem látnak üzleti lehetőséget a blogolásban. Az Ázsia-óceániai térségben pedig hagyományosan személyesen kötnek üzletet, és a vállalati kommunikációs szabályok is sokkal kötöttebbek.“
A LEWIS PR húsz nagy magyar vállalat honlapját vizsgálta meg. Egyiken sincs utalás vállalati blogra, jóllehet a blogolás itthon is egyre népszerűbb. "Valójában senki sincs lemaradva - inkább arról van szó, hogy sok helyütt még nem jött el a vállalati blogolás ideje“ - teszi hozzá Andres Wittermann. "A vállalatok még mindig nem látják tisztán, milyen előnyökkel, költségekkel és következményekkel járhat a blogolás“ - hangsúlyozza Mark van der Wolf, a LEWIS Benelux kreatív igazgatója, egyben a kutatás vezetője. “Jogosan elővigyázatosak a cégek, hiszen mint azt a LEWIS PR felmérése is bizonyítja, nem mindenkinek való a vállalati blog. Mégis, megfelelő feltételek mellett, helyes megközelítéssel a vállalati blogolás nagyszerűen hozzájárulhat a cég eredményességének növeléséhez.“
A kis- és középvállalatok kevesebb, mint öt százaléka rendelkezik vállalati bloggal jelenleg - derült ki a LEWIS PR nemzetközi felméréséből. Míg az Egyesült Államokban egyre inkább teret hódít az üzleti blogolás, a világ többi részén még mindig kevesen ismerték fel az ebben rejlő potenciális lehetőségeket. Az eredményeket - melyek 11 ország 300 cégének válaszain alapulnak - a Belgiumban, Ghentben megrendezett "EuroBlog 2007“ konferencián hozták nyilvánosságra. A LEWIS PR által megkérdezett európai cégek mindössze 2,5 százaléka rendelkezik egy vagy több vállalati bloggal. Nem sokkal jobb a helyzet az Ázsia-óceániai térségben sem (5,5%). A rangsort messze az Egyesült Államok vezeti a maga 14 százalékával.
Nem elhanyagolható szempont ugyanakkor, hogy a felmérésben részt vevő vállalatok többsége a technológiai szektorban - például az IT vagy a média területén - tevékenykedik. Így a LEWIS PR becslése szerint ez az arány még ennél is kisebb. Mi lehet ennek az oka? "Meglepő módon az USA kivételével minden ország úgy gondolja, hogy a vállalati blog kérdésében még jócskán le van maradva a világ többi részétől“ - nyilatkozta Andres Wittermann, a LEWIS PR európai alelnöke. "Sokféle magyarázat létezik. A dél-európai országok, mint Olaszország vagy Spanyolország, úgy vélik, hogy ők hagyományosan lassabbak az IT innováció területén. Más nemzetek - például Németország vagy Hollandia - nem látnak üzleti lehetőséget a blogolásban. Az Ázsia-óceániai térségben pedig hagyományosan személyesen kötnek üzletet, és a vállalati kommunikációs szabályok is sokkal kötöttebbek.“
A LEWIS PR húsz nagy magyar vállalat honlapját vizsgálta meg. Egyiken sincs utalás vállalati blogra, jóllehet a blogolás itthon is egyre népszerűbb. "Valójában senki sincs lemaradva - inkább arról van szó, hogy sok helyütt még nem jött el a vállalati blogolás ideje“ - teszi hozzá Andres Wittermann. "A vállalatok még mindig nem látják tisztán, milyen előnyökkel, költségekkel és következményekkel járhat a blogolás“ - hangsúlyozza Mark van der Wolf, a LEWIS Benelux kreatív igazgatója, egyben a kutatás vezetője. “Jogosan elővigyázatosak a cégek, hiszen mint azt a LEWIS PR felmérése is bizonyítja, nem mindenkinek való a vállalati blog. Mégis, megfelelő feltételek mellett, helyes megközelítéssel a vállalati blogolás nagyszerűen hozzájárulhat a cég eredményességének növeléséhez.“